Nikon D850 Road Tour, de D850 zelf uitproberen.

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Nikon D850 Road Tour, de D850 zelf uitproberen.

Berichtdoor Hans Braakhuis » vr dec 15 2017 10:09 am

Nikon organiseert de D850 Road Tour zodat iedereen de kans krijgt om haar nieuwste full frame spiegelreflexcamera uit te proberen. Touch & Try en ervaar de ultieme combinatie van resolutie, snelheid en lichtgevoeligheid. Tijdens een ruim twee uur durende workshop bij verschillende dealers door het hele land, krijgt de consument een D850 producttraining met voorbeelden uit de praktijk. Na de producttraining is er ruimte voor een hands-on sessie voor de ultieme ervaring.

De workshops zullen verzorgd worden door diverse trainers van Nikon School en door Nikon ambassadeurs: Brett Florens (bruidsfotograaf), Gemmy Woud-Binnendijk (portretfotograaf), Paul Barendregt (pop-fotograaf) en Nico Alsemgeest (dancefotograaf). Wil jij graag kennismaken met de Nikon D850? Met maar liefst 17 workshops op verschillende locaties is er altijd wel een evenement bij jou in de buurt! De D850 Road Tour loopt van 17 december 2017 tot en met 24 februari 2018. Aanmelden voor een van de workshops kan gratis via: nikon.nl/d850tour.

Afbeelding

https://www.nikonschool.nl/wp-content/u ... poster.jpg

klik je op deze link, dan zie je de foto ook!
Laatst gewijzigd door Robert op vr dec 15 2017 2:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto geplaatst
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beleef de magie: Nikon D850 Road Tour

Berichtdoor JvdKooij » vr dec 15 2017 10:17 am

persoonlijk vind ik dat ze wel erg laat zijn met deze actie.
beetje mosterd na de maaltijd.

als ik dat vergelijk met de introductie van de Panasonic G9, die sessies zijn nu terwijl de camera in Januari wordt verwacht.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D850 Road Tour, de D850 zelf uitproberen.

Berichtdoor gvdnberg » vr dec 15 2017 11:50 am

Ik denk dat Nikon bewust heeft gewacht tot een betere verkrijgbaarheid van deze schitterende camera. dat zal de reden zijn Jaap.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D850 Road Tour, de D850 zelf uitproberen.

Berichtdoor Hans Braakhuis » vr dec 15 2017 12:18 pm

Een kwestie van leren. Ten tijde van de introductie van de F waren er een hand vol werkende camera's met slechts enkele objectieven. Het was Nikon's eerste camera voor film op het 24x36mm formaat (tegenwoordig FX). Toen de fotografen er mee gespeeld hadden, kwamen de bestellingen voor de camera binnen. Nikon moest toen alle bestaande fabrieken ombouwen voor de productie van de F camera en er fabrieken bijbouwen om de vraag naar de objectieven aan te kunnen. Dat zal toen een wachttijd of levertijd hebben gegeven van jaren.
De wachttijd van de D850 zal eerst nu zo'n beetje af lopen. Als er genoeg D850 te leveren zijn kun je de markt warm maken.

Meer over de introductie van de F:
http://www.hansbraakhuis.nl/Nikon/De%20 ... lezier.pdf
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D850 Road Tour, de D850 zelf uitproberen.

Berichtdoor ATOR » vr dec 15 2017 12:21 pm

Jaap zit al te wachten op de D860 :mryellow:

Er was al meer dan genoeg hype na de introductie, dit lijkt me een perfecte manier om het vuur warm te houden. Het uitproberen is wel voor eigen risico want het is een lastige camera om nee tegen te zeggen als je er even mee gespeeld hebt.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D850 Road Tour, de D850 zelf uitproberen.

Berichtdoor JvdKooij » vr dec 15 2017 12:30 pm

ATOR schreef:Jaap zit al te wachten op de D860 :mryellow:

Er was al meer dan genoeg hype na de introductie, dit lijkt me een perfecte manier om het vuur warm te houden. Het uitproberen is wel voor eigen risico want het is een lastige camera om nee tegen te zeggen als je er even mee gespeeld hebt.


neuh, ik ben daadwerkelijk aan het kijken naar de Olympus EM1m2 of de Panasonic G9.
als ik mijn totale set omwissel scheelt me dat ongeveer 2,5 kilo op mijn rug, dat is meer dan de helft.
ik ben al enige tijd foto's aan het bestuderen van de MFT camera's en die bevallen me prima.
De G9 heb ik al even vastgehouden afgelopen weekend en daar word ik inderdaad wel hebberig van :D maar ik ben benieuwd of de AF snel genoeg is.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D850 Road Tour, de D850 zelf uitproberen.

Berichtdoor Janvis » vr dec 15 2017 12:30 pm

ATOR schreef:Het uitproberen is wel voor eigen risico want het is een lastige camera om nee tegen te zeggen als je er even mee gespeeld hebt.


Dat is ook de reden dat ik hem niet ga proberen, mijn portemonnee vind de D850 namelijk een stuk minder leuk dan dat ik hem ga vinden vrees ik :mryellow:

En hoe moet ik de wereld gaan vertellen dat ik in eens een full frame heb, heb mijn bek al wat te vaak te groot gehad wat betreft :oops: :lol:
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon D850 Road Tour, de D850 zelf uitproberen.

Berichtdoor Patrick » vr dec 15 2017 12:45 pm

Olympus heeft ook een mogelijkheid om spullen te testen. Reserveren, borg betalen bij ophalen, max drie dagen gebruiken, terugbrengen en borg terug ontvangen (als je niet gesloopt hebt). Zie http://wow.olympus.eu

Ik heb zelf voor net na de kerst een M1 mkII met 12-40/2.8, 25/1.2 en 75/1.8 gereserveerd. Leuk om eens te kijken wat de verschillen zijn met mijn Fujifilm X-T2 met vergelijkbare objectieven. Hoeveel beter is APS-C en zo...

Dat Nikon nu hiermee komt vind ik wel heel slim. En ze zetten dik in met top-fotografen en veel locaties over een langere periode. Lijkt me erg positief!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D850 Road Tour, de D850 zelf uitproberen.

Berichtdoor gvdnberg » vr dec 15 2017 12:49 pm

En dat verdient zo'n schitterende camera als de D850!!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D850 Road Tour, de D850 zelf uitproberen.

Berichtdoor Ivan10 » vr dec 15 2017 9:25 pm

Leuk dank voor het posten!
Ivan10

Forumlid
Berichten: 647


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D850 Road Tour, de D850 zelf uitproberen.

Berichtdoor Marcel Bandel » wo dec 27 2017 2:30 pm

Is er al weer voorraad dan van de D850? Ik las dat er grote problemen zijn met de levering van deze mooie camera's. Echt opvallend want ik kan me niet herinneren dat een camera zo lang niet op voorraad is van de Nikon. Wel jammer want ik heb er belangstelling voor maar wil eerst de camera gewoon even vasthouding inclusief de batterijgrip
NCN lid. Nikon D200, Nikon D300, Nikon D3s, Nikon AF VR 105 Micro, AF-S 70-200 VR, Nikon AF-S 24-70. Nikon AF-S 14-24, Nikon Af-s 200-400 F4 VRIISB-800, SU R1C1
Gebruikersavatar
Marcel Bandel

Clublid
Berichten: 76


Locatie: Aalten
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon D850 Road Tour, de D850 zelf uitproberen.

Berichtdoor Ad B » vr dec 29 2017 7:37 am

Hoi,
JvdKooij schreef:...
De G9 heb ik al even vastgehouden afgelopen weekend en daar word ik inderdaad wel hebberig van :D maar ik ben benieuwd of de AF snel genoeg is.

Jaap, ik weet niet wat jouw onderwerpen voor fotografie zijn, maar ik zou meer de accuratesse van de AF bekijken/vergelijken.
Daar liep ik een jaar of 3 geleden op stuk.
In die 3 jaren is er natuurlijk weer veel veranderd, ik heb niets meer uitgeprobeerd.
Ik was zeer tevree met m’n D750 en ben nu met de D850.
Om een paar ons te besparen kijk ik niet meer naar het merk camera, meer naar soort lens.

Marcel, vorige week had Foto de Vakman de D850 op voorraad, anderen wellicht ook.
Onderzoeken en je weet ‘t.
:prost:
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten