D3s of...

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

Re: D3s of...

Berichtdoor Qudajo » vr jan 06 2012 8:03 am

Ik zou maar een D4 kopen :D :D :D
Qudajo



Onderwerp:

Re: D3s of...

Berichtdoor m-m » vr jan 06 2012 9:23 am

Remco v/d Sanden schreef:Ik hou lekker mijn D700, en als iedereen massaal overstapt op de D800 koop ik wel een paar licht gebruikte D700's op marktplaats voor een prikkie als reserve/backup, kan ik nog jaren mee vooruit ;)



+1
Klik geval met verschillende vergrootglazen,
op een stokje,
met een lampje om bij te lichten

...........
Gebruikersavatar
m-m

Forumlid
Berichten: 126


Locatie: Klundert

Onderwerp:

Re: D3s of...

Berichtdoor flitslicht » za jan 07 2012 12:00 am

jacques1 schreef:Ik hoop alleen dat de opvolger van de d700 niet de specs. zal overtreffen van de d3s want ik verwacht eigenlijk dat deze ongeveer hetzelfde zal gaan kosten...


Wat er nu gezegd wordt is dat de D800 36MP heeft en 4 fps voor $4000. Wat betreft 'ISO prestatie' denk ik dat hij niet erg veel voor de D3s zal onderdoen (bij gelijke afdrukgrootte) als je kijkt naar de 1-serie (72MP FF equivalent).

Het hangt ervan af wat je wilt. Ben een sportfotograaf dan is de D3s mogelijk de beste keuze, wil je graag veel resolutie dan lijkt de gedroomde D800 betere papieren te hebben. Bedenk dat je 80-400 veel minder 'bereik' heeft op FF waar de D800 weer helpt omdat daar eigenlijk een 16MP DX camera 'inzit'.

Zelf zou ik nog even wachten tot Februari omdat dan mogelijk de D800 wordt aangekondigd. Ondertussen even een tweedehands Tokina of zo voor de groothoek? Verkoop je later weer voor hetzelfde.
flitslicht




Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten