Keuze stress

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Keuze stress

Berichtdoor Jos van den Elshout » vr jun 03 2022 10:29 pm

Hoi.

lang niet op dit forum geweest, maar nu zit ik met een (luxe)probleem en kom ik er zonder advies niet goed uit.

Zeer binnenkort ga ik een leuke bonus ontvangen vanwege mijn 40 jarig dienstjubileum.
Deze wil ik voor een groot deel gaan spenderen aan mijn fotografie hobby.

Ik heb nu een D7100 en een D500
De D7100 zou ik willen vervangen door een Fullframe camera met de 24-70 F2.8
In eerste instantie dacht ik een tweedehands D850 aan te schaffen. Maar is deze de ruim €1000,= extra waard tov een D810??
Ik heb geen ervaring met de 40Mp sensor, maar ik vind dit wel interessant.

Uiteraard kan ik ook kijken naar een Z-serie, maar ik denk dat alleen de Z9 interessant genoeg is voor mij, en die vind ik financieel zeer onaantrekkelijk ;-)

Daarom twijfel ik tussen de D810, of de D850 (beide tweede hands)

is er hier iemand met ervaring met de beide toestellen.
Ikzelf fotografeer het liefst en vooral in de Biesbosch bij zonsopkomst.

Bij voorbaat dank.

Jos van den Elshout
Al wat je niet hoeft mee te nemen is mooi meegenomen.


Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout
Gebruikersavatar
Jos van den Elshout

Clublid
Berichten: 508


Locatie: Dongen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Keuze stress

Berichtdoor Patrick » za jun 04 2022 12:55 am

Welke objectieven heb je nu?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Keuze stress

Berichtdoor Jos van den Elshout » za jun 04 2022 10:16 am

Bericht was dubbel geplaats.
Verwijderen lijkt mij niet te lukken.