D3 en lenzen

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

Berichtdoor riesroni » di feb 19 2008 10:53 pm

Hoi

Hmmmmmm...... dat wordt echt wel nadenken :lol: :lol:

Bedankt allen :D

Groet,

richard :lol:
riesroni



Onderwerp:

Berichtdoor a90 » di feb 19 2008 10:59 pm

Ik zou als ik jou was die combinatie wel eerst even testen. De D3 is nogal gevoelig voor vignetting. Dat is al zo bij Nikon eigen objectieven en het zal ook wel zo zijn met objectieven van derden.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor riesroni » di feb 19 2008 11:05 pm

a90 schreef:Ik zou als ik jou was die combinatie wel eerst even testen. De D3 is nogal gevoelig voor vignetting. Dat is al zo bij Nikon eigen objectieven en het zal ook wel zo zijn met objectieven van derden.


Hoi
A90, verder nog "gekke dingen ivm de D3?? je bent toch wel tevreden? is toch echt een top camera..
p.s. de D300 ben ik ook zeer tevreden over

Richard
:lol:
riesroni



Onderwerp:

Berichtdoor a90 » di feb 19 2008 11:13 pm

Die D3 is top :) hij heeft nu even een vette sensor maar mijn cleaning setje komt morgen gelukkig binnen (als de postbode zin heeft)

Je moet wel rekening houden dat er een behoorlijke leercurve in zit als je op DX hebt gewerkt (D2, d200, d300 ed). Het is heel raar maar ik vond de overstap van de D70 naar de D2x kleiner dan de overstap van de D2x naar de D3.

Belangrijkste verschillen zijn de andere beeldhoek vanwege de FX sensor en de mogelijkheden die de hogere ISO biedt. Je gaat op een andere manier foto's maken en gebruikt vaak de flits niet meer.

Ik mis de D2x alleen nog om zijn crop die ik wel degelijk mis met het fotograferen van vogelspul.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor riesroni » di feb 19 2008 11:16 pm

a90 schreef:Die D3 is top :) hij heeft nu even een vette sensor maar mijn cleaning setje komt morgen gelukkig binnen (als de postbode zin heeft)

Je moet wel rekening houden dat er een behoorlijke leercurve in zit als je op DX hebt gewerkt (D2, d200, d300 ed). Het is heel raar maar ik vond de overstap van de D70 naar de D2x kleiner dan de overstap van de D2x naar de D3.

Belangrijkste verschillen zijn de andere beeldhoek vanwege de FX sensor en de mogelijkheden die de hogere ISO biedt. Je gaat op een andere manier foto's maken en gebruikt vaak de flits niet meer.

Ik mis de D2x alleen nog om zijn crop die ik wel degelijk mis met het fotograferen van vogelspul.


Hoi

Oke, bedankt voor je reactie..... we gaan nadenken.

Groet,
Richard :lol:
riesroni



Onderwerp:

Berichtdoor Gino » wo feb 20 2008 4:15 am

Hoi Richard,

Ik heb eens een test op het forum geplaatst hoe het eruit ziet als je een DX op FX gebruikt.
Kijk eens in dit topic.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=7189

Niet dat het nog aan de orde is want als ik het goed begrijp zou je huidige Tamron al FX zijn (ik ken het Tamron objectief zelf niet)

Verder ga ik mee met a90 mening dat er een behoorlijke leercurve is maar dat het geen straf is deze te moeten ondergaan :D

Ben tot nog meer dan tevreden en heb er zeker geen spijt van.
Succes met nadenken.

Mvg, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Gebruikersavatar
Gino

Forumlid
Berichten: 3154


Locatie: Chapelle le Pont
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor riesroni » wo feb 20 2008 6:34 pm

Hoi

Nog effe een vraagje.... op mijn D300 met grip zit een knopje waarmee ik het scherpstel veld kan bepalen!! op de D3 zit dat niet maar wel de ronde knop bij de L......... kom je hier bij met je duim in portret stand?????

Groet,

Richard :lol:
riesroni



Onderwerp:

Berichtdoor Scorpio_King » wo feb 20 2008 7:31 pm

Nog effe een vraagje.... op mijn D300 met grip zit een knopje waarmee ik het scherpstel veld kan bepalen!! op de D3 zit dat niet maar wel de ronde knop bij de L......... kom je hier bij met je duim in portret stand?????

Met de instelschijven onderaan de body (voor in de portretstand) kun je de scherpstelvelden wijzigen, dit moet je wel via het menu aanzetten. Of je moet hele lange duimen hebben :D gebruik dan lekker de multiselector
// een hoop gouden dozen
Gebruikersavatar
Scorpio_King

Forumlid
Berichten: 122


Locatie: Zaandam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor roel » wo feb 20 2008 10:00 pm

riesroni schreef:Hoi

Dus mijn Tamron op een D3 wordt "gecropt" en mijn nikkors niet?
Blijft er nog kwaliteit over bij de Tamron.
Ben nu zeer te spreken over de tamron in combinatie met mijn D300.

Groet,
Richard


Waarom wil je eigenlijk een D3, als je al een D300 hebt? Enkel vanwege de fullframe of heb je andere wensen?
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor riesroni » wo feb 20 2008 10:20 pm

Hoi

Ik kan relatief "goedkoop" aan een D3 komen, en ik wil wel eens snuffelen aan full frame..... mijn D300 kan ik verkopen en krijg daar een goede prijs voor....vandaar!!!


Richard :lol:
riesroni



Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » wo feb 20 2008 10:58 pm

riesroni schreef:Ik kan relatief "goedkoop" aan een D3 komen, en ik wil wel eens snuffelen aan full frame..... mijn D300 kan ik verkopen en krijg daar een goede prijs voor....vandaar!!!


Hou er ook wel rekening mee dat een D3 aanmerkelijk groter en zwaarder is dan een D300.
Wat mij betreft niet echt een vakantiecamera als je ook nog een paar knappe objectieven meeneemt.
Persoonlijk vind ik dat de keuze voor FX of DX afgezien van het feit of je het wil of kan betalen af moet hangen van de onderwerpkeuzes die je maakt.
En dan gierend kort door de bocht; actie, vogelaar, vliegtuigspotter -> DX, landschap, portret, studio, weinig licht -> FX.
En dan vind ik willen snuffelen niet echt een goed argument :wink:
Skippy

Moderator
Berichten: 11742


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor riesroni » wo feb 20 2008 11:05 pm

Skippy schreef:
riesroni schreef:Ik kan relatief "goedkoop" aan een D3 komen, en ik wil wel eens snuffelen aan full frame..... mijn D300 kan ik verkopen en krijg daar een goede prijs voor....vandaar!!!


Hou er ook wel rekening mee dat een D3 aanmerkelijk groter en zwaarder is dan een D300.
Wat mij betreft niet echt een vakantiecamera als je ook nog een paar knappe objectieven meeneemt.
Persoonlijk vind ik dat de keuze voor FX of DX afgezien van het feit of je het wil of kan betalen af moet hangen van de onderwerpkeuzes die je maakt.
En dan gierend kort door de bocht; actie, vogelaar, vliegtuigspotter -> DX, landschap, portret, studio, weinig licht -> FX.
En dan vind ik willen snuffelen niet echt een goed argument :wink:


Hoi

We doen modellen werk, catwalk, studio enz.. werk, en dan wil eigenlijk liever geen flits(behalve studio werk) gebruiken, heb nu een aantal foto's gezien gemaakt met een D3 zonder flits en ik was erg onder de indruk van iso waardes..... vandaar en..... prijs technisch is het voor mij nu interessant.

Groet,
Richard :lol:
riesroni



Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » wo feb 20 2008 11:09 pm

riesroni schreef:We doen modellen werk, catwalk, studio enz.. werk, en dan wil eigenlijk liever geen flits(behalve studio werk) gebruiken, heb nu een aantal foto's gezien gemaakt met een D3 zonder flits en ik was erg onder de indruk van iso waardes..... vandaar en..... prijs technisch is het voor mij nu interessant.


Ok, dan zit je dus inderdaad op mijn golflengte qua argumentatie voor FX. Veel plezier alvast met de D3!
Skippy

Moderator
Berichten: 11742


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor riesroni » wo feb 20 2008 11:10 pm

Hoi

We hebben hem nog niet...........helaas :lol: :lol:

p.s. ben jij ook aan het overwegen?????

Groet,
Richard :lol:
riesroni



Onderwerp:

Berichtdoor dolph » wo feb 20 2008 11:15 pm

Morgen komt mijn D3 via Foto Quelle,
ik ben heel erg nieuwsgierig!
dolph




Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten