Een nieuwe D4, of...

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

Een nieuwe D4, of...

Berichtdoor prol » do nov 14 2013 2:21 pm

Heb de mogelijkheid om een nieuwe D4 te kopen, of moet ik nog even wachten i.v.m. Eventuele prijs daling?
Heb nu een D3. Wat zal ik doe!
Nikon D4, Nikon 14-24 2.8, Nikon 24-70 2.8, AFS, Nikon 70-200 2.8 VRII, VR Micro-Nikkor 105 mm f 2.8 G, Redged TSC 424 Benro B3 Ballhead statief
Elinchrom 250 - 500 BXRi, Elinchrom Deep Octa, Elinchrom rotalux 175 cm, Elinchrom Quadra 2x S-kop
Gebruikersavatar
prol

Forumlid
Berichten: 283


Locatie: Leeuwarden
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Een nieuwe D4, of...

Berichtdoor Peter » do nov 14 2013 2:30 pm

Welke prijsdaling verwacht je ? Prijzen staan al lange tijd redelijk stabiel zo te zien


Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7779


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Een nieuwe D4, of...

Berichtdoor ArendV » do nov 14 2013 2:37 pm

Een andere optie is de D3s, er worden er nu veel tweedehands aangeboden voor een redelijke prijs met weinig clicks, zo ook hier op het forum.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Een nieuwe D4, of...

Berichtdoor Flandria » do nov 14 2013 3:51 pm

Meest belangrijke vraag:
Wat mis je nu?
Wat ga je ermee doen?
Flandria



Onderwerp:

Re: Een nieuwe D4, of...

Berichtdoor Vincent » do nov 14 2013 4:07 pm

Als ik even jouw postgeschiedenis snel doorblader dan zou ik eerder een D800 adviseren dan een D3s/D4.

Dat zijn beiden puike camera's uiteraard, maar daarnaast ook snelheidsmonsters. Wat mij betreft ligt hun kracht vooral in low light en sportfotografie. In de eerste paar blz's van jouw geschiedenis zie ik een hoop statief werk. Mooie stadsgezichten in HDR, landschapjes, en studiowerk. Daarmee benut je de kwaliteiten van de D3s en D4 (hoge iso en snelheid) niet echt.

Dan zou ik eerder een D800 nemen vanwege het dynamische bereik en de pixelcount (hoeft geen voordeel te zijn maar kan bij grote prints wel een voordeel bieden).

Tenzij je perse een Dx formaat body zoekt (maar dan kan een grip ook wonderen doen...)
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten