Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor nils010 » vr mei 05 2017 3:26 pm

Ze hebben de camera uitgebreid getest 3000+ foto's gemaakt op assen zonder problemen. Nikon kan het probleem niet vinden en stuurt de camera retour. Ze hadden de foto's op het kaartje laten staan en wat ik zie hebben ze vooral statisch getest. Panorama foto's e.d. en niet de actie foto's die ik normaal maak.

Ik ben nog niet overtuigd en ga dit weekend 2 dagen lang fotograferen wat ik altijd doe. Ik mag de bruikleen camera in elk geval dit weekend en als ik het nodig vind het weekend erna ook nog houden als backup als mijn camera wel problemen toont. Als ik meer weet zal ik het hier plaatsen.
nils010

Forumlid
Berichten: 22


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor nils010 » zo mei 07 2017 7:02 pm

Even een update, de camera maakt in elk geval geen zwarte foto's meer dus dat is een verbetering.

Nog steeds zit er iets niet goed, de camera heeft in 1000 gemaakte fotos tot 3 keer toe problemen gehad met scherpstellen. De camera staat ingesteld op AF-C, de knop half indrukken deed alleen 3x niks. Nadat ik de knop los liet en weer indrukte deed de camera het (gelukkig) weer wel. Morgen maar weer bellen met Nikon.
Laatst gewijzigd door nils010 op zo mei 07 2017 7:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
nils010

Forumlid
Berichten: 22


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor Marten » zo mei 07 2017 7:15 pm

Beetje lastige zin.
Dus 997 keer geen probleem?
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor nils010 » zo mei 07 2017 7:19 pm

Marten schreef:Beetje lastige zin.
Dus 997 keer geen probleem?


Ja had het op de telefoon geschreven. Leest inderdaad een beetje lastig, maar inderdaad de camera heeft het 997 keer prima gedaan. Het probleem is echter dat ik deze camera met deze lens niet heb gekocht om 1 op de 300 foto's te missen omdat de lens niet scherp wil stellen of het contact verliest.

Ik heb dus ook nog steeds het idee dat er iets mis zit in het contact tussen de lens en camera. De zwarte foto's waren zo'n zelfde soort probleem, alleen kan ik het niet scherpstellen zien gebeuren en klik ik dan niet. Bij de zwarte foto's zag ik pas na dat ik de foto's maakte dat het mis was.
nils010

Forumlid
Berichten: 22


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor Marten » zo mei 07 2017 7:24 pm

Dat begrijp ik.
Ik denk alleen dat Nikon met een dergelijk laag percentage missers er ook niet veel mee kan.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor nils010 » zo mei 07 2017 7:26 pm

Marten schreef:Dat begrijp ik.
Ik denk alleen dat Nikon met een dergelijk laag percentage missers er ook niet veel mee kan.


Daar ben ik ook bang voor, dus hoop eigenlijk dat ze willen toegeven dat ze het niet weten en iets van coulance tonen of de lens gewoon total-loss verklaren. In het laatste geval dekt mijn verzekering de nieuwe lens.

En tot die tijd heb ik (gelukkig) nog steeds een NPS bruikleen camera (coulance van Nikon Nederland want ik ben geen NPS lid) met lens die het wel gewoon doet.
nils010

Forumlid
Berichten: 22


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor nils010 » ma jul 17 2017 12:13 pm

Nog maar een update: Sinds afgelopen donderdag heb ik een nieuwe 70-200mm VRII van Nikon gekregen. Het probleem was weer terug gekomen en dit keer in een serie waar ik 11fps schoot, de eerste 3 goed de rest zwart. Hierop ben ik gebeld door de manager klantenservice van Nikon Nederland en zijn we overeen gekomen dat we allereerst alleen de lens vervangen. Als het probleem nu nog terug komt gaan ze ook mijn D4s vervangen.
nils010

Forumlid
Berichten: 22


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor nils010 » ma dec 04 2017 9:18 am

Nog een update: we zijn inmiddels 4 maanden verder, maar het probleem is weer terug. Persoonlijk heb ik het vermoeden dat het met de kou te maken heeft, maar de camera+lens gaan nu weer terug naar Nikon.
nils010

Forumlid
Berichten: 22


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor mozes » ma dec 04 2017 11:28 am

Hoe is het uiteindelijk afgelopen Nils010?
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor nils010 » di dec 05 2017 4:06 pm

Geen idee nog, ik denk dat het setje vandaag in Amsterdam is aangekomen en dan gaat de Coördinator Customer Support van Nikon Nederland er weer mee aan de gang. Ze hebben inmiddels de 70-200mm lens vervangen door een nieuw exemplaar. Dat is 4 maanden goed gegaan zonder problemen en afgelopen weekend bij intensief gebruik (lees 2000+ foto's per dag) ging het weer aantal keer fout.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat het afgelopen zomer seizoen voor mij qua fotografie ook wel redelijk rustig is geweest, dus wellicht is het nooit gebeurt omdat ik niet genoeg fotografeerde, maar ik heb afgelopen 4 maanden toch ook wel 10.000 foto's gemaakt zonder problemen alleen niet 2000 op een dag.

Dus helaas is het nu even afwachten. Hopelijk hoor ik snel van Nikon, wat ik begreep uit ons eerdere contact was het plan toen om de lens te vervangen omdat ze gokte dat daar het probleem zat en dat ze anders de camera ook zouden vervangen. Alleen daar heb ik nog geen bevestiging van gekregen (ik weet ook niet hoe ze dat doen want de D4s wordt niet meer verkocht volgens mij en ik denk dat 5 maanden na dato de nieuwe exemplaren ook wel op zijn).
nils010

Forumlid
Berichten: 22


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor nils010 » wo dec 20 2017 5:11 am

Nog een update. Als het goed is heb ik eind deze week of begin volgende week mijn camera weer terug. Ze gaan nu de hoofdprintplaat plus alle contacten richting de lens vervangen in de hoop dat dat het is. Ze hebben nog steeds het probleem niet kunnen vinden, maar dit was de volgende stap.
nils010

Forumlid
Berichten: 22


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor nils010 » ma jan 01 2018 11:32 am

Het is ongelofelijk maar ik heb nog steeds geen camera. Ik kreeg afgelopen vrijdag het volgende mailtje.

Op uw verzoek zijn wij de status van uw reparatie nagegaan bij het Service Center. Vanuit hen ontvingen wij zojuist het bericht dat uw reparatie wacht op onderdelen om het herstel te kunnen voortzetten. De benodigde onderdelen zijn reeds besteld, maar de exacte levertijd van deze onderdelen is momenteel helaas niet bekend. Zodra er meer informatie is zullen wij direct contact opnemen met u.


Ondertussen heb ik even een kleine berekening gemaakt over wat de camera mij tot nu toe heeft gekost aan reiskosten + de gemiste inkomsten omdat het ding er op de meest onhandige momenten mee ophoud en dat bedrag kwam op 1092 euro. Morgen maar weer eens bellen met Nikon en Kamera-Express :thumbdown:
nils010

Forumlid
Berichten: 22


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor MartinT » ma jan 01 2018 1:33 pm

wat een drama :(
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor TinoK » ma jan 01 2018 1:35 pm

Wel jammer zo....

Als ze jou nu ook in een eerder stadium een andere D4s hadden gegeven, dan was je nu misschien een stapje verder, en ook een tevreden klant.

Toch niet niks een D4s, terwijl het voor Nikon gewoon een "product" is.
Gr.Tino

Flickr Martino'70


“Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson
“My first 25,000 photographs are my worst.” ― Tino Karunding
Gebruikersavatar
TinoK

Clublid
Berichten: 187


Locatie: Sprundel
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor Patrick » ma jan 01 2018 2:24 pm

Die conclusie zou ik hier toch niet zo snel trekken. Als ik het zo lees doen ze hun best. Je wordt heel serieus genomen terwijl ze de klacht blijkbaar niet kunnen reproduceren... en een andere 70-200 heb je al gehad...

Wel vervelend allemaal natuurlijk.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten