Firmware updates

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Firmware updates

Berichtdoor Bob42 » wo mar 08 2017 8:50 am

Er zijn recente firmware updates beschikbaar voor de D3400, D5600, D7200, D500, D750 en de D810.
Bob42

Forumlid
Berichten: 1157


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Firmware updates

Berichtdoor Marten » wo mar 08 2017 9:35 am

Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Firmware updates

Berichtdoor MauricevdL » wo mar 08 2017 11:23 am

Update uitgevoerd. 't Is dat ik een beetje up to date wil blijven, maar verder zitten er voor mijn D7200 niet echt interessante toevoegingen bij.
Eén verholpen issue valt op in v1.02: "Soms werden foto’s niet opgenomen". Dat is wel een heel vreemd dingetje. Iemand wel 's last van gehad?
Gebruikersavatar
MauricevdL

Forumlid
Berichten: 89


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Firmware updates

Berichtdoor Tom van Hell » wo mar 08 2017 2:59 pm

Hm
• Er is een probleem verholpen dat leidde tot onbetrouwbare verbindingen tussen de camera en iOS versie 10.2 van de SnapBridge app.


En Android dan? Het is toch belachelijk dat een camera van 2000 Euro nog geen fatsoelijke werkende wifi / bluetooth verbinding kan maken? In mijn geval met de een Lenovo tablet.
Wat dat betreft loopt Nikon mijlen ver achter op de rest. Prutsers
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl
Tom van Hell

Forumlid
Berichten: 630


Locatie: Scherpenzeel (gld)
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Firmware updates

Berichtdoor Patrick » wo mar 08 2017 3:07 pm

Beetje algemeen gesteld. Probleem is natuurlijk dat Android op allerlei soorten hardware draait. En er veel varianten van in omloop zijn. Veel makers van devices bouwen een eigen versie ervan met een eigen schil en dergelijke. Een weinig uniform geheel. Het aantal verschillende iOS devices is veel kleiner. Dat is dus ook veel makkelijker ontwikkelen en testen!

Het is derhalve wellicht wat te makkelijk om dit zo te roepen. Kan best zijn dat je gelijk hebt en dat Nikon een niet erg goede prestatie levert, maar het kan ook aan externe partijen liggen!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26847


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Firmware updates

Berichtdoor Tom van Hell » wo mar 08 2017 3:16 pm

Ze doen er niet eens hun best voor Patrick. In de store regent het van klachten de score is tov andere apps echt slecht.
Ze reageren er zoals andere serieuze app bouwers ook niet op. Support hebben ze er niet voor dus ze laten het gewoon lopen. Mijn Windows phone communiceert wel met de tablet en kan gewoon bestanden heen en weer sturen waarom zou Nikon dat niet voor elkaar kunnen krijgen. Waar een wil is, is een weg maar daar ontbreekt het aan, de wil.
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl
Tom van Hell

Forumlid
Berichten: 630


Locatie: Scherpenzeel (gld)
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Firmware updates

Berichtdoor Patrick » wo mar 08 2017 3:56 pm

En WAAROM zouden ze het niet WILLEN? Ik zie niet zo wat ze daarmee zouden kunnen winnen...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26847


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Firmware updates

Berichtdoor EdvandeZilver » do mar 09 2017 12:21 am

Ik denk niet dat je dit probleem volledig bij Nikon in de schoenen kunt schuiven.
Mijn ervaring met mobile device management leert dat identieke apparaten zoals smartphones uit 'n bestelling van bv 50 stuks van hetzelfde type/model en dezelfde leverancier verschillende "Build-numbers" kan bevatten. Verschil in componenten van je hardware. Op de ene smartphone krijg je vervolgens 'n app wel gepusht en op een andere niet.
Telefoonbakkers zoals Samsung laten blijkbaar hetzelfde type apparaat bij verschillende fabrikanten in elkaar knutselen met daardoor mogelijk afwijkende hardware.
Bij bluetooth chips kun je maar zo 'n serie hebben die je niet lekker aan de praat krijgt met welke device dan ook.
Mijn ervaring met bijvoorbeeld bepaalde Huawei apparaten, prima smartphones, maar haast onbruikbaar als het om bluetooth connectiviteit gaat.
Daar kan geen softwareontwikkelaar tegen programmeren.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3137


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Firmware updates

Berichtdoor ReneG » do mar 09 2017 2:01 am

MauricevdL schreef:"Soms werden foto’s niet opgenomen". Dat is wel een heel vreemd dingetje. Iemand wel 's last van gehad?


Die zelfde zin staat in de update voor mijn D750. Heb ik dat wel eens meegemaakt? Ja één keer. Maar ik schrijf zelf ook release notes, zonder toelichting is een dergelijke stelling weinig zinnig. En vaak is het beperkt tot hele uitzonderlijke situaties. Vaak in de trend van "Soms worden foto's niet opgenomen... als je bakker op maandagochtend zijn teen heeft gestoten tijdens het douchen terwijl het buiten -15 graden was en de kat ruzie had met de hond van de overbuurman".

Dat is natuurlijk onzin, maar het punt is dat veel fixes worden beschreven met een generieke, algemene zin die impliciet lijkt te zeggen dat iets een algemeen voorkomend probleem is, terwijl als je de achtergrond kent het een situatie is die alleen in hele specifieke uitzonderlijke situaties op kunnen treden. Bijvoorbeeld 'Soms worden foto's niet opgenomen... als iemand een kaart van merk X gebruikt uit een specifieke serie terwijl exotische menu optie Y geactiveerd is en dan enkel wanneer in AF-C stand op Ch wordt gewerkt en het aantal opnames net in de buffer loopt'. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat ik altijd veel interessanter vind is wat ze allemaal veranderd hebben wat er (bewust of onbewust) *NIET* bij staat. Dat gebeurt vrij vaak om uiteenlopende redenen. Soms is het een keus om alleen 'major' zaken te melden. Soms noemt men slechts een paar zaken om andere problemen die zijn opgelost te verbloemen uit angst voor het imago. En soms heeft men simpelweg niet eens precies inzicht in wat er allemaal veranderd is (dat is echt slecht). Dat komt helaas nog vaak voor. Of dat voor Nikon ook geldt weet ik niet, maar ik heb het nog niet geconstateerd. ;)
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Firmware updates

Berichtdoor Tom van Hell » do mar 09 2017 9:27 am

Ik krijg niet eens een werkende bluetooth verbinding tot stand tussen de camera en de tablet.
Daarbij is de Nikon camera het enige product waarbij ik zo,n verbinding niet voor elkaar krijg.
Het werkt niet met Sony Xperia, Lenovo, Galaxy s7, Samsung s4 ,s5 en s6, HtC M10. Het is gewoon belachelijk.
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl
Tom van Hell

Forumlid
Berichten: 630


Locatie: Scherpenzeel (gld)
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Firmware updates

Berichtdoor ReneG » do mar 09 2017 12:54 pm

Ik heb het zelf één keer geprobeerd, is mijn toen ook niet direct gelukt, maar ik heb me er niet verder in verdiept. Maar je zou denken dat ze een Bluetooth stack ondertussen wel eens zouden kunnen implementeren...
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Firmware updates

Berichtdoor evdm1959 » do mar 09 2017 8:43 pm

bij mij werkt het na de update va ios en de nieuwe update van nikon feilloos. chapeau nikon. nikon rocks !
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten