Tip D3 & D300: Scherpstel- en AF veld stand onder één knopje

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

Re: Tip D3 & D300: Scherpstel- en AF veld stand onder één kn

Berichtdoor Marten » do feb 20 2014 10:49 am

noortje53 schreef:AF-Veldstand selector achterzijde camera op Dynamisch AF zetten
Is dat bij de D800: stel D51 scherpvelden in?

Mieke, als het je gaat om het scherpstellen uitsluitend met de AF-on knop (en niet met de ontspanknop) dan moet je in het menu pers. instellingen bij a4 (AF activering) "alleen AF-ON" instellen. (pag 283 handleiding)
Dat werkt dan op alle mogelijke AF instellingen ( pag 91) die je direct onder je AF/M knop voor op de camera kunt vinden, samen te bedienen met de 2 instellingswielen rechts boven op de camera.

Het aantal scherpstelpunten (a7, pag 285) betreft alleen het aantal scherpstelpunten dat je in je zoeker ziet

Op pag 93 lees je dat er (nu) 3 mogelijkheden zijn voor dynamisch veld AF.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tip D3 & D300: Scherpstel- en AF veld stand onder één kn

Berichtdoor Mieke53 » do feb 20 2014 12:14 pm

Hoi Marten,

Dankjewel:
Eigenlijk had ik alles dus goed ingesteld na het lezen van hetgeen jij hierboven schrijft.
Heb me alleen door die term: veldstand op het verkeerde been laten zetten.
Technisch lezen is voor mij een ramp, heb zeker het boekje erbij gehad, maar ook die omschrijvingen..... brrrrrrrrrrr.

Hartelijk bedankt.

Groet, Mieke

Als er iemand in de buurt van Houten woont en mij de toepasbaarheid van de D800 instellingen kan onderrichten: heel graag.
Flesje wijn staat klaar
. Ik ben een intuïtieve fotograaf, meestal gaat dat goed, maar als er iemand is....
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten