D500

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Remco H » wo jan 06 2016 9:41 am

Ze hebben hem D500 genoemd, om het overeen te doen komen met de D5. Net zoals de D300 bij de D3 paste. Dat wordt alleen een beetje lastig over vier jaar, als er een D6 is. Dan kun je de opvolger niet D600 noemen. En D700 over acht jaar gaat ook niet. Misschien een D9000-serie die dan volgt?
D750 + veel glas
Remco H

Forumlid
Berichten: 231


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor ArendV » wo jan 06 2016 10:33 am

Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Patrick » wo jan 06 2016 11:11 am

Is het niet gewoon omdat het getal 4 in Japan erg lijkt op het woord voor seks of zo. Dat heb ik ooit gelezen: het getal 4 wordt vaak vermeden,

Of ze geven gewoon zelf ook toe dat er eigenlijk een D400 had moeten zijn zo'n 3 jaar geleden uitgebracht. :-)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor ArendV » wo jan 06 2016 11:15 am

De overeenkomsten in gebruikte technologie tussen de D500 en D5 zijn overduidelijk (zoals tussen de D300 en D3), dus voor deze keer een duidelijke keuze in typenummers van Nikon.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor ReneG » wo jan 06 2016 11:24 am

Patrick schreef:Is het niet gewoon omdat het getal 4 in Japan erg lijkt op het woord voor seks of zo. Dat heb ik ooit gelezen: het getal 4 wordt vaak vermeden,


D40...? :wink:
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor JvdKooij » wo jan 06 2016 11:39 am

of D4?
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Maribex » wo jan 06 2016 11:40 am

Mooie berichten, zij het dat ik hier toch hevige buikpijn van heb.... Heb namelijk na een tijdje wachten net een nieuwe D7200 gekocht, vooral voor de grotere buffer, en bij gebrek aan beter (een D4S zit er niet in...). Komen ze net op dit moment met zoiets, precies waar ik naar zocht!
Ze gaan er prat op dat ze dit nieuws goed verborgen hebben weten te houden. Nou, dat is hun gelukt maar blij ben ik daar niet om zullen jullie begrijpen.

Gr.,
Martin
Mooie Nikon-spullen...
http://www.martindebock.nl
Gebruikersavatar
Maribex

Forumlid
Berichten: 267


Locatie: Melick
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Remco H » wo jan 06 2016 11:54 am

Misschien gauw die D7200 inleveren en er een D500 voor in de plaats halen? O nee, dat kan natuurlijk nog niet. Moet je eerst weer wachten tot de verkoop start.
D750 + veel glas
Remco H

Forumlid
Berichten: 231


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Frankie » wo jan 06 2016 12:02 pm

Leuk al die enthousiaste reacties en het (nog) ontbreken van opmerkingen over (het is geen) mirrorless. Nikon heeft weer duidelijk gekozen voor optimaal, met name op het gebied van afs. Blijkbaar is op dit moment daarvoor de spiegelconstructie nog onontbeerlijk volgens Nikon.

Ik word wel blij van deze camera. Eerste gedachten, plus: bouwkwaliteit en ergonomie, top afs, top iso. Vertrouwde batterijen (combi met o.a. d800), kantelbaar scherm, benieuwd naar auto afs (tuning) en connectiviteit, ontbreken flitser prima, 10 fps heerlijk / voldoende voor actie e.d., 'kleine' aantal MP zorgt voor weinig MB (geheugen, vergeleken met d800) in dienst van de snelheid en te verwachten ruisvrije beelden.

Min: Aantal MP (vergeleken met verslavende 800) dure grip, .. nog geen mirrorless (mogelijk met deze prestaties) ... :wink:
Laatst gewijzigd door Frankie op wo jan 06 2016 2:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor ben42 » wo jan 06 2016 12:08 pm

Ben nu nog steeds een gelukkige bezitter van de D7000. En er komt natuurlijk een tijd dat ik weer eens een nieuwe camera ga aanschaffen. Maar ik heb er niet heel veel haast mee. Overschakelen van de D70 naar de D7000 was vond ik best wel een heel flinke vooruitgang. Een volgende camera zal ook zeker een vooruitgang zijn, maar een dergelijk grote stap (voor mij) verwacht ik niet meer.

Mooi:
Natuurlijk een betere dynamische range (en hogere gevoeligheid). Hoeveel dat is nog even afwachten.
Alles is weer een beetje beter en een tikkeltje sneller.
Heel mooi vind ik dat de AF fineafstemming nu automatisch door de camera gedaan kan worden.

Wat heb ik nog niet gezien.
Ik ben een zeer enthousiast gebruiker van de U1 en U2 modus op de D7000. Zit er ook dergelijke functionaliteit op de D500 ?

Jammer.
Geen flitser op de camera. Nu gebruik ik deze vaak als commando flitser.
En het is toch handig dat er een (matig) flitsertje op de camera zit, af en toe gebruik ik die namelijk wel eens.
(Voor of camera flitsen betekend dit er er een tweede flitser aangeschaft en meegenomen moet worden).

Maar goed veel van de gebruikte technologie zal ook doorsijpelen naar de 7000 reeks. Zoals ik al schreef bij nu nog heel tevreden met de D7000.

Ben
(Met mijn eerste SLR en vele daarna fotografeerde ik dia's in 64 ASA, een ISO gevoeligheid van boven de miljoen was in die tijd volledig onvoorstelbaar. Wat betreft de huidige digitale camera's ben ik best wel flabbergasted).
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2629


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor dogo » wo jan 06 2016 12:20 pm

Nu nog een D5 zonder grip (een Df-S ?) en dan ben ik de prijsverhogingen helemaal vergeten :D
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor ReneG » wo jan 06 2016 12:20 pm

ben42 schreef:Wat heb ik nog niet gezien.
Ik ben een zeer enthousiast gebruiker van de U1 en U2 modus op de D7000. Zit er ook dergelijke functionaliteit op de D500 ?


Waarschijnlijk zitten er pro-stijl geheugenbanken op. Je hebt dan 4 geheugenbanken waarin je die settings kunt opslaan. In het verleden moest je wel via het menu (kon heel snel) een bank kiezen, misschien dat dat nu ook via een functieknop kan. Ik weet niet meer alle details, dat is te lang geleden. Er is dus wel iets vergelijkbaars, al is het verzetten van de stand mogelijk net iets minder praktisch dan U1 en U2.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Frans Heinsbroek » wo jan 06 2016 12:23 pm

pff dat is wel wat anders als 2000 dollar :( zal de BTW wel zijn .....

Nikon has announced the launch of its new flagship DX-format camera, the Nikon D500 (price tag £1,729.99/€2,329.00 body only),
Frans Heinsbroek

Clublid
Berichten: 897


Locatie: Schiedam
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor stouten » wo jan 06 2016 12:57 pm

Nikon Z7 Nikon 24-70 4S - Nikon D800- Sigma 24-105 ART - Nikon D7500 - Sigma 15-30EX- Sigma 17-70 OS-
Sigma 150-600 sport - Sigma 105 F2.8 macro OS HSM-
Triopo flitsers
Velbon tripod- Redged tripod- Monfrotto tripod
Redged monopod
stouten

Forumlid
Berichten: 163


Locatie: Den Burg Texel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor yzf1kr » wo jan 06 2016 1:41 pm

Na wat zoeken kwam ik alle aanzichten tegen bij Ome Ken:

http://kenrockwell.com/nikon/d500.htm
yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gerard de Zwaan en 14 gasten