Hij komt!!! Nikon D850

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Rickdts » di jul 25 2017 9:56 pm

Janvis schreef:
djunclesam schreef:

Maar hoewel ik nog altijd net zo kritisch ben als in het begin gaan de scherpe randjes er wel wat vanaf en ben ik best nieuwsgierig naar de D850... Stel je toch eens voor zeg, dat die camera mij gaat overhalen om naar FX te gaan :angel:


Bij mij exact hetzelfde gevoel..
Rickdts

Forumlid
Berichten: 79


Locatie: Sumar
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Vincent » di jul 25 2017 10:06 pm

Rickdts schreef:Als je als bedrijf zijnde 100 jaar bestaat ga je iets doen.


Als je liever een camera koopt omdat een merk jarig is dan klopt er iets niet. Daar trapt de gemiddelde klant hopelijk/gelukkig niet meer in.

Daarnaast had Nikon een geniaal product gepland voor zijn 100 jarig bestaan: de 105mm 1.4E. Alleen bleek die zo goed en was die al zo snel klaar dat ze die toen alsnog gewoon een half jaar eerder in de markt gezet hebben. Gelukkig maar. On-offcieel het beste stukje glas dat ze ooit gemaakt hebben daar, benoemd door ondergetekende.

Technologie laat zich niet timen op een verjaardag. Dan is je product niet af en ben je te vroeg (en hebben we daar een klaag topic over) of moet je nog even wachten voordat je iets uitbrengt dat al lang klaar is (en dan klaagt men weer dat ze te laat zijn).

De D850 is nog niet af dus. Helaas dus. Sinds 2014 heeft Nikon alleen maar toppers afgeleverd. De D750 is daarvoor de laatste die met problemen (en nog steeds) op de markt is gekomen, er lijkt weinig behoefte om weer een product in de markt te zetten dat een (of meerdere) recalls nodig heeft. Gelukkig wachten ze dus nog even met de introductie van de D850 totdat hij (hopelijk) echt helemaal af en goed is. Jarig of niet. Dat ding nu in de winkel leggen, dan is pas dom,

Rickdts schreef:Als je dat niet snapt als bedrijf haal je de volgende 100 jaar niet ben ik bang....



Iets met marketing....


Marketing technisch is er genoeg, zoals de aankondiging van de D850, maar dat noemt men dat hier gelijk (evwn terug bladeren); weinig zeggende opklopte marketing priet-praat. En marketing dingen kun je niet kopen. Of wel, jubileum dingen. Bodies, objectieven, prints, pins, etc. Ook onnodig te duur natuurlijk!

En het gras is niet altijd groener... ga eens aan de Canon kant informeren naar het dynamisch bereik van hun laatste (crop) body... wees blij met wat we hebben, en wat er steeds maar weer bij komt. Nikon doet het zo slecht nog niet als menig toetsenbordfotograaf op dpreview en nikonrumors wil doen geloven :wink:
Laatst gewijzigd door Vincent op di jul 25 2017 10:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Rickdts » di jul 25 2017 10:09 pm

Ik hou er over op.
Schijnbaar snapt niet iedereen wat ik bedoel.

Maar...waarom moet ik bij Canon kijken?
Gebruik al ruim 35 jaar Nikon. No Way dat ik overstap naar Canon
Rickdts

Forumlid
Berichten: 79


Locatie: Sumar
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Rickdts » di jul 25 2017 10:10 pm

Hier snappen velen wel wat ik bedoel...
https://nikonrumors.com/2017/07/25/cont ... here.aspx/
Rickdts

Forumlid
Berichten: 79


Locatie: Sumar
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor MartinT » di jul 25 2017 10:11 pm

toetsenbordfotograaf.... :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1724


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Rickdts » di jul 25 2017 10:14 pm

wie ?
Rickdts

Forumlid
Berichten: 79


Locatie: Sumar
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor MartinT » di jul 25 2017 10:20 pm

Nikon doet het zo slecht nog niet als menig toetsenbordfotograaf op dpreview en nikonrumors wil doen geloven :wink:

staat hier :wave:
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1724


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Rickdts » di jul 25 2017 10:24 pm

Dat hangt ervan af waar je op doelt...
Rickdts

Forumlid
Berichten: 79


Locatie: Sumar
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Frankie » di jul 25 2017 10:35 pm

Hier snappen velen wel wat ik bedoel... huh ?
De 'waarheid' zit niet in het aantal mensen dat elkaar napraat...
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Janvis » di jul 25 2017 10:39 pm

Als ie één keer op de markt is en alle dromen heeft waar gemaakt dan is iedereen deze discussie alweer vergeten :P
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Rickdts » di jul 25 2017 10:48 pm

Frankie schreef:Hier snappen velen wel wat ik bedoel... huh ?
De 'waarheid' zit niet in het aantal mensen dat elkaar napraat...


Kan me niet de zin herinneren waar ik gezegd heb dat als men elkaar napraat dit waarheid is....

Maar nu hou ik er echt over op.

De Nikon D850. Daar gaat het om !!
Rickdts

Forumlid
Berichten: 79


Locatie: Sumar
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Peter » di jul 25 2017 10:54 pm

Vincent

Sinds 2014 heeft Nikon alleen maar toppers afgeleverd.


Je stapt te gemakkelijk over de vele problemen heen op deze wijze.

De D750 is daarvoor de laatste die met problemen (en nog steeds) op de markt is gekomen, er lijkt weinig behoefte om weer een product in de markt te zetten dat een (of meerdere) recalls nodig heeft


Exact, dus niet alleen toppers, er zijn heel wat 'toppers' terug geroepen.

Dus als ik het goed begrijp wacht men met de D850 totdat men zeker weet dat een 'recall actie' niet nodig is?
Hoe bedenkt men dit . :D
Online
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Rickdts » di jul 25 2017 10:56 pm

Peter schreef:Vincent

Sinds 2014 heeft Nikon alleen maar toppers afgeleverd.


Je stapt te gemakkelijk over de vele problemen heen op deze wijze.

De D750 is daarvoor de laatste die met problemen (en nog steeds) op de markt is gekomen, er lijkt weinig behoefte om weer een product in de markt te zetten dat een (of meerdere) recalls nodig heeft


Exact, dus niet alleen toppers, er zijn heel wat 'toppers' terug geroepen.

Dus als ik het goed begrijp wacht men met de D850 totdat men zeker weet dat een 'recall actie' niet nodig is?
Hoe bedenk je dat...



:mryellow:
Rickdts

Forumlid
Berichten: 79


Locatie: Sumar
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Vincent » di jul 25 2017 11:10 pm

Peter schreef:Dus als ik het goed begrijp wacht men met de D850 totdat men zeker weet dat een 'recall actie' niet nodig is?
Hoe bedenkt men dit . :D


Dat lijkt me een erg onjuiste samenvatting van mijn bericht...

Mijn punt was, en is, dat als de D850 'af' is, dan was hij vanacht geintroduceerd, en had hij asap in de winkel gelegen. Simpel. Dat is niet het geval. Dus is hij niet af, of nog niet voldoende getest en hoort hij niet geintroduceerd te worden, jarig of niet. Om voorziene problemen te voorkomen en onvoorzien zo veels als mogelijk. Onvoorziene problemen kun je nooit volledig uitsluiten, daarvoor is de markt te snel, wordt de markt te snel geacht te zijn in elk geval.

Dat betekent niet dat je als merk niet kunt zeggen waarmee je bezig bent, en wat er aan zit te komen. Om meerdere redenen. Het tonen van (een deel) van je roadmap zorgt ervoor dat er over je gepraat wordt, je kunt er klanten binden of bij je houden die misschien, terecht of onterecht, al een beetje elders aan het kijken waren. Het kan zorgen dat mensen hun geld nog even in hun zak houden ipv al uitgeven en dus de verkoop stimuleren, etc.

Zelfs als hij nog niet af is lijkt dit mij een sterke zet.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Peter » wo jul 26 2017 8:41 am

Natuurlijk kun je PR maken door nieuwe ontwikkelingen vast kenbaar te maken in de hoop dat klanten enthousiast worden. Niks mis mee.
Of dit een sterke zet is zal gebaseerd zijn op de vraag in hoeverre klanten gevoelig zijn voor deze vorm van marketing. Een groot gedeelte van de klanten zal wellicht ook verheugd zijn door het feit dat de D810 nu aanzienlijk in prijs zal dalen. Een logisch gevolg van.

Een groot deel van de klanten zal echter ook een bepaald verwachtingspatroon hebben nu Nikon groots heeft willen uitpakken met hun 100e verjaardag.
En aan dat verwachtingspatroon is dan in mijn optiek niet/nauwelijks voldaan. Zelf heb ik niets met verjaardagen maar ik trakteer altijd wel !
Laatst gewijzigd door Peter op wo jul 26 2017 8:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Online
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ajvegt, Peter en 33 gasten