Ervaringen met alternatieve EN-EL15 voor D500

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Re: Ervaringen met alternatieve EN-EL15 voor D500

Berichtdoor gijs sandberg » zo aug 07 2016 5:20 pm

Peter,
re: dat de naam
Ik bedoelde de handelsnamen van derden, net als de eerdere discussies over sommige internet-winkels, m.i. is dat mutatis mutandis hetzelfde geval.
Als het bestuur die richtlijn volgt kunen we op dit forum niet langer vrijuit producten bediscussieren.
Groeten, Gijs
PS Back on topic,
Eens met eerdere reacties: als je een kamera van E2000+ koopt moet je niet zeuren over een accu van E100.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ervaringen met alternatieve EN-EL15 voor D500

Berichtdoor HH nikon » zo aug 07 2016 5:43 pm

AppieHappie schreef:Beste HH,

Fijn voor je als accu's zo lang meegaan.
Maar als je een batterijgrip er onder schroeft zul je deze ook wel als eerste gebruiken. Dan is het niet raar als de kleine accu in de camera niet of nauwelijks aangesproken wordt en dus jaren op "nul" blijft staan.


In de grip gebruik ik dezelfde "kleine" accu's (EN-EL3e) als in de body en die rouleren voortdurend.
Ik schat dat ze elk wel minimaal 1x per twee weken worden geladen. Dat wil dus zeggen > +/- 25x per jaar of te wel minimaal 240x in de afgelopen 8 jaar. En dat voor zowel de originele als de niet-originele. En nog steeds geen enkel merkbaar verschil.

Het blijkt weer moeilijk te zijn om on topic te blijven...
De verleiding is blijkbaar onbedwingbaar groot voor een aantal mensen om hun mening te geven in plaats van de gevraagde ervaring.... :roll:

@ Gijs; je schrijft "back on topic" om vervolgens opnieuw een "off-topic" reactie te geven! Zie de vorige regel hierboven. Als je die ervaring niet hebt waarom dan toch reageren?
En wat ik MOET doen ga jij me niet vertellen! Ik MOET niets!
No Guts No Glory!
HH nikon

Forumlid
Berichten: 118


Locatie: Stein (Limburg)
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ervaringen met alternatieve EN-EL15 voor D500

Berichtdoor Peter » zo aug 07 2016 5:44 pm

Beste Gijs

Ter geruststelling, er is ruimte genoeg voor discussies
Reeds meerdere malen is dit je meegedeeld en toegelicht.

Als je vragen hierover hebt dan stuur gerust een pb naar een van de moderators. Dat lijkt ons beter dan steeds een discussie in de diverse draadjes. Dank
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ervaringen met alternatieve EN-EL15 voor D500

Berichtdoor Peter » zo aug 07 2016 5:51 pm

Ervaringen en meningen liggen soms vlakbij elkaar.
Ik zou zeggen, Geef het draadje een kans en de ervaringen komen vanzelf. Je toonzetting in je laatste zin lijkt me niet nodig, dat terzijde. Ook meningen worden vaak met de beste bedoelingen geschreven, zeker door Gijs
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ervaringen met alternatieve EN-EL15 voor D500

Berichtdoor HH nikon » ma aug 08 2016 1:09 pm

Tja, die toonzetting was een impulsieve reactie op (quote);" als je een kamera van E2000+ koopt moet je niet zeuren over een accu van E100".
A; feitelijk zeggen dat iemand zeurt zet de toon al
B; iemand vertellen wat die persoon al of niet MOET doen, doet daar nog een schepje bovenop.
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten...
Over die "beste bedoelingen" heb ik niet zo'n bedenkingen, over de vorm wel.
Maar "zand erover" en back on topic.
Binnenkort zal ik hier in ieder geval zelf al de eerste ervaringen kunnen melden (goed of slecht) met alternatieve accu's.
No Guts No Glory!
HH nikon

Forumlid
Berichten: 118


Locatie: Stein (Limburg)
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten