NIEUW! de NIKON D850

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Re: NIEUW! de NIKON D850

Berichtdoor Skippy » di sep 05 2017 12:00 pm

ATOR schreef:Als je er een vergelijkbare lenzenset van f/2.8 zooms en wat f/1.4 primes bij optelt dan is een complete fullframe mirrorless set niet lichter of kleiner. Dat is een onzin marketing verhaal wat al vaak genoeg onderuit gehaald is. Wil je lichter en kleiner dan moet je naar een camera met een kleinere sensor met een bijpassende lenzenset.

Ja, je hebt gelijk wat betreft vergelijking fullframe. Daarom schreef ik ook heel bewust "lichtere en kleinere mirrorless camera's". Ik zie op dit forum genoeg foto's gepost worden gefotografeerd met fullframe camera's die met een nauwelijks waarneembare mindere kwaliteit met een lichtere en kleinere camera met een kleinere sensor gemaakt zouden kunnen worden.
Skippy

Moderator
Berichten: 11699


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW! de NIKON D850

Berichtdoor Patrick » di sep 05 2017 2:22 pm

Zeker bij plaatjes op een forum is het veelal niet te zien of ze gemaakt zijn met een FX of kleinere sensor. Hooguit als je met de echt grote diafragma's gaat werken. Sterker nog: wat oudere FX camera's (iets als een D700) zijn aan alle kanten ingehaald door moderne DX camera's; de techniek staat niet stil!

Dat het geen gewicht zou schelen onderschrijf ik niet. Het is dat er niet veel mirrorless camera's zijn met een FF sensor; je komt automatisch bij Sony terecht. En Sony maakt belachelijk grote en zware objectieven wat mij betreft.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26857


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW! de NIKON D850

Berichtdoor Skippy » di sep 05 2017 2:54 pm

Die grote en zware Sony objectieven zijn een gevolg van de geringe flensafstand van de Sony E-mount, een voordeel voor montage van niet-Sony objectieven m.b.v. adapters maar een nadeel voor specifieke E-mount objectieven. En Sony wil blijkbaar rekening houden met toekomstige sensoren met toenemend aantal megapixels.
Skippy

Moderator
Berichten: 11699


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW! de NIKON D850

Berichtdoor Vincent » di sep 05 2017 4:03 pm

Patrick schreef:En Sony maakt belachelijk grote en zware objectieven wat mij betreft.


Het frappante is dat er enerzijds een stroming lijkt te zijn die steeds kleiner en lichter wil, en daarnaast een stroming die het gewicht echt totaal niets uitmaakt als het resultaat maar maximaal is. Het succes van de Sigma Art serie lijkt daar wel het beste bewijs van.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW! de NIKON D850

Berichtdoor Skippy » di sep 05 2017 4:11 pm

En op zich is daar ook weer niets mis mee. Keuzevrijheid is een luxe. Even een bruggetje naar de D850 (want daar gaat dit topic toch over?), ik vind het een geweldige camera en kan 'm betalen maar ik wil/hoef 'm niet en kies bewust voor kleinere en lichtere fotoapparatuur.
Skippy

Moderator
Berichten: 11699


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW! de NIKON D850

Berichtdoor Vincent » di sep 05 2017 4:48 pm

Skippy schreef:Keuzevrijheid is een luxe.


Precies wat ik altijd zeg. ;)

Maar het valt wel op dat het juist de 'extremen' zijn die populairiteit lijken te winnen. Of je hoort het midden gewoon niet (net zoals in veel discussies online)

Terugkomend op de D850. Jammer dat de pre-orders zo snel zijn gegaan...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW! de NIKON D850

Berichtdoor Skippy » di sep 05 2017 4:57 pm

Mwah, het "midden" hoor je bijvoorbeeld op http://www.fujix.nl, met veel (ex) NCN-leden :wink2:
Skippy

Moderator
Berichten: 11699


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW! de NIKON D850

Berichtdoor Patrick » di sep 05 2017 5:46 pm

Inderdaad is het een prima ontwikkeling dat er compromisloze objectieven uitkomen, maar het moet wel een keuze blijven om daarvoor te kiezen. Dus prima dat er een Sigma 50/1.4 Art is, zolang je kan kiezen voor een even lichtsterk objectief met hetzelfde bereik dat wel in een hoekje van je fototas past. :-)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26857


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW! de NIKON D850

Berichtdoor henkk » di sep 05 2017 6:43 pm

Ja daarom heb ik de 35/1.4 van Sigma ook laten staan voor de 1.8 van Nikon. Voor de 20 mm ben ik toch voor Sigma gegaan ... Tot nu toe geen spijt maar het is wel een klont glas....
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4956


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW! de NIKON D850

Berichtdoor ATOR » di sep 05 2017 7:30 pm

Je kunt een D850 met Sigma Art ook bekijken als een betaalbare, lichtgewicht en compacte oplossing om MF resolutie en kwaliteit in huis te halen :D
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW! de NIKON D850

Berichtdoor signxpress » wo sep 06 2017 6:13 am

djunclesam schreef:Terugkomend op de D850. Jammer dat de pre-orders zo snel zijn gegaan...

Voor mij geen drama, hoewel het wel begrijpelijk is dat er mensen zijn die deze camera snel willen hebben, kies ik er toch voor om te wachten.
De kans is aanwezig dat er in de eerste paar maanden nog wat kinderziektes om de hoek komen kijken.
Daarbij als de beschikbaarheid dadelijk beter is, wil ik kijken wat deze camera over de grens doet betreffende de aanschaf prijs.
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr
signxpress

Forumlid
Berichten: 550


Locatie: Geldermalsen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW! de NIKON D850

Berichtdoor Marten » wo sep 06 2017 6:42 am

De Nederlandse gebruikshandleiding is beschikbaar:

http://downloadcenter.nikonimglib.com/nl/products/359/D850.html
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW! de NIKON D850

Berichtdoor bcvthul » wo sep 06 2017 8:57 am

Ik heb hem (snel) gescreend, lijkt erg op mijn d7000 manual....(die nikon camera's zijn ook allemaal hetzelfde....)
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW! de NIKON D850

Berichtdoor bcvthul » wo sep 06 2017 9:36 am

Nikon heeft nu ook hun software aangepast tbv de D850.

De laatste 'stress' nu is wanneer heb ik mijn D850 in huis...
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW! de NIKON D850

Berichtdoor imaginary_nl » wo sep 06 2017 9:40 am

De handleiding is wel ontzettend Amerikaans...
Doe dit of dat niet. Het niet in acht nemen van.....
Vooral de uitleg waarom je iets niet moet doen bij elk gebod...pfff. Zelf nadenken en niet alles op een ander willen afschuiven bestaat helaas niet meer lijkt het.

Maar ben benieuwd naar de camera!
Gebruikersavatar
imaginary_nl

Clublid
Berichten: 898


Locatie: Bronckhorst
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten