onscherpte d2x

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

onscherpte d2x

Berichtdoor aladin » vr jan 13 2006 1:09 pm

Met mijn D2x maak ik minder scherpe foto's dan ik zou willen. Ik gebruik alleen goede nikon objectieven en fotografeer meestal op JPG. Zelfs als ik met studioflisters werk hou ik soort softfocus. Het is dus geen bewegingsonscherpte en het scherpte valk zit er ook niet voor of achter. heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
aladin



Onderwerp:

Re: onscherpte d2x

Berichtdoor everkaik » vr jan 13 2006 2:26 pm

aladin schreef:Met mijn D2x maak ik minder scherpe foto's dan ik zou willen. Ik gebruik alleen goede nikon objectieven en fotografeer meestal op JPG. Zelfs als ik met studioflisters werk hou ik soort softfocus. Het is dus geen bewegingsonscherpte en het scherpte valk zit er ook niet voor of achter. heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?


Ik kan je helaas niet persoonlijk helpen, want ik heb geen D2x, maar hier wordt er ook over gespeculeerd:

D2x not sharp?
everkaik



Onderwerp:

reactie

Berichtdoor roel » vr jan 13 2006 6:03 pm

Ik heb zo niet diect een idee, maar is het ook als je op raw of tiff fotografeert, of enkel bij jpeg? Verder ook de vele instellingen van de camera wat betreft verscherping e.d. doorlopen? Is het bij iedere foto in elke stand of enkel bij verre uitvergroting?
Heb je een voorbeeld (of meer dan één)?
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten