D500 in combinatie met Wireless shutter remote Control

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

D500 in combinatie met Wireless shutter remote Control

Berichtdoor robehv » za mei 23 2020 2:04 pm

Goedemiddag,
Na 10 jaar foto's gemaakt te hebben met een Nikon D300s ben ik sinds vorige week in het bezit van een Nikon D500, erg fijne camera die compleet aan de verwachting voldoet.
Nou heb ik wel een probleem met de camera waar ik zelf niet uit kom.
Ik fotografeer rijdende voertuigen (treinen , (leger) voertuigen , vrachtwagens)
Ik wil mijn camera op een hoogstatief zetten en dan op mijn mobiel kunnen kijken of mijn camera goed staat gericht , met de app kan ik maar een klik maken (en hier zit vertraging in) dus heb ik de afstandbediening gekocht zodat ik ook meerder foto's achter elkaar kan klikken.
Het probleem: Zodra ik via de app live beeld heb werkt mijn draadloze afstandbediening niet, zodra ik het live beeld stop zet werkt de afstandbediening wel. Erg onhandig want ik wilde juist de app gebruiken om te zien wanneer ik ongeveer moet klikken (voertuig in beeld is). Kan iemand mij hier mee helpen?

Alvast bedankt voor de info :)

Wat ik gebruik:
Nikon D500
Hoogstatief
Pixel Draadloze Afstandsbediening RW-221/DC0
CC&C App / Snapbrigde App
robehv

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D500 in combinatie met Wireless shutter remote Control

Berichtdoor henkk » za mei 23 2020 2:31 pm

Ik heb net Snapbridge via wifi afstandsbedied geprobeerd en ik vind de vertraging nogal meevallen. Scherpstellen kost enige tijd. Als je de af uit zet, is de vertraging minimaal.

Ik denk niet dat je 2 apparaten via WiFi of bluetooth tegelijk kunt laten werken. Op Snapbridge werkt de ontspanknop van de camera zelf ook niet meer.

Ik heb ook een wireless remote met een ontvanger op de 10-pin aansluiting maar die heb ik niet bij de hand waar ik nu ben. Kan dat dus niet testen maar ik denk dat dat ook niet gaat.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500 in combinatie met Wireless shutter remote Control

Berichtdoor robehv » za mei 23 2020 5:39 pm

Bij rijdende objecten zoals een trein met 140 km per uur is het te langzaam via de app.

Ik weet van een vriend die een Canon camera heeft dat het daar technisch wel mogelijk is, hij gebruikt de afstandbediening voor de klik en de app alleen om te kijken hoe de camera staat en of het voertuig in beeld is.
robehv

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D500 in combinatie met Wireless shutter remote Control

Berichtdoor henkk » za mei 23 2020 7:14 pm

140 km/u op je af of langs gaat alleen lukken met AF-C maar dat werkt niet goed via remote (= live view).
Ik zou de camera tevoren handmatig instellen op een bepaald punt en afdrukken met de remote als het onderwerp daar passeert. Evt. in max Ch.
Mss is focus-trigger ook nog een optie ( camera gaat zelf af als onderwerp in focus is); ik weet niet meer hoe dat precies moet en of het met een d500 kan. Maar dat moet te vinden zijn.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500 in combinatie met Wireless shutter remote Control

Berichtdoor neenkhoorn » vr jan 08 2021 7:29 pm

Ha leuk, ik heb precies dezelfde overstap gemaakt!

robehv schreef:Goedemiddag,
Na 10 jaar foto's gemaakt te hebben met een Nikon D300s ben ik sinds vorige week in het bezit van een Nikon D500, erg fijne camera die compleet aan de verwachting voldoet.
neenkhoorn

Forumlid
Berichten: 19


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten