D500 scherm storing

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

D500 scherm storing

Berichtdoor Oktay » zo apr 08 2018 1:13 am

Beste leden,

Ik heb een twee maanden oude D500. Vandaag maakte ik het volgende mee. Ik heb de camera aangezet om naar de foto's te kijken. Vervolgens zet ik het uit, echter het kleine schermpje op de camera bleef aan. Het gaf de waarden weer zoals die normaal gesproken in "on" stand zou weergeven. Ik heb de hendel een paar keer van off naar on en omgekeerd gezet, maar het scherm ging niet uit. Uiteindelijk heb ik de batterij eruit gehaald.

Moet ik nu al huiverig worden en iets doen met de garantie of is dit normaal? Leden die dit ook is overkomen?

Groet,
Oktay.
Oktay

Forumlid
Berichten: 104


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D500 scherm storing

Berichtdoor imaginary_nl » zo apr 08 2018 8:05 am

Hoe lang heb je gewacht na het uitzetten?
Mochten er nog foto's in de buffer zitten na fotograferen, dan wordt die eerst geleegd.
De camera kan bij aanzetten, maar ook bij uitzetten, dit afhankelijk van de instellingen, en sensorreiniging uitvoeren. Pas daarna gaat het toestel uit.
Herhaaldelijk uit- en aanzetten helpt dan niet.

Het valt me overigens op dat je wel veel van dit soort vragen hebt. Niet erg hoor, maar de vraag rijst of je wel eens de moeite hebt genomen om de handleiding te lezen..
Dit zijn geavanceerde toestellen met héél veel instellingen die niet altijd voor de hand liggen.
Gebruikersavatar
imaginary_nl

Clublid
Berichten: 898


Locatie: Bronckhorst
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500 scherm storing

Berichtdoor Patrick » zo apr 08 2018 9:52 am

Je bedoelt dat kleine LCD schermpje bij de afdrukknop? Dat blijft altijd aan staan. Dat is juist handig. Kost vrijwel geen energie, dus dat is een begrijpelijke keus.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500 scherm storing

Berichtdoor Oktay » zo apr 08 2018 10:32 am

IMAGINARY: ik denk dat ik ongeveer 20 seconden herhaaldelijk aan en uit zette, waarna ik de batterij heb moeten verwijderen.

PATRICK: gewoon het kleine lcd scherm op de bovenkant. Die gaat normaal ook uit als je de camera uit zet. Nu is het hersteld, maar gisteren bleef het aan.
Oktay

Forumlid
Berichten: 104


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D500 scherm storing

Berichtdoor ReneG » zo apr 08 2018 10:39 am

Ik zou me er niet druk om maken tenzij het frequent optreedt. Zoals imaginary al aangeeft kan het soms even aan blijven staan, en als je binnen 20 seconden een paar keer aan en uit zet kan dat makkelijk. Elke camera die ik heb gehad is ooit wel eens vastgelopen. Batterij eruit, batterij erin, klaar. Met mijn D300s ooit één keer gezien 3 maanden na aanschaf, daarna nooit meer. Bij mijn D750 is het nu in 1,5 jaar 2 keer gebeurd etc.

Het kan ooit eens een keer gebeuren, maar tenzij het regelmatig optreedt zou ik me er niet druk om maken.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500 scherm storing

Berichtdoor Oktay » zo apr 08 2018 12:13 pm

Bedankt voor de geruststelling. Ik zal het in de gaten houden.
Oktay

Forumlid
Berichten: 104


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten