Stilte rond de D3

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » zo dec 30 2007 3:31 pm

GdP schreef:Digitaal ga ik er dia-shows van maken voor het bekijken via een TV of PC.


Op een TV bekijken heeft m.i. alleen maar zin als het aangeboden signaal (een DVD?) die je maakt HD-resolutie heeft.

Ik zag onlangs bij mijn fotozaak foto's in HD op een HD-TV en dat zag er wel ongelofelijk mooi uit.
Skippy

Moderator
Berichten: 11742


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor mikemix » zo dec 30 2007 3:34 pm

D3 en D300 ondersteunen dit signaal, Skip.

U got PB @GDP
mikemix



Onderwerp:

Berichtdoor a90 » zo dec 30 2007 3:35 pm

Gerrit, ik print hier ook veel af op A4 en A3 / A3+ . Foto's van de D2x en D3 hebben meer dan voldoende resolutie om goede afdrukken mee te maken (Yoyo heeft er wel eens een verhaaltje over geschreven). Vanuit capture gaat het printen erg goed en ben ik tevreden over de resultaten (op Epson dan).

Als je nog tips nodig hebt dan hoor ik het wel. Het heeft mij vrij veel tijd gekost voordat alles 'klopte' kleur, belichting, papierselectie etc. maar het is meer dan de moeite waard om je erin te verdiepen, de resultaten worden wel zo veel mooier als alles op elakar is afgestemd.

Om even terug te komen op de D3. Ik heb zojuist aardig wat foto's gemaakt met de D3 en de F100 met een Fujifilm superia rolletje. Afwisselend de F100 en de D3 bij redelijk gelijke belichting en ISO / ASA stand (200iso en 200asa moet ik geloof ik zeggen :wink: ). Objectieven over en weer gewisseld etc. (wat ben ik blij dat ik niet verder in DX heb geinvesteerd overigens) en gespeeld met pola filter. Het rolletje is vol en zal ik snel laten ontwikkelen en dan kunnen we eens een vergelijk maken tussen film en de D3 :)

Ben benieuwd wat daar uitkomt (overigens mijn eerste analoge filmpje in 5 jaar, als dat maar goed is gegaan, en ja de viewfinder van de F100 is echt groter en helderder) :shock:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor mikemix » zo dec 30 2007 3:37 pm

Ai...

Heb mijn F5 ook weer van een diarolletje voorzien sinds 5 jaar :shock:
als dat maar goed gaat... :shock:

Offt: wel kicken hoor die 14-24 op F5, heldere grote zoeker, 105VR, waarbij de AF-S en VR volledig wordt ondersteund :lol:

Had een tijdje met die F5 gewerkt gisteren en greep toen na een poosje die D200 vast, beetje licht.... :shock:
mikemix



Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » zo dec 30 2007 3:44 pm

mikemix schreef:D3 en D300 ondersteunen dit signaal, Skip.


Is bekend Mike maar dan speel je vanaf de camera met kabeltje direct af op de TV.

Ik ben er wellicht niet correct van uit gegaan dat Gerrit DVD's wil maken.

Bovendien moet Gerrit dan wel een HD-TV hebben ...
Skippy

Moderator
Berichten: 11742


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo dec 30 2007 3:44 pm

Het zijn voor mij een aantal stappen die ik nog niet in de planning heb zitten. Maar het is wel de kant waar ik op wil.

En mijn ervaring is dat je nooit iets nieuws moet kopen als je over de voorgaande stap nog ontevreden bent.

Het onder de knie krijgen van de fotobewerkingsprogramma's mag voor mij geen probleem zijn, omdat ik al bijna 30 jaar met die dingen heb gestoeid. Het probleem zit in het beoordelen van de kleuren, hier ontbreekt het aan de nodige ervaring. Maar dat is een kwestie van gewoon doen, en anderen vragen wat ze er van vinden.
Laatst gewijzigd door GdP op zo dec 30 2007 4:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » zo dec 30 2007 3:45 pm

mikemix schreef:Heb mijn F5 ook weer van een diarolletje voorzien sinds 5 jaar :shock:
als dat maar goed gaat... :shock:


Dit riekt naar interesse in thuis scannen ... :) :wink:
Skippy

Moderator
Berichten: 11742


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor mikemix » zo dec 30 2007 3:46 pm

GdP schreef:Het onder de knie krijgen van de fotobewerkingsprogramma's mag voor mij geen probleem zijn, omdat ik al bijna 30 jaar met die dingen heb gestoeid. .



30 jaar ervaring met fotobewerkings programma's???
PS bestaat vanaf 1990...
Laatst gewijzigd door mikemix op zo dec 30 2007 3:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mikemix



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo dec 30 2007 3:47 pm

a90 schreef:Gerrit, ik print hier ook veel af op A4 en A3 / A3+ . Foto's van de D2x en D3 hebben meer dan voldoende resolutie om goede afdrukken mee te maken (Yoyo heeft er wel eens een verhaaltje over geschreven). Vanuit capture gaat het printen erg goed en ben ik tevreden over de resultaten (op Epson dan).

Als je nog tips nodig hebt dan hoor ik het wel. Het heeft mij vrij veel tijd gekost voordat alles 'klopte' kleur, belichting, papierselectie etc. maar het is meer dan de moeite waard om je erin te verdiepen, de resultaten worden wel zo veel mooier als alles op elakar is afgestemd.

Om even terug te komen op de D3. Ik heb zojuist aardig wat foto's gemaakt met de D3 en de F100 met een Fujifilm superia rolletje. Afwisselend de F100 en de D3 bij redelijk gelijke belichting en ISO / ASA stand (200iso en 200asa moet ik geloof ik zeggen :wink: ). Objectieven over en weer gewisseld etc. (wat ben ik blij dat ik niet verder in DX heb geinvesteerd overigens) en gespeeld met pola filter. Het rolletje is vol en zal ik snel laten ontwikkelen en dan kunnen we eens een vergelijk maken tussen film en de D3 :)

Ben benieuwd wat daar uitkomt (overigens mijn eerste analoge filmpje in 5 jaar, als dat maar goed is gegaan, en ja de viewfinder van de F100 is echt groter en helderder) :shock:


Michael jouw topic over het printen van digitale foto's staat bij mijn favorieten. :D
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor mikemix » zo dec 30 2007 3:48 pm

Skippy schreef:Dit riekt naar interesse in thuis scannen ... :) :wink:


Klopt!
Ik ga je stalken :wink:
Laatst gewijzigd door mikemix op zo dec 30 2007 3:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mikemix



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo dec 30 2007 3:48 pm

mikemix schreef:
GdP schreef:Het onder de knie krijgen van de fotobewerkingsprogramma's mag voor mij geen probleem zijn, omdat ik al bijna 30 jaar met die dingen heb gestoeid. .



30 jaar ervaring met fotobewerkings programma's???
PS bestaat vanaf 1990...


Ik bedoel het omgaan met computers en software. :D
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor a90 » zo dec 30 2007 11:17 pm

Eerste review door Bjørn Rørslett

http://www.naturfotograf.com/D3/D3_rev00.html
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo dec 30 2007 11:38 pm

Die D3 is niet zo geschikt voor infra rood fotografie. :(
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » ma dec 31 2007 6:12 am

mikemix schreef:Klopt!
Ik ga je stalken :wink:


Kom maar op, ik zal niet rusten voordat iedereen aan de scanner is :mrgreen:
Skippy

Moderator
Berichten: 11742


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Marten » ma dec 31 2007 7:54 am

a90 schreef:Eerste review door Bjørn Rørslett

http://www.naturfotograf.com/D3/D3_rev00.html

Bjørn Rørslett: For me the arrival of the D3 is the final nail in the coffin for "35mm" silver-halide reflex cameras. Of that I'm certain.

Aaaauwww!!!
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten