jpg in plaats van NEF bij LiveView (D4S)

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

jpg in plaats van NEF bij LiveView (D4S)

Berichtdoor stefan75 » za apr 17 2021 10:23 pm

Vandaag kwam ik er per toeval achter dat beelden gemaakt in LiveView allemaal als .jpg bestanden op worden geslagen. Als ik LiveView stop dan worden de beelden weer zoals verwacht als .NEF opgeslagen. Ik heb bij LiveView modus “geluidloos” gekozen. Kan ik dit op de een of andere manier aanpassen? Heb volgens mij al alle menu instellingen doorlopen maar nergens een bepaalde instelling hierover kunnen vinden.
Als ik de LiveView stand overigens op “stil” heb staan (Q) dan maakt hij wel gewoon een .NEF bestand aan.
Nikon D4S / D3S / D700 met MB-D10 battery grip * Nikkor AF-S 70-200 f2.8 VRII * Nikkor AF-S 24-70 f2.8 * Nikkor AF-S 50mm f1.4 * 3x SB900
Gebruikersavatar
stefan75

Clublid
Berichten: 67


Locatie: Helmond
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: jpg in plaats van NEF bij LiveView (D4S)

Berichtdoor HansvB » do mei 20 2021 11:19 pm

Dag Stefan,

Klopt, heb het uitgeprobeerd men mijn D4S. Geluidloos werkt alleen mat JPG. Zie blz. 61 van de handleiding;

Stand geluidloos
In de geluidloze stand zal de flitser niet flitsen, schakelen Actieve D-Lighting (0 188), HDR (0 190), vignetteringscorrectie (0 306), vertekeningscorrectie (0 307), meervoudige belichting (0 214) en hoge ISO ruisonderdrukking (0 308) uit en wordt de beeldkwaliteit ingesteld op JPEG Fijn.
Gebruikersavatar
HansvB

Clublid
Berichten: 18


Locatie: Oudega
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten