Leverbaarheid D2X-accessoires

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

Leverbaarheid D2X-accessoires

Berichtdoor Ruud van Es » zo okt 09 2005 9:22 pm

Ik heb sinds een week eindelijk mijn fel begeerde D2X, maar loop nu tegen het probleem aan dat de "70-200 VR" en de "17-55 2.8 G ED" echt helemaal NERGENS LEVERBAAR zijn. Toch wel bizar voor zo'n wereldmerk als Nikon. Ik had het destijds ook al met mijn zoomlens en de SB600 toen ik de D70 kocht, maar hier word ik zo langzamerhand heeeelemaal tuureluurs van. Ik kan me niet voorstellen dat de lenzen door hun scherpe prijs uitverkocht zijn (dik over de 1.000 Euri's !!!!!) Ik betrap mezelf er nu op dat ook ik naar Sigma en Tamron lenzen zit te kijken.... (wel gebruikt, want anders heb IK de mega-afschrijving van die lenzen in gebruikte versie te pakken) De (tijdelijke) gebruikte Tamron 28-105 2.8 ED doet het trouwens perfect voor het doel dat ik er mee beoog (trouwfotografie). Overigens is de D2X zelf heeeeelemaal TOP! Iemand een tip hoe ik WEL aan ikon-lenzen kan komen (of een vervangend merk)
Ruud van Es



Onderwerp:

Berichtdoor luc » zo okt 09 2005 11:15 pm

Poeh! wel een luxe probleem. :D

Maar misschien in het buitenland. probeer eens via E-bay (ik heb zelf nog niet gekeken)

Misschien kun je tijdelijk iets mindere gebruikte Nikon lenzen aanschaffen Sigma lijkt me op de gestelde termijn een niet zo goede investering.
Orgineel Nikon kun je makkelijker voor de zelfde prijs en sneller kwijt als je een beetje uitkijkt met aanschaffen.

groeten

Luc
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor vanson » zo okt 16 2005 10:37 am

Ik heb sinds een week eindelijk mijn fel begeerde D2X, maar loop nu tegen het probleem aan dat de "70-200 VR" en de "17-55 2.8 G ED" echt helemaal NERGENS LEVERBAAR zijn. Toch wel bizar voor zo'n wereldmerk als Nikon.


Nikon is inderdaad een Wereldmerk. Helaas is INCA geen wereldimporteur. De verkrijgbaarheid van het een en ander zal toch (voornamelijk) de verantwoordelijkheid zijn van de importeur.

Overigens zou ik de 17-55mm/f2.8 AFS Nikkor links laten liggen, en de 17-35mm/f2.8 AFS Nikkor in de armen sluiten. Als je de kans daartoe hebt/krijgt, gewoon even een vergelijkend testje doen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand de 17-55 beter zal vinden dan de 17-35.

En sinds wanneer is een lens een accessoire? (zie titel van dit draadje)
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » zo okt 16 2005 6:54 pm

Dag Nikonvrienden,

Ik denk dat als je bij de echte fotovakhandel gaat vragen, je de lens zo mee krijgt. Nieuwe lenzen komen in Nederland mondjesmaat op de markt en de professionele fotografen worden als eerste bediend. Pas daarna komen de "prijsvechters" als konijnenexpress. En voor de professionele markt maakt een paar 100 Euro verschil in prijs niet uit. Ik heb het nooit anders gezien.

AG
Amadeus Gould



Onderwerp:

Re: Leverbaarheid D2X-accessoires

Berichtdoor Ruud van Es » do okt 20 2005 7:18 pm

Ruud van Es schreef:Ik heb sinds een week eindelijk mijn fel begeerde D2X, maar loop nu tegen het probleem aan dat de "70-200 VR" en de "17-55 2.8 G ED" echt helemaal NERGENS LEVERBAAR zijn. Toch wel bizar voor zo'n wereldmerk als Nikon. Ik had het destijds ook al met mijn zoomlens en de SB600 toen ik de D70 kocht, maar hier word ik zo langzamerhand heeeelemaal tuureluurs van. Ik kan me niet voorstellen dat de lenzen door hun scherpe prijs uitverkocht zijn (dik over de 1.000 Euri's !!!!!) Ik betrap mezelf er nu op dat ook ik naar Sigma en Tamron lenzen zit te kijken.... (wel gebruikt, want anders heb IK de mega-afschrijving van die lenzen in gebruikte versie te pakken) De (tijdelijke) gebruikte Tamron 28-105 2.8 ED doet het trouwens perfect voor het doel dat ik er mee beoog (trouwfotografie). Overigens is de D2X zelf heeeeelemaal TOP! Iemand een tip hoe ik WEL aan ikon-lenzen kan komen (of een vervangend merk)

NB IK heb inmidels mijn lens om de hoek in wassenaar weten te bemachtigen bij www.japancamera.nl !!! Hij heeft ze gewoon op voorraad en is niet te duur !
Ruud van Es




Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten