Pagina 2 van 2

Re: geheugenkaart

Geplaatst: di feb 26 2019 1:34 pm
door Ad B
jan24 schreef:
Ad B schreef:Je huidige instellingen zou je kunnen opslaan op je geheugenkaart.
Wordt deze reset niks, kun je je instellingen in luttele seconden terugzetten.

Maar het probleem is volgens mij het niet werken van geheugenkaartjes. De bekende "Hole in my bucket". :wink:


George Fennes schreef:
Ad B schreef:Hoi,
met de "green button" reset blijven er toch behoorlijk wat instellingen staan.
Beter is om via het menu te resetten naar de fabrieksinstellingen.
(Set-Up menu, met het sleuteltje, tweede laatste post).
Je huidige instellingen zou je kunnen opslaan op je geheugenkaart.
Wordt deze reset niks, kun je je instellingen in luttele seconden terugzetten.

Als je niets naar de geheugenkaartjes kan schrijven, hoe wil je dan je cameragegevens/instellingen naar een geheugenkaartje wegschrijven?

Groetjes van George


Als Willem een mogelijkheid heeft om een XQD kaart te gebruiken...
En anders gewoon niet.
:silent:
:prost:

Re: geheugenkaart

Geplaatst: di feb 26 2019 6:25 pm
door willem1
Felix,
Ik heb nog geen XQD geheugenkaart, dus ook niet kunnen proberen.
De camera is terug bij kamera express en ze zouden mij op de hoogte houden.

Willem

Re: geheugenkaart

Geplaatst: di feb 26 2019 8:28 pm
door Felix69
Als het een fout is in de body, bv een contact in het slot defect of iets dergelijks zou ik een andere (nieuwe) body eisen van Nikon. Met een herstelling alleen zou ik niet tevreden zijn en eerlijk je betaald vele euro's en dan moet het ook degelijk werken. Als Nikon enkel een herstelling voorstelt niet direct op hun aanbod ingaan al is je camera dan weer 100% in orde. Als iets stuk gaat binnen een garantie periode is helemaal anders want dan hen je de body al een tijd in gebruik maar zoals ik hier kan volgen hen je er nog geen foto's mee kunnen maken.

Als je toch de body na een herstelling terug krijgt kijk dan ook eens na hoeveel opnames er al mee gemaakt waren het is goed mogelijk dat deze body voordien voor je hem in bezit kreeg al in gebruik is geweest.
Ik kijk uit hoe dit afloopt al heb ik veel vertrouwen in Nikon.

Hebben ze bij Kamera Express geen test gedaan met een XQD om te zien of deze wel werk. Dit zou al kunnen wijzen of het SD slot een fout had en of er anders een fout is de print of software in de body een oorzaak zou kunnen zijn.

Succes Willem.

Re: geheugenkaart

Geplaatst: do mar 14 2019 8:11 pm
door Felix69
@Willem1: Is er ondertussen al wat nieuws hoe het verder is afgelopen ?

Re: geheugenkaart

Geplaatst: do mar 28 2019 6:50 pm
door willem1
Vandaag mijn camera terug van Nikon, kosten € 500,00 voor een camera waar nog geen foto mee is gemaakt, "het lag aan de gebruiker van de camera" heb al div camera's gehad van Nikon en andere merken ook met sd kaartjes oa de d7100 dus weet echt wel hoe dat kaartje er in moet. Nikon houd niet van garantie, maar nu de camera weer terug is alles opnieuw instellen, ook de taal alleen zijn er nu maar twee talen waar je uit kan kiezen engels of Japans kan ook chinees zijn of Taiwanees zijn . de firmware is goed. weet weet raad?

Re: geheugenkaart

Geplaatst: do mar 28 2019 7:38 pm
door Reest
'het lag aan de gebruiker'......geven ze ook aan 'wat' je verkeerd zou hebben kunnen gedaan?

Re: geheugenkaart

Geplaatst: do mar 28 2019 7:41 pm
door Kees H
heb je je eigen camera wel terug (serienummer) of hebben ze een verkeerde taal module er op gezet?

Re: geheugenkaart

Geplaatst: do mar 28 2019 7:45 pm
door willem1
@reest, het kaartje zou verkeert geplaatst kunnen zijn, de geheugenkaarthouder is vervangen.

@kees, ja heb het nummer gecontroleerd.

Re: geheugenkaart

Geplaatst: do mar 28 2019 8:02 pm
door George Fennes
Sorry maar dit snap ik niet.
Misschien heb jij wel een camera gehad die een ander ingeleverd had met een defect en kan jij voor de kosten opdraaien.
Als jij nu een leek was zou ik het snappen.
Maar jij heb toch wel enige ervaring dacht ik.
Kan je er nog bezwaar tegen maken?
Rechtsbijstand verzekering misschien?

Sterkte er mee.

Groetjes van George

Re: geheugenkaart

Geplaatst: do mar 28 2019 9:21 pm
door Felix69
Man toch wat een pech, dit kan toch niet en mag je zo niet laten al zal het wel moeilijk worden om die €500.00 te kunnen terug krijgen. Denk eerder ook in de richting zoal Georges dat die camera al eens eerder door iemand werd gebruik, mogelijk als demo in de winkel. Nu je een foto kan maken probeer eens met Shuttercount te achterhalen hoeveel clicks de camera al gemaakt heeft.
Als je de camera voor het eerst uit de doos haalde waren de folies nog op de displays en alles in volgorde in de doos zoals het bij een nieuwe moet zijn. Ik zou toch een verhaal doen in de winkel waar je hem hebt aangekocht en kijken of zij tussenbeide kunnen komen. Verder zou ik ook een klachtenbrief zenden naar Nikon Europe (Burgerweeshuispad 101, 1076 ER Amsterdam, Nederland). Hebben jullie voor zo iets een ombudsman in Nederland zoals wij in Belgie Testaankoop waar je het probleem kan voorleggen en zijn je verder kunnen helpen.

Re: geheugenkaart

Geplaatst: do mar 28 2019 9:24 pm
door willem1
Ik ben er ook nog niet klaar mee Felix, ga al het nodige doen.