Stilte rond de D3

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » zo dec 30 2007 1:40 am

GdP schreef:Ik vraag me af of het verstandig is voorlopig een tweedehands D200 te kopen, omdat de D3 waarschijnlijk pas in het tweede kwartaal van 2008 geleverd kan worden. Heb je pech, en je staat onderaan op de bestellijst, dan kan het zelfs het derde kwartaal worden.

Of dan maar tijdelijk een D300?

In juni gaan we drie weken met vakantie, en dan wil ik wel digitaal gaan fotograferen.


Kan ook een D40 zijn. Die kun je naast een D3 ook als backup/lightweight gebruiken. Jij hebt toch allemaal AF-S objectieven.
yoyo



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo dec 30 2007 1:51 am

Ik ben met de F6 heel erg verwend. Met een camera gaan fotograferen die daar zover van afstaat, staat me helemaal tegen. De Fuji FinePix camera is daar de oorzaak van. Het is te doen maar wat een gekl....t om z’n ding in te stellen. Het gemis aan tal van instelmogelijkheden deed mij al besluiten dat ding zo snel mogelijk na de vakantie weg te doen. Helemaal toen ook de kleuren mij niet bevielen die dat ding produceerden.

Bovendien voor infra rood foto’s ga ik MF objectieven gebruiken.

Maar ook bij verkoop. Wie wil er nog een D40 aanschaffen?
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » zo dec 30 2007 10:28 am

Gerrit... maak jezelf niet gek. Als die D3 pas na de vakantie komt gebruik je gewoon de spullen die je nu hebt. Al het andere is domweg weggegooid geld. Ik neem aan dat ik dat verder niet uit hoef te leggen....
Ik ben hier incognito...
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor mikemix » zo dec 30 2007 10:52 am

Snap het niet zo, als je perse de D3 wilt kopen is ie echt wel te koop na een rondje bellen.
Ik kon er verleden week zo één ophalen iig.
Ik zelf wacht nog even overigens.
mikemix



Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » zo dec 30 2007 11:00 am

Ik vermoed dat Gerrit een huisleverancier heeft...
Ik ben hier incognito...
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor Marten » zo dec 30 2007 11:22 am

......die blijkbaar nog niet levert.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo dec 30 2007 2:56 pm

Ik wil geen topprijs betalen. Een verschil van z'n € 800,- vind ik toch wel mooi meegenomen.
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Marten » zo dec 30 2007 3:06 pm

Kan ik mij goed voorstellen. Staat je leverancier in het prijzenoverzicht van de D3?

link naar prijzenoverzicht
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo dec 30 2007 3:16 pm

Leeuwarden schreef:Gerrit... maak jezelf niet gek. Als die D3 pas na de vakantie komt gebruik je gewoon de spullen die je nu hebt. Al het andere is domweg weggegooid geld. Ik neem aan dat ik dat verder niet uit hoef te leggen....


Jan ik ben nu zo ver dat ik alles rond heb voor panorama-, infra rood, en HDR-fotografie.
Drie mooie programma’s om foto’s te bewerken, met een paar goede boeken er bij, maar geen digitale camera. :(

Over de resultaten die ik met mijn F6 bereik ben ik dik tevreden, maar niet over de afdrukken die ik van de ontwikkelcentrale terug krijg. Afhankelijk van het papierformaat valt er nog wel eens iets weg waar ik echt niet blij mee ben. Bovendien soms ook meer rand dan volgens mij nodig is.
De kwaliteit van de foto’s zijn in het algemeen wel goed tot zeer goed. Maar waarom er af en toe een misser tussen moet zitten is mij niet duidelijk, want geef ik de handel terug, dan blijkt het heel wat beter te kunnen.

Kortom ik wil nu eindelijk de stap naar de digitale fotografie eens een keer gaan maken.
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo dec 30 2007 3:18 pm

Marten schreef:Kan ik mij goed voorstellen. Staat je leverancier in het prijzenoverzicht van de D3?

link naar prijzenoverzicht


Ja hoor. Prima overzicht. Dat kan toch heel wat geld besparen. :)
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » zo dec 30 2007 3:19 pm

Gerrit,

Begrijp ik nu dat je ook zelf gaat printen?
Ik ben hier incognito...
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor mikemix » zo dec 30 2007 3:21 pm

Volgens mij lees ik hier ook over goede resultaten met eigen gescande (kleur)negatieven/dia's? Kan je met die F6 doorschieten...

Zoek je het niet te veel in spullen? Fotootje moet gewoon geschoten worden...

Trouwens die D3 die mij werd aangeboden was E4499,- incl BTW.
Laatst gewijzigd door mikemix op zo dec 30 2007 3:33 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
mikemix



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo dec 30 2007 3:24 pm

Leeuwarden schreef:Gerrit,

Begrijp ik nu dat je ook zelf gaat printen?


Dat gaat ook gebeuren, alleen voor groot formaat. (A4 en A3)

Digitaal ga ik er dia-shows van maken voor het bekijken via een TV of PC.
Ik wil geen fotoboeken meer. We komen er bijna in om. :)
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » zo dec 30 2007 3:25 pm

Jij schiet wel hoog hoor... Heb ik respect voor...
Ik ben hier incognito...
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo dec 30 2007 3:28 pm

mikemix schreef:Volgens mij lees ik hier ook over goede resultaten met eigen gescande (kleur)negatieven/dia's? Kan je met die F6 doorschieten...

Zoek je het niet te veel in spullen? Fotootje moet gewoon geschoten worden...

Trouwens die D3 die mij werd aageboden was E4250,- incl BTW.


Heb ik lang aan gedacht. Maar HDR zal niet lukken. En ik denk van panorama's ook niet.

Kan je mij via een PB het adres geven van die leverancier? Want dat is pas een mooie prijs.
GdP




Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten