Reparatie Nikon D1

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

Berichtdoor ThunderNet » vr feb 03 2006 3:38 pm

Goed, ik wou dus vanmiddag met Inca bellen, zijn ze dus gesloten vanaf 13:00 :P terwijl ik om 13:50 probeerde te bellen, niet handig dus.

Heb nog even een paar foto's geschoten, zijn niet helemaal gelukt, was tricky zonder statief :)

Duidelijk te zien dat hier het pinnetje rechtsboven mist (links is reflectie)
Afbeelding

Hier te zien, het batterijtje (oranje plasticje ervoor) en waar de voedingsregeling zich bevind en display aansturing.
Afbeelding

Paar printplaatjes, waaronder het CF slot, en ik vermoed het buffergeheugen.
Afbeelding

Hier duidelijk te zien dat het gebaseerd is op een analoge body, het filmrolopwind mechanisme zat hier :)
Afbeelding

Hier zit ik druk bezig, lijmresten van de body af te pielen
Afbeelding
ThunderNet



Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » vr feb 03 2006 9:30 pm

Dag Bart,

Ik had het moeten vertellen. Voor INCA is voor de reparatie afdeling in de CAO een 36 urige werkweek afgesproken en in concreto betekent dit dat men vrijdag-middag gesloten is.

Dank voor de foto's.

AG
Amadeus Gould



Onderwerp:

Berichtdoor ThunderNet » vr feb 03 2006 10:28 pm

Maandag weer eens kans ;)
Ik ga volgende week ook even langs een accu winkel in de stad. Daar kun je van een kapotte accu een nieuwe laten maken. Dus misschien dat ze daar ook wel een geschikte lader kunnen maken :)

Ook ga ik op zoek naar een ander reparatie adres. Er zijn genoeg mensen die dit voor lagere bedragen doen, althans dat hoop ik :)
ThunderNet



Onderwerp:

Berichtdoor Ed Post » za feb 04 2006 1:25 pm

Ik volg dit item met heel veel plezier.
Je moet toch maar het lef hebben om dit te proberen, toppie hoor!! :lol:
Het lijkt mij ook een erg leuk artikel te worden om in ons clubblad te plaatsen, dan kunnen ook de leden zonder internet hiervan genieten.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor ThunderNet » za feb 04 2006 5:13 pm

Ik heb inmiddels op marktplaats een advertentie geplaatst waar ik op zoek ben naar een mechanisch defecte D1.
Ik heb inmiddels een goede D1 gezien voor 500 euro, incl lader en accu's. Maar daar valt weinig aan te repareren, en is natuurlijk veel te duur voor mij :cry:
ThunderNet



Onderwerp:

Berichtdoor everkaik » za feb 04 2006 7:16 pm

Petje af hoor, voor je doorzettingsvermogen :mrgreen:
Hopelijk krijg je hem voor weinig aan de praat.

Eric
everkaik




Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten