Rickdts schreef:Als je als bedrijf zijnde 100 jaar bestaat ga je iets doen.
Als je liever een camera koopt omdat een merk jarig is dan klopt er iets niet. Daar trapt de gemiddelde klant hopelijk/gelukkig niet meer in.
Daarnaast had Nikon een geniaal product gepland voor zijn 100 jarig bestaan: de 105mm 1.4E. Alleen bleek die zo goed en was die al zo snel klaar dat ze die toen alsnog gewoon een half jaar eerder in de markt gezet hebben. Gelukkig maar. On-offcieel het beste stukje glas dat ze ooit gemaakt hebben daar, benoemd door ondergetekende.
Technologie laat zich niet timen op een verjaardag. Dan is je product niet af en ben je te vroeg (en hebben we daar een klaag topic over) of moet je nog even wachten voordat je iets uitbrengt dat al lang klaar is (en dan klaagt men weer dat ze te laat zijn).
De D850 is nog niet af dus. Helaas dus. Sinds 2014 heeft Nikon alleen maar toppers afgeleverd. De D750 is daarvoor de laatste die met problemen (en nog steeds) op de markt is gekomen, er lijkt weinig behoefte om weer een product in de markt te zetten dat een (of meerdere) recalls nodig heeft. Gelukkig wachten ze dus nog even met de introductie van de D850 totdat hij (hopelijk) echt helemaal af en goed is. Jarig of niet. Dat ding nu in de winkel leggen, dan is pas dom,
Rickdts schreef:Als je dat niet snapt als bedrijf haal je de volgende 100 jaar niet ben ik bang....
Iets met marketing....
Marketing technisch is er genoeg, zoals de aankondiging van de D850, maar dat noemt men dat hier gelijk (evwn terug bladeren); weinig zeggende opklopte marketing priet-praat. En marketing dingen kun je niet kopen. Of wel, jubileum dingen. Bodies, objectieven, prints, pins, etc. Ook onnodig te duur natuurlijk!
En het gras is niet altijd groener... ga eens aan de Canon kant informeren naar het dynamisch bereik van hun laatste (crop) body... wees blij met wat we hebben, en wat er steeds maar weer bij komt. Nikon doet het zo slecht nog niet als menig toetsenbordfotograaf op dpreview en nikonrumors wil doen geloven