Accu life met de D850

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Re: Accu life met de D850

Berichtdoor imaginary_nl » di feb 27 2018 10:37 pm

Ter vergelijk:

Twee weken terug in het Beierse Woud geweest.
D850 met EN-EL18a (Jupio) en ongeveer 625 foto's later: 81% accu over. Mijn camera staat de hele dag aan en dit was over 3 dagen met -5 graden.
Dit is vergelijkbaar met de D3s die ook mee was.
Gebruikersavatar
imaginary_nl

Clublid
Berichten: 898


Locatie: Bronckhorst
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Accu life met de D850

Berichtdoor Ad B » wo feb 28 2018 7:41 am

Hoi,

ja hallo, dat is wel met de grip eronder en die enorme gripbatterij erin.
volgens mij zou ík er 3 maanden mee doen... :mryellow:
CIPA test 3300 stuks.
:crazy:
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu life met de D850

Berichtdoor Ad B » do mar 15 2018 3:02 pm

Hoi,

een paar posten geleden, de 27e februari, heb ik gemeld dat ik mijn D850 via mijn dealer (Foto de Vakman) op zou laten sturen naar Nikon.
Ik heb mijn camera weer terug.
Hij is getest.
Volgens de papieren is er niets gevonden en vermeldde de Nikon "deskundige" dat ik één knopje nog anders had staan, wat dan wat meer stroom zou kunnen verbruiken... :sick:
Dirk, eigenaar van Foto de Vakman, zei tegen me, dat Nikon dikwijls niet noteert en doorgeeft wat er gerepareerd is.
Waarschijnlijk arrogantie, bang voor negatieve publiciteit of iets dergelijks zou daar een reden van kunnen zijn.
Het was fijner geweest als Nikon ook een beetje aan MIJN gevoel zou denken...
Ik voel me niet gehoord, niet serieus behandeld en heb op dit moment geen vertrouwen in mijn camera.
Voor mijn gevoel wordt ik nu afgeschilderd als een leugenaar, die mijn (te hoog stroomverbruik) klachten alleen maar verzint :sick:
Ik moet nu maar weer proefondervindelijk erachter komen of er nu wel of niet iets veranderd is.
Zeer klantonvriendelijk gedrag. Door grote jongen Nikon (medewerker van Nikon Service), niet Foto de Vakman.
Die staat me 100% bij, Dirk doet nog een poging om te achterhalen wat er aan mijn camera gedaan is.
Deze ervaring draagt ertoe bij dat dit wellicht mijn laatste Nikon zal zijn. :think:
Zum kotsen :sick: is het gevoel wat ik nú er aan over hou...
Wordt vervolgd...
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu life met de D850

Berichtdoor bcvthul » do mar 15 2018 4:30 pm

Ik dacht dat het net beter ging met je camera...
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu life met de D850

Berichtdoor Ad B » vr mar 16 2018 8:23 am

Hoi,

nee, er was nog niets gebeurd om te zorgen dat het beter ging...
Ik heb een andere D850 3 dagen gehuurd, om te testen of het daarmee wél beter ging...
En dat ging.
Daarmee haalde ik op m'n sloffen, met precies dezelfde instellingen, op een precies gelijke fotografie wijze,
700 foto's met nog 45% van de accu capaciteit over!
Alleen dát toont toch al aan, dat míjn D850 niet oké is???
Het meest klote is nu, dat Nikon niets vermeld óf ze iets gevonden hebben, óf ze er iets aan gedaan hebben...
Nikon laat mij (en Foto de Vakman) totaal in het ongewisse.
Ik moet maar weer zelf gaan testen of er iets gewijzigd is, terwijl de "deskundigen" van Nikon wél bijna 2000 clicks met mijn camera gemaakt hebben!!! 2000 clicks!!!
Met de huurcamera wist ik bij 700 clicks al hoe de vork in de steel zat...
Als je een nieuwe auto met 4000 km op de klok naar de dealer brengt met een klacht, je krijgt 'm terug met 6000 km op de klok EN de dealer zegt dat er niets gevonden is... dat het aan jezelf ligt...
Dan wordt iedereen toch ziek en gefrustreerd... niet dan????
Damn, ik ga maar weer op m'n gemak wat plaatjes maken en zie wel wat er verder gebeurd.
Ik denk nu, dat ie over een tijdje weer gewoon retour naar m'n "vrienden" in Beverwijk mag.
Zum kotsen...
De tijd zal 't leren.
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu life met de D850

Berichtdoor w.wind » zo mei 27 2018 7:14 pm

Ook ik had problemen met mijn accu, ik kon maar tussen de 400 en de 500 foto’s maken op een accu. Maar ben er achter gekomen dat het touch-screen best wel veel stroom verbruikt. Heb het nu uit gezet en ik heb er nu 600 foto’s mee gemaakt, en ben pas een streepje kwijt
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Online
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1686


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Accu life met de D850

Berichtdoor Ad B » ma mei 28 2018 7:00 am

Hoi Wim,

Ik hoop voor je, dat je probleem daarmee opgelost is.
Ik had reeds alle (ja, alle) grootstroomverbruikers af staan...
Mijn D850 is nu weer bij Nikon, eerst naar Nikon Service, daarna naar Nikon Europe.
Foto de Vakman heeft er voor gezorgd dat een goede service manager persoonlijk zorg draagt voor het wel en wee van mijn camera.
In alle waarschijnlijkheid krijg ik de eerste helft van deze week uitsluitsel van de onderzoeken en de manager z'n contacten van Nikon Europe.
Ik ken één Nederlander en één Schot die met hetzelfde probleem zitten, maar nog geen half jaar aan het "vechten" zijn voor goede oplossingen.
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu life met de D850

Berichtdoor Ad B » ma jun 04 2018 11:04 am

Hoi,

mijn D850 is voor de 2e maal naar Nikon geweest.
Na gedegen onderzoek is er toch iets gevonden en heeft Nikon het probleem uit de wereld geholpen. :clap:
Dit mede dankzij een goede begeleiding van een manager coördinator Costumer Support van Nikon :thumbup: en onze vasthoudendheid van zowel Foto de Vakman :thumbup: als van mij.
Nu heb ik er weer het volste vertrouwen in m'n D850 en ga lekker fotootjes maken.
Ik ben er nu van overtuigd dat m'n D850 naar mijn verwachtingen voldoende foto's uit één batterijvulling kan produceren.
Dit punt is voor mij nu opgelost, ik ga lekker genieten en de komende tijd weer onbezorgd fotootjes schieten.
Mijn vertrouwen in Nikon zal snel weer naar topniveau stijgen, na dit dipje.
:prost:
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu life met de D850

Berichtdoor imaginary_nl » ma jun 04 2018 11:21 am

En nu zijn wij natuurlijk reuze benieuwd wat het geweest is...
Gebruikersavatar
imaginary_nl

Clublid
Berichten: 898


Locatie: Bronckhorst
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Accu life met de D850

Berichtdoor bcvthul » ma jun 04 2018 12:37 pm

En wat is dat 'iets' dan?
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu life met de D850

Berichtdoor Marten » ma jun 04 2018 5:42 pm

Dat "iets" is in ieder geval niet niets, want het is in staat het vertrouwen van Ad B in Nikon van "zum kotzen" weer snel naar "topniveau" te doen stijgen...
Heel knap.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu life met de D850

Berichtdoor Ad B » di jun 05 2018 7:25 am

Hoi,

er is overleg geweest tussen een coördinator Costumer Support van Nikon, Foto de Vakman en mij.
Daar is het een en ander uitgelegd.
De coördinator Costumer Support van Nikon heeft mij gevraagd niet in detail te treden op de verschillende fora, waar ik een topic over mijn probleem heb lopen.
Ik heb dit topic gestart, om te onderzoeken welke resultaten anderen met hún fotowijze weten te halen met hun D850.
In 99% van de gevallen ligt zo'n probleem aan gebruik en instellingen, dat moest ik eerst uitsluiten.
Daarnaast natuurlijk om te achterhalen of er meer mensen met dit probleem zitten.
Dat laatste is niet zo, voor zover ik te weet ben gekomen. Oké, nog 1 Nederlander zit waarschijnlijk met dit probleem.
Hij zit nog in zijn onderzoeksfase, ik hou contact met hem.
De Schot, die ik via een andere site ontmoette, had zijn instellingen niet goed staan (vliegtuigmodus), dus is opgelost.
Mijn geval was een einzelfall, maar is nu opgelost.
Uit respect voor de vraag van deze coördinator van Nikon, wil ik het hierbij laten.
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu life met de D850

Berichtdoor Marten » di jun 05 2018 10:09 am

Afbeelding
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu life met de D850

Berichtdoor stronk » di jun 05 2018 10:15 am

Ad B schreef:De coördinator Costumer Support van Nikon heeft mij gevraagd niet in detail te treden op de verschillende fora, waar ik een topic over mijn probleem heb lopen.

Draadje met veel belangstelling gevolgd.
Was het zo'n simpele oplossing waarvoor de Nikon coördinator zich schaamt? Heel draadje volgeschreven met tal van vragen aan medeD850 gebruikers, de oplossing gevonden/gehoord/gekregen en uit respect naar de Nikon coördinator niet vertellen wat het probleem was. Heb je dat ook tegen de andere Nederlander verteld dat je uit respect voor de coördinator niet je oplossing prijsgeeft opdat hij dat kan bekijken of daarmee zijn probleem ook opgelost is?
Ik weet dat je aan mij geen verantwoording hoeft af te leggen maar ik vind het een beetje vreemd....om het draadje zo af te sluiten. :thumbdown:
Nikon Z9 en wat voorbind glaasjes.
Gebruikersavatar
stronk

Forumlid
Berichten: 581


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Accu life met de D850

Berichtdoor Digi Nik » di jun 05 2018 11:54 am

Nikon zou de gebruikers een dienst bewijzen als een overzicht wordt gegeven welke opties stroom verbruiken en in welke mate.
Als het maar Nikon is.
Gebruikersavatar
Digi Nik

Clublid
Berichten: 83


Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten