Foutmelding d500 help

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Foutmelding d500 help

Berichtdoor Oktay » wo jun 24 2020 6:42 pm

Hoi Leden,

Ik had laatst een usb oplader gekocht voor mijn d500. Op internet kwam ik bij de ravpower terecht. Ik heb het ongeveer een maand. Met de oplader kwam ook een tweetal batterijen en die leken gewoon te werken.
Ik was net aan het spelen met de camera en de batterij ging leeg dus wisselde ik van batterij. Ik had de tweede ravbatterij erin gedaan en opeens kreeg ik een ERR melding. Niks werkte, vervolgens uitgezet en de originele batterij erin gedaan. De ERR melding blijft.
Als ik door de kijker kijk zie ik een zwart rode beeld. Liveview werkt ook niet. Ik ben bang dat ik iets stuk heb gemaakt...:(.

Ik snap er niks van alles werkte totdat de batterij leeg ging. Iemand die mij kan helpen??

Groet.
Oktay

Forumlid

Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foutmelding d500 help

Berichtdoor Peter » wo jun 24 2020 6:52 pm

wat van lens zit er op ?
diafragma ring fout staan ?
Peter

Clublid

Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor wadwandelaar » wo jun 24 2020 7:10 pm

Je wijt het aan de batterijen maar je vertelt niet wat je aan het "spelen" was met je camera. Wat was je aan het doen met je camera?
wadwandelaar

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Oktay » wo jun 24 2020 7:22 pm

Met spelen bedoel ik gewoon suf fotos nemen in de kamer. Lens had ik niet verwisseld is gewoon dezelfde lens die al dagen erop zit. Ik heb zelfs de lens verwisselt maar tevergeefs. Ik denk dat het komt door het uitvallen van de camera omdat de batterij ineens leeg was.

Oorspronkelijk zat er een tokina macro 100mm vervolgens een nikon 35mm dx.
Oktay

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor PaulBerkhout » wo jun 24 2020 8:15 pm

Ik zou de ERR code even opzoeken als ik jou was.....

Zelf heb ik het ook gehad met mijn tweedehands aangeschafte D810 net na de aankoop , ook met niet originele accu's en hij is het weer gaan doen ook ( volgens mij met een volledig opgeladen originele accu erin)
Daarna nooit meer last gehad-ook niet met de nep accu's.
PaulBerkhout

Clublid

Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Berichtdoor Oktay » wo jun 24 2020 9:31 pm

Het is opgelost gelukkig. Ik had de timer op 2 seconden gezet en blijkbaar is net op dat moment de camera uitgevallen. De spiegel bleef open waardoor het “klem” zat. Nu is het normaal.

Die nep batterijen hebben wel een onnauwkeurige indicatie. Scherm toonde nog 2 streepjes batterijduur voordat het plotseling uitviel.
Oktay

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor ben42 » wo jun 24 2020 11:44 pm

Oktay schreef:Als ik door de kijker kijk zie ik een zwart rode beeld.
Dit had een signaaltje kunnen zijn. Bij mijn Nikon DSLR's wordt de zoeker iets donkerder en waziger als de batterij (wat langer) verwijderd wordt. Het beeld veranderd dus wel, maar het licht pad door de lens blijft gewoon open. Zwart betekend dus dat er iets 'mechanisch' tussenzit, dat kan een diafragma zijn die het heel donker maakt, de spiegel, of b.v. een lensdop.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
ben42

Clublid

Ervaringsniveau: ***

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”