Maar ben wel geïnteresseerd naar (voormalig) D700 gebruikers en met name wat jullie als opvolger hebben gekozen voor de D700.
Op dit moment gebruik ik mijn D700 met heel veel plezier. Vind de bouw kwaliteit super en inclusief grip vind ik het gewicht zeker niet bezwaarlijk.
Als ik kijk hoeveel foto's ik gemiddeld maak denk ik dat ik nog een jaar tot 1.5 mee kan voordat de shutter de 150.000 passeert.
Nu weet ik wel dat er camera's zijn die hier ver bovenuit komen, maar wil er toch rekening mee houden dat tegen die tijd het risico zeer aanwezig is dat ie het kan begeven.
Op zich geeft de D700 mij alles wat ik wens in een camera; gebouwd als een tank, goede en snelle AF, goede High ISO (tot 6400).
Wat me echter tegenvalt is de buffer: 20 frames met 14bits lossless volgens opgaaf.
Dit is iets wat ik graag beter zou zien in de opvolger.
Wil graag bij FF blijven en als ik ga kijken dan is de D810 de eerste die in aanmerking komt. Ook een D3S zou een optie zijn.
Budget zal tussen de 1500-2000 euro zijn.
Een grotere MP (36 vs 12 bij bovengenoemde cameras) zou leuk zijn om wat meer ruimte te hebben met croppen maar dat kan ik met een beetje moeite ook in-camera doen.
Heeft iemand nog andere suggesties of ervaringen met deze twee camera's?
Of nog tips waar naar te kijken???
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk