GPS op de D2X

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

Berichtdoor a90 » wo dec 27 2006 11:22 pm

yoyo schreef:
a90 schreef:Nu nog op zoek naar software om weer te gevan waar de foto is genomen. Ik dacht dat Google earth dat kon.


Als je dit als zoekoptie invoert dan kom je d'r :

Ook in maps.google.nl trouwens.


Nieuw Vennep


:shock: sow dan, dat is wel erg precies.

Voor zover ik kan vinden kun je als je foto's via Flickr opload ze automatisch koppelen aan een google map.

Heb wat voorbeelden gezien en het ziet er mooi uit. Lijkt me leuk voor alle buitenfoto's die ik neem. (so what for privacy 8) )

Haha, weten jullie gelijk waar ik woon en is die "Sea level reference (negative value)" waarde van 7 ook gelijk verklaard. :)

Overigens dank voor de input. GPS is nog niet een erg bekend terein voor me (behalve die loes in de auto dan). :oops:
Laatst gewijzigd door a90 op do dec 28 2006 2:29 am, 2 keer totaal gewijzigd.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » wo dec 27 2006 11:34 pm

Ik werk niet met Flickr. Daar zul je zelf even mee moeten spelen.

Ik heb privégevoelige info aangepast.
Ik zie ook een GSM nummer staan in dat EXIF plaatje. Misschien moet je die ook even bewerken. En mijn quote moet je even uitkleden...
:)
yoyo



Onderwerp:

Berichtdoor a90 » wo feb 07 2007 8:40 pm

Het is inmiddels gelukt om wat foto's met GPS coordinaten in de Exif via Flickr toonbaar te maken op een kaart.

Het was even hobby'en maar het ging toch wel vrij eenvoudig. De foto's laden naar Flickr gaat vrij goed en snel. Daarna was het even zoeken hoe de coordinaten nu in de tagging moeten komen om te kunnen koppelen met de Flickr map. Nu zweeft er daar ergens een tooltje in de rondte die de EXIF GPS data weet om te zetten naar Flickr data zodat er gemapped kan worden.

Voor de geintereseerden onder u als u op de volgende link klikt

http://www.flickr.com/photos/73958204@N00/

Dan ziet u 4 foto's van een RC cross auto. Onder iedere foto staat het woordtje 'map' Als je daar op klikt dan zie je een geografische kaart van de omgeving waar de foto is genomen.

Afbeelding

Ook erg leuk is de link in het kaartje 'more photo's here'. Die geeft alle foto's weer die in de buurt zijn gemaakt door anderen. (George weet hier vast ook goed de weg :wink:

Afbeelding

Via Google map's is ook al het een en ander automatisch te koppelen, zeker nu de integratie van de laatste Picasa software goed samenwerkt met Ggoogle maps is dit ook goed bruikbaar. Het onhandige is dat dit alleen nog niet via de Picasa webalbums gekoppeld is. Dat zal ook vast wel komen denk ik

Al met al een heel gedoe (GPS ding met elastieken aan je lens vastmaken) maar het resultaat is wel erg leuk. :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor reneo57 » wo feb 07 2007 9:31 pm

"Big Brother is watching you", alleen doe je het nu zelf,maar het is best geinig deze techniek.
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » wo feb 07 2007 9:42 pm

leuk voor je vrouw, kan ze tenminste zien waar je uithangt Afbeelding
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

SSSSSSTTTT

Berichtdoor George Fennes » wo feb 07 2007 10:06 pm

Niets tegen mijn vrouw zeggen, dan heb ik helemaal geen deel van leven meer!

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Cees » wo feb 07 2007 10:09 pm

Mijn vriendin schopt me steeds meer de straat op 8)

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten