Vraagje over geheugenbanken (D700)

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Vraagje over geheugenbanken (D700)

Berichtdoor stefan75 » zo nov 12 2017 1:33 pm

Wat is er nu beter dan op een druilige zondagmorgen je camera eens te pakken en (nog) eens door de gehele menustructuur te bladeren :-)
Alleen kwam ik daarbij wel met een vraag uit:

In het (groene) opname menu kan ik kiezen uit 4 geheugenbanken, A t/m D.
Deze kan ik elk een naam geven voor de diverse instellingen die opgeslagen zitten hieronder.

Echter, als ik naar vervolgens naar het (rode) persoonlijke instellingen menu ga, zie ik daar ook de optie van Geheugenbank Pers. Instellingen staan.
Deze hebben een andere naam als in het eerder genoemde menu.

Als ik op de <info> knop druk, krijg ik achter op het LCD scherm alle instellingen te zien.
Helemaal links onderaan heb ik eerst <SHOOT A> staan, en eronder staat <CUSTOM A>

Nu begin ik een beetje de weg kwijt te raken....
Wat is nu precies het verschil tussen deze twee?
Ik lees in de manual dat als je de geheugen banken in het opname menu reset / wist, dat dit geen gevolgen heeft voor de geheugenbanken in het persoonlijk instellingen menu.
Betekend dit dat ik in elk van de geheugenbanken in het opname menu vier verschillende custom settings kan zetten?
En welke settings zet ik nu onder welke geheugenbank?

Hoe hebben jullie dit ingesteld???

Ben benieuwd naar de reacties :-)
Nikon D4S / D3S / D700 met MB-D10 battery grip * Nikkor AF-S 70-200 f2.8 VRII * Nikkor AF-S 24-70 f2.8 * Nikkor AF-S 50mm f1.4 * 3x SB900
Gebruikersavatar
stefan75

Clublid
Berichten: 67


Locatie: Helmond
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vraagje over geheugenbanken (D700)

Berichtdoor gvdnberg » zo nov 12 2017 3:31 pm

Ik heb altijd begrepen dat er 4 geheugenbanken zijn (SHOOT A t/m D) die elk individueel aan te passen zijn. Zodra je SHOOT A aanpast, maak je eigenlijk CUSTOM A die hetzelfde is als SHOOT A op de door jou aangebrachte wijzigingen na. En inderdaad, daarmee kun je 4 verschillende sets maken.
Zelf heb ik deze instellingen nooit gebruikt, omdat ik meestal met dezelfde instellingen werk. Als ik wat aanpas voor gebruik dan zet ik dat na gebruik terug. Ik vergeet wat ik aan afwijkende settings in de CUSTOM banken had gezet.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3133


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vraagje over geheugenbanken (D700)

Berichtdoor henkk » zo nov 12 2017 5:11 pm

Ik heb die opties ook (nog) nauwelijks gebruikt maar ben het nu wel van plan. Wat ik ervan begrijp is dat je twee keer vier verschillende combinaties van settings kunt gebruiken, vier voor het opname menu en vier voor het persoonlijke instellingen menu. Zie de setup guide die in een eerder bericht is genoemd. Je kunt één setting in een menu verschillend maken of allemaal, lijkt mij.
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4943


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten