d2h nikon

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

d2h nikon

Berichtdoor M.dek » vr jun 30 2006 11:09 am

hallo mensen ik ben een leek maar heb toch een nikon d2h in bezit .Mijn vraag is hoe kan ik mijn sb 600 zeer snel laten flitsen in een donkere omgeving ?het probleem is bij actie fotografie dat de 1e foto lukt maar de rest is allemaal onderbelicht omdat de sluitertijd te snel gaat voor de flitser ,dit moet toch op te lossen zijn met de super snelle synchronisatie ik zelf kan het niet echt vinden.

mensen allemaal alvast bedankt voor jullie antwoord!! :D
nikon d2h
nikon 17/55 2,8
nikon 70/200 vr 2.8
nikon sb 600

PS: ik ben een amateur ondanks dit materiaal

met vriendelijke groet ,
M.dek
M.dek



Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » vr jun 30 2006 11:59 am

Ik denk dat het probleem de oplaadtijd van de flitser is, ik heb hetzelfde probleem(D200) maar meestal pas na de 2de foto.

Volgens mij heeft supersnelle flitssync er niets mee te maken, dat is voor flitsen onder de 1/250(of welke snelheid geldt bij de D2H)
hjanssen



Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » vr jun 30 2006 12:06 pm

Dan had je de SB-800 moeten aanschaffen de SB-600 heeft een langere oplaadtijd .
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor M.dek » vr jun 30 2006 12:38 pm

Opgezetfan schreef:Dan had je de SB-800 moeten aanschaffen de SB-600 heeft een langere oplaadtijd .


is deze dan zoveel sneller? en hoe snel kan hij eigenlijk flitsen dan?

bedankt alvast,
mdek
M.dek



Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » vr jun 30 2006 1:13 pm

Deze SB-800 heeft een strobo effect en kan dus stroboscopisch flitsen.
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor M.dek » vr jun 30 2006 4:09 pm

[quote="Opgezetfan"]Deze SB-800 heeft een strobo effect en kan dus stroboscopisch flitsen.[/quot
dat had ik eerder moeten weten .
is er geen andere oplossing voor dit probleem?
M.dek



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » vr jun 30 2006 4:15 pm

M.dek schreef:dat had ik eerder moeten weten .
is er geen andere oplossing voor dit probleem?


Een oplossing is een SB-800 kopen lijkt me en de SB-600 verkoop je gewoon weer.
Als leek (zoals je zelf zegt) in het bezit van een D2H lijkt me bovenstaande optie geen probleem voor je.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » vr jun 30 2006 4:39 pm

Tja geld zal geen probleem zijn.
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » vr jun 30 2006 11:31 pm

Opgezetfan schreef:Dan had je de SB-800 moeten aanschaffen de SB-600 heeft een langere oplaadtijd .


Mr. Ken Rockwell, beweert het tegenovergestelde, hij zegt namelijk dat de laadtijd sneller is bij de SB 600 dan de SB 800, of mijn Engels moet zo slecht zijn?
Maar Sommige Nikon en C…fans om mij heen hebben helemaal niets met deze Ken.

Maar zie deze link: http://www.kenrockwell.com/nikon/sb600vs800.htm

By comparison, the SB-600 has 2/3 stop less maximum power (rated GN 98' at ISO 100 compared to the SB-800's GN 125) and thus recycles faster and provides more flashes at it's lower maximum power: 2.5 seconds and 220 flashes (Ni-MH). The SB-800 by comparison takes 4 seconds to recycle at full power and only give about 150 flashes at that power. The SB-600 has a much clearer LCD compared to the fuzzy dot matrix of the more expensive SB-800.
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » za jul 01 2006 2:48 am

Kenn Rockwell heeft wel gelijk aantal flitsen op vol vermogen voor de SB600 is 200x en voor de SB800 is dat 150.

Jongens duurder is niet altijd beter :)

net effe gechecked op de Nikon site.

groetjes
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » za jul 01 2006 6:54 am

Opgezetfan schreef:Deze SB-800 heeft een strobo effect en kan dus stroboscopisch flitsen.

Maar dat strobo-effect werkt alleen bij één opname. Je krijgt dus meerdere belichtingen op één enkel beeld.

Je kunt wel de flitser de camera laten volgen door de lichtopbrengst van de flitser fors omlaag te brengen.
Dat kun je op meerdere manieren doen:
De lichtgevoeligheid (ISO) omhoog, daardoor is er minder flitslicht nodig;
De camera en flitser dichter bij het onderwerp zetten;
Een lichtgevoeliger objectief nemen.

De bedoeling is steeds dat de flitser bijna niet gebruikt wordt, en het daarom mogelijk is om de volgende opname ook te gebruiken.

Ook zou je kunnen kijken of er een combinatie met een SD-8a mogelijk is, want dat kan de oplaadtijd halveren.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » ma jul 10 2006 9:47 am

Ik heb sinds kort ook een SB-600 aangeschaft incl. Omnibounce en ik denk dat de oplaadtijd heel erg afhankelijk is van de gebruikte batterijen. Ik gebruik nu mijn batt. van mijn oude cam dat zijn 4x 2300 mah batt. en ik kan met die batt. wel degelijk 4-5 foto's achter elkaar nemen op fullpower. Dus ik zou zeggen koop min. 2100 mah batt. voor je flitskanon. Ik hoop dat dit jou probleem oplost?
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Kroko » ma jul 10 2006 11:10 am

De hoeveelheid ampère die een batterij kan opslaan is onafhankelijk van de snelheid waarmee een batterij zich kan ontladen. Het getal genoemd op de batterij is de hoeveelheid stroom die de batterij kan opslaan en niet de maximum hoeveelheid stroom dat deze per uur kan leveren. Het kan zo dus zijn dat een 1400 mAh batterij zich sneller kan ontladen dan een 1700mAh batterij.

Kroko
Kroko



Onderwerp:

Berichtdoor sportpics » zo okt 01 2006 8:49 pm

wat voor diafragma gebruikje dan???
als je bijvoorbeeld F22 gebruikt,heeft hij meer licht nodig,als je een F 2.8 gebruikt,dus je kan dan minder snel achter elkaar door flitsen,en dat geld ook voor je iso.


groetjessssssss
sportpics



Onderwerp:

Berichtdoor v.alberts » zo okt 01 2006 10:23 pm

Hoi,

Ik had een F5 (8 B. p/s) en een metz 54MZ5 met een speciale motordrivestand. Daar: hetzelfde probleem...
Ik heb er verder nooit last van gehad want ik zou me geen serieuze situaties kunnen bedenken waarin ik gedurende meerdere beelden per seconde afhankelijk was van een flitser.
Tja, als je aan het proberen slaat valt het systeem inderdaad door de mand, maar heb je het echt nodig?

Vincent
v.alberts




Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten