Upgrade naar D850 of wachten op FF mirrorless?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Re: Upgrade naar D850 of wachten op FF mirrorless?

Berichtdoor Patrick » za apr 14 2018 4:36 pm

Zo was het niet bedoeld, maar ja...

Ik word juist een beetje moe van de beweringen dat zo'n digitale zoeker toch eigenlijk niets kan zijn. Meestal gedaan door mensen die volgens mij zelf nooit met een camera gewerkt hebben met een goede elektronische zoeker. En focussen op overstappers die het minder prettig vonden vind ik persoonlijk ook selectief zoeken. Ik durf wel te beweren dat de overgrote meerderheid van de overstappers die ik ken, en dat zijn er best veel, het even wennen vonden maar daarna niet meer terug willen.

Voor mij persoonlijk heeft een elektronische zoeker heel veel voordelen. Dan heb ik het wel over de modernere camera's uit het hogere segment. Een optische zoeker heeft wat mij betreft zelden nog een voordeel ten opzichte van een elektronische.

Mijn ervaringen zijn heel positief, maar iedereen moet het gewoon zelf gaan proberen. Die kans is makkelijk te regelen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Upgrade naar D850 of wachten op FF mirrorless?

Berichtdoor JaapV » za apr 14 2018 4:38 pm

Marten schreef:
Patrick schreef:
emdeklerk schreef:Ik hoorde van fotografen die overstapten op mirrorless dat ze niet echt tevreden waren met de display.

We moeten echt een keer praten; je praat met de verkeerde mensen... :wave:

Tamelijk pedant dit, Patrick.
Die smiley maakt het er ook niet beter op.

Als reactie op een als argument gehanteerd vaag gerucht?
Vind ik wel meevallen, Marten.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Upgrade naar D850 of wachten op FF mirrorless?

Berichtdoor Dvsensei » za apr 14 2018 8:23 pm

Even los van de losgebarstte persoonlijke discussie ;) , merk ik de verdeeldheid die mij laat twijfelen en dat dat dus niet uniek voor mij is...
Gelukkig kreeg ik het aanbod om vanmiddag een paar uurtjes te stoeien met een Sony FF mirrorless. Het was een interessante ervaring, zeker niet negatief, maar vraagt wel een andere manier van fotograferen.
Daarnaastbisbde D850 echt een enorme geweldenaar en dus heb ik besloten om voorlopig gewoon nog vast te houden aan het ouderwetse spiegelwerk. De D850 gaat er dus zsm komen
Dank voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Dvsensei

Forumlid
Berichten: 6


Locatie: Ermelo
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Upgrade naar D850 of wachten op FF mirrorless?

Berichtdoor Patrick » za apr 14 2018 9:49 pm

Natuurlijk is de D850 een beest van een apparaat. Gefeliciteerd en veel plezier van je aankoop!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Upgrade naar D850 of wachten op FF mirrorless?

Berichtdoor jvdme » zo apr 15 2018 11:08 am

Je kan ML en DSLR ook naast elkaar gebruiken.
In NL pak ik mijn D90 met 18-35mm en denk: geweldige kamera.
In mijn rugzak zit een X-E1 met 18mm en tijdens het fotograferen aan de andere kant van de wereld denk ik: geweldige kamera!
jvdme

Forumlid
Berichten: 447




Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten