NIKON D2H TRUCKFOTO

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

NIKON D2H TRUCKFOTO

Berichtdoor M.dek » vr jul 29 2005 7:26 pm

Hallo nikon fans

ik heb een cokin filter waarmee je met een analoge camera het beeld voor de helft kan belichten, dus ik kan mezelf bv, 2x op 1 foto zetten hierbij moet je wel de filmtranssport stilzetten.
Dit levert zeer leuke resultaten op .
Ik fotografeer nu met een NIKON D2H en ook bij deze camera zou ik dit willen toepassen mijn vraag is nu
IS HET MOGELIJK OM MET JE GEHEUGEN KAART EN DIT FILTER SYSTEEM JE FOTO 2X TE BELICHTEN.


ALVAST BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES :?

PS: ik ben zwaar amateur maar het is een genot om hem alleen al in je handen te hebben ,freaks weten wat ik bedoel :lol:
NIKON D2H
17/55 2.8
SIGMA 80/200 2.8
SB 800
28/105 3.5/4.5 :lol:
M.dek



Onderwerp:

Berichtdoor Onno » vr jul 29 2005 8:25 pm

Dubbel belichten kan niet maar is ook niet nodig. Je kan foto's op de PC of Mac samenvoegen. 8)
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor smitsfotografie » za jul 30 2005 12:34 am

IK moet Onno gelijk geven, dubbel belichten is bij digitaal niet nodig, kan gewoon achteraf op de computer.
Trouwens bij digitaal fotograveren heb je bijna geen truckfilter nodig, want als is achteraf veel beter op de computer te maken,
als je bv het programma photoshop hebt daar zitten standaard al heel wat filters in, ik persoonlijk vindt achteraf de filters toepassen
prettiger omdat je deze met meer details kunt toe passen en je hoeft geen koffer met filters mee te sjouwen.
Gebruikersavatar
smitsfotografie

Clublid
Berichten: 201


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten