Nieuwe D500

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Nieuwe D500

Berichtdoor Leon1973 » vr dec 02 2016 9:28 am

Ik heb vorige week mijn nieuwe body mogen ontvangen. Mijn oude D300 heeft nu een nieuw maatje gekregen de D500.
Wat mij opviel is dat qua bouw van de body, hier wat mij betreft geen verbetering heeft plaats gevonden :( .
De D500 heeft meer kunststof en voelt helaas niet zo robuust aan als de D300.
Wat mij daar wellicht aan gekoppeld ook meteen opviel is dat de sluiter vele malen meer geluid maakt! Nu was de D300 ook niet geruisloos en dat hoeft natuurlijk ook niet maar dit is wel even wennen.

Ik heb mijn D500 natuurlijk nog niet goed kunnen testen, maar deze 2 zaken en met name het geluid vond ik wel heel opvallend!
Leon1973

Forumlid
Berichten: 11


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe D500

Berichtdoor MarcvanZuylen » vr dec 02 2016 9:58 am

Heb je de D500 niet in je handen gehad voordat je 'm kocht?
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe D500

Berichtdoor gijs sandberg » vr dec 02 2016 10:18 am

Beste L1,
re: meer geluid
Dat kan best een eerste indruk zijn, maar bedenk dat het geluid een resultante is van vele factoren.
Vergeleken met een M-Leica zal iedere SLR meer geluid maken.
Voor je de D500 (ver)oordeelt: luister eens naar een vroege Nikon F, Bronica S, of Mamiya RB67.
Heb je de Q-mode al geprobeerd ?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6815


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe D500

Berichtdoor Vincent » vr dec 02 2016 10:27 am

De huidige generatie kunststoffen zijn dermate goed dat het helemaal geen nadeel is dat je minder gewicht aan aluminium hoeft mee te zeulen. Daarnaast komt bij mij gelijk de vraag op hoe jij met jouw apparatuur omgaat. Ik hoor vaker dit argument van mensen die zuiniger zijn met hun apparatuur dan met hun kinderen. Allemaal prima natuurlijk, maar camera's vallen echt niet zomaar uit elkaar :wink:

Ik zou me over de bouwkwaliteit echt geen zorgen maken.

Geluid kan een factor zijn, afhankelijk van jouw manier van schieten. Zelfs gebruik ik, wat gijs al aangeeft, regelmatig de Q-mode op mijn D3s. Zelfs als het eigenlijk niet nodig is, het scheelt echt aanzienlijk en je krijgt een stuk minder mensen die hun hoofd omdraaien om te kijken waar dat geluid vandaan komt!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe D500

Berichtdoor Leon1973 » vr dec 02 2016 2:36 pm

Dank voor de reactie's

ik moet inderdaad niet te snel oordelen alleen viel dit zo op en heb de Q-mode nog niet geprobeerd. Ben gister een tijd bezig geweest mijn flitser SB-600 aan de gang te krijgen op de camera. dit is overigens nog niet gelukt, maar heb hier contact over met de Nikon servicedesk.
Leon1973

Forumlid
Berichten: 11


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe D500

Berichtdoor Remco v/d Sanden » za dec 03 2016 3:08 pm

In de formule 1 en de ruimtervaart/luchtvaart gebruiken ze ook best veel plastic/kunstof ipv metaal. zo slecht zal het dus niet zijn, maar tussen de oren wellicht wel ;)

Maar alle moderne composieten, carbon, kunsstoffen etc. zijn vaak vele malen sterker en lichter dan metaal. Metalen hebben de langste tijd gehad in deze toepassingen.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten