Sandisk Extreme III

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

Sandisk Extreme III

Berichtdoor Eddy Boerman » ma mar 13 2006 9:45 pm

Wat zijn ervaringen met de Sandisk Extreme III icm met de Nikon D2H
Eddy Boerman



Onderwerp:

Berichtdoor Edje » di mar 14 2006 8:55 pm

Ik kan je melden dat bij een D200 de xtrIII cf van Sandisk toppie is, lekker snel.
Edje

Forumlid
Berichten: 108


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Berichtdoor vanson » di mar 14 2006 9:37 pm

Edje schreef:Ik kan je melden dat bij een D200 de xtrIII cf van Sandisk toppie is, lekker snel.


"toppie", is dat taalverloedering of 'slang' ?
Laatst gewijzigd door vanson op wo mar 15 2006 1:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor ML » di mar 14 2006 10:31 pm

Geachte mijnheer vanson.... het ontbreken van net taalgebruik en goede spelling valt mij ook vaak op. Toch zitten we hier niet bij een geletterden clubje.
Op dit popie-jopie medium als internet kan best een woord als 'toppie' gebezigd worden naar mijn mening.
On toppic :
Ook ik ben zeer te spreken over de sandisk extreme 3 kaart in mijn D200. Achteraf heb ik naar aanleiding van andere fora wel getwijfeld of je zo'n snelle kaart echt nodig hebt. De buffer van de D200 is immers zo groot dat je niet veel zal merken van een wat trager schrijvende opslagkaart. Toch is bij het lezen op de computer een snelle kaart wel in t voordeel en heb dus toch geen spijt van mijn aankoop. Ook zijn de prijzen van CF-kaarten begin 2006 beduidend lager geworden dan dat ze eind 2005 waren maar die ontwikkeling zal nog wel even doorgaan, volgend jaar zal een d200 ook niet meer zoveel kosten als nu.....
ML



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » wo mar 15 2006 6:39 am

Gewoon een mega vette kaart dus.
:lol:
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor Rob » wo mar 15 2006 9:07 am

Heb zelf de ULTRA II maar om te zeggen dat het echt zo'n mega verschil is in je cam. Het is meer dat je het merkt met naar de pc kopieren.

Maar EXTREME III is weer sneller natuurlijk ;) Ging mij meer om de 2Gb.
Rob



Onderwerp:

Berichtdoor Edje » do mar 16 2006 4:42 pm

Ik ben zelf in het bezit van een 1 en 2 gb kaart, maar zowel tijdens het fotograferen alswel het over schrijven naar de pc bevalt me dit prima, de prijs, 79 euro voor de 1 gb en 129 voor de 2 gb. Ik zit er aan te denken om nog een 2 gb erbij te kopen. Ik wilde eerst de lexar 2 gb proff. kopen
Edje

Forumlid
Berichten: 108


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Sandisk Extreme III

Berichtdoor everkaik » do mar 16 2006 9:18 pm

Ik heb een "toppie" :wink: 4 Gb Sandisk Extreme III kaart en die werkt prima in mijn D200, maar ik moet erbij zeggen dat ik er geen vergelijkingstesten mee gedaan heb.

Waar je misschien wel wat aan hebt is deze test, waar gebleken is dat de D2Hs dezelfde resultaten heeft als de D2x:

CompactFlash Write Speed - Nikon D2X

De Sandisk Extreme III komt daar erg goed uit de test :D
everkaik




Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten