d2h nikon

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

Berichtdoor sportpics » ma okt 02 2006 6:33 am

ik heb het gisteren eens voor de lol uit geprobeert,ik moet zeggen,het gaf geen enkel probleem,dat ding schoot in het begin makkelijk 15 foto's achter elkaar,alleen wat je wel merktdat dit wel een aanslag is op je baterijen.de 2e ker ging het ook nog wel oke,met 13 foto's in achter elkaar,maar dan wordt het beduidend minder,en de op laat tijd wordt ook minder,maar je kunt er mee werken.
en de beelden waren heel netjes.alleen je moet de diafragma niet kleiner zetten dan F8,dan is het perfect te doen.


groetjessssssssssss
sportpics



Onderwerp:

Berichtdoor luc » ma okt 02 2006 6:51 am

Kroko schreef:De hoeveelheid ampère die een batterij kan opslaan is onafhankelijk van de snelheid waarmee een batterij zich kan ontladen. Het getal genoemd op de batterij is de hoeveelheid stroom die de batterij kan opslaan en niet de maximum hoeveelheid stroom dat deze per uur kan leveren. Het kan zo dus zijn dat een 1400 mAh batterij zich sneller kan ontladen dan een 1700mAh batterij.

Kroko


Hier ben ik het niet helemaal mee eens. In het geval van een batterij heeft de capaciteit wel degelijk invloed op de laadtijd.
de spannig zal minder snel instorten bij een batterij met een grotere capaciteit waardoor je laadstroom dus langer hoger blijft en je de condensator in je flitser dus langer snel op kunt laden. Dat is waar het hier om gaat. Niet om het zo snel mogelijk leeg trekken van een batterij. met een max stroom. Wij willen juist dat ze vol blijven.

Vaak is het zo dat wannneer brakke Nimh's of nicad's worden gebruikt je al begint met een veel lagere spanning waardoor de laadtijd al langer duurt dan waneer je verse een aantal keer in een goede lader geladen nimh's gebruikt.

Dat is ook de reden dat je een extra batterij op de SB800 kunt toevoegen verhogen van de spanning is verlagen van de laadtijd

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor Pancarans » ma okt 02 2006 9:56 am

luc schreef:Dat is ook de reden dat je een extra batterij op de SB800 kunt toevoegen verhogen van de spanning is verlagen van de laadtijd

Luc.


En daar heb ik een vraagje over:

Ik heb zoals in de enquete genoemd, vier 2300 mAh accu's in mijn SB 800 zitten. Kan het kwaad als ik in de SD 800 een 1750 mAh doe?
De pest is namelijk dat die accusetjes alleen per 4 verkocht worden.

Garoeten,
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Harry » ma okt 02 2006 9:12 pm

Hallo Irwan,
bij www.conrad.nl kun je accu's per stuk kopen.
Groeten Harry.
Nikon D300s,AF-S nikkor 18-70 mm f/3.5-4.5, AF-S VR Nikkor 70-200mm f/1:2.8G, MF Nikkor 28mmf/2
AF Nikkor 35 f/2D, AF Nikkor 50mmf/1.8 D,AF Nikkor 85mmf/1,8 D,SB 800
NCN lid nr.586
Gebruikersavatar
Harry

Forumlid
Berichten: 14


Locatie: Oostzaan
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Berichtdoor FotoSG.nl » ma okt 02 2006 9:42 pm

Als je met 5 batterijen wilt werken kan ik mij zo voorstellen dat je meerdere sets wenst. Wij gebruiken per flitser dan ook 5 setjes van 4 batterijen waardoor je 4 maal kunt wisselen en ben je er ook.

Oke de kosten zijn dan misschien wel hoger dan dat je 5 losse batterijen koopt maar als je vrij regelmatig met de flitser werkt zijn meerdere sets wel lekker.
FotoSG.nl



Onderwerp:

Berichtdoor Pancarans » di okt 03 2006 12:36 am

Harry, goeie tip, stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Heb in het verleden aardig wat bij Conrad vandaag getrokken.

Enneuh SG ik denk dat ikmet twee sets van 5 een aardig eind kom.

Laat onverlet dat mijn vraag nog niet beantwoord is. Ik heb nl. twee lichtere accu's van mijn oude snapshot cam.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:


Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten