Snapbridge op D500

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Snapbridge op D500

Berichtdoor evdm1959 » ma feb 13 2017 9:51 pm

Ik heb een nieuwe D500. Helemaal top. Ik heb ook een Iphone 6 met de laatste update. Het is gelukt om de D500 dmv Snapbridge te koppelen aan mijn Iphone. Alleen vind ik wel dat het overzetten van foto's erg traag gaat. Het is in mijn geval zeker niet zo dat een foto/foto's die ik maak direct worden overgezet naar mijn Iphone. Het lijkt er ook op dat de D500 niet in de slaapstand moet raken want anders wordt er volgens mij niets overgezet. De Iphone geeft ook steeds aan dat er contact met de D500 moet worden gemaakt. Als ik dan de ontspanknop van de D500 half indruk om de D500 uit de slaapstand te halen dan moet ik er echt wel bij blijven om de D500 actief te houden en dan wil het overzetten soms wel en soms niet plaatsvinden. Ik had vroeger met de D7200 die met de WMU app werkte (en dus een eigen WiFi omgeving) een snelle en betrouwbare verbinding. Wat is jullie ervaring? Hetzelfde of doe ik iets fout? KAn ik met de D500 trouwens ook met de WMU app (en dus WiFi) gebruiken?
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Snapbridge op D500

Berichtdoor Frankie » di feb 14 2017 9:15 pm

Snapbridge is niet iets waar Nikon trots op kan zijn. Ik heb na twee of drie keer proberen geaccepteerd dat het niet werkt zoals verwacht mag worden en er nooit meer naar omgekeken. :thumbdown:
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Snapbridge op D500

Berichtdoor evdm1959 » wo feb 15 2017 9:38 pm

Dank je wel Frankie, ik doe er ook maar niets meer mee, maar weet je ook of je met WiFi kan werken zoals vroeger bij de D7200. Daar creëerde de 7200 een eigen WiFi omgeving waar je met je device de Nikon WMU app kon gebruiken en op die manier direct kon downloaden. Op zich vond ik dat wel handig. Ik lees in het boekje van de D500 wel van alles over WiFi maar niets over de WMU app.
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Snapbridge op D500

Berichtdoor Frankie » wo feb 15 2017 10:32 pm

Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Snapbridge op D500

Berichtdoor evdm1959 » do feb 16 2017 6:56 pm

OK gelezen. Bedankt. Maar hier ga ik niet aan beginnen. Ik ga lekker foto's maken en thuis regel ik wel wat om te delen als ik dat wil. Zonde van mijn tijd maar wel fij dat je dit hebt doorgegeven.
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Snapbridge op D500

Berichtdoor evdm1959 » di feb 21 2017 10:18 pm

ik kreeg een melding dat snapbridge een update heeft in de apple store 9ook voor Android overigens). ik las een reactie dat het nu goed werkt. iemand al ervaring met de update versie?
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Snapbridge op D500

Berichtdoor FotograafHarry » za feb 25 2017 8:10 pm

Ik heb ook geprobeerd een verbinding met mijn mobiele telefoon met mijn D500 te maken.
Zowel via bluetooth als wifi. Dit is niet mogelijk. Krijg elke keer de melding kan geen verbinding maken.
Ik heb een mobiele telefoon met android 6. Net Nikon gemaild met de vraag hoe ik dit wel kan instellen.
Tot nu toe slechte ervaring met wifi, snapbridge e.d. Werkt gewoon weg niet en omslachtig instellen.
Waarom niet gewoon wifi inschakelen en hoppa verbinding met telefoon.
Misschien zijn er hier gebruikers die weten hoe ik het in moet stellen.
FotograafHarry

Clublid
Berichten: 6


Locatie: Epse
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Snapbridge op D500

Berichtdoor evdm1959 » di mar 07 2017 10:10 pm

Zojuist Nikon's firmware update 1.12 geïnstalleerd. Dit zou een verbetering brengen in de verbinding tussen de D500 (Snapbridge) en IOS. En inderdaad, Nikon doet wat het moet doen. Snapbridge (als je het wilt gebruiken natuurlijk) heeft nu een stabiele connectie via Bluetooth met mijn IOS apparaat. Transfer via Snapbridge gaat goed en direct. Ik ben er tevreden mee voor wat ik het ga gebruiken natuurlijk. Ik denk dat het op bepaalde momenten wel een toevoeging heeft als je snel een jpg wilt delen met de buitenwereld en je gebruik wilt maken van de ik vind mooie) mogelijkheden van Nikon Image Space.
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Snapbridge op D500

Berichtdoor bcvthul » za mar 11 2017 3:35 pm

blijft wel een heel gegoochel...Snap niet dat er niet een camera komt waar je een sim kaartje inkunt doen. En dan maar je foto's uploaden/share-n....
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Snapbridge op D500

Berichtdoor EdEagle » zo mar 26 2017 12:17 pm

Heb het geprobeerd op mijn D500. Maar werkt veel te traag en onbetrouwbaar.
Ik gebruik nu maar een Apple cardreader die ik op mijn iPhone aansluit. Niet ideaal (want telkens kaartje er uit en weer er in), maar het werkt en is betrouwbaar!
Groet,
Eddy

D500 met Nikkorglas en Lensbaby.
Zie Flickr of mijn eigen website voor een selectie van mijn foto's ...
Gebruikersavatar
EdEagle

Forumlid
Berichten: 228


Locatie: Omgeving Arnhem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten