d2h nikon

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

d2h nikon

Berichtdoor M.dek » vr jun 30 2006 11:09 am

hallo mensen ik ben een leek maar heb toch een nikon d2h in bezit .Mijn vraag is hoe kan ik mijn sb 600 zeer snel laten flitsen in een donkere omgeving ?het probleem is bij actie fotografie dat de 1e foto lukt maar de rest is allemaal onderbelicht omdat de sluitertijd te snel gaat voor de flitser ,dit moet toch op te lossen zijn met de super snelle synchronisatie ik zelf kan het niet echt vinden.

mensen allemaal alvast bedankt voor jullie antwoord!! :D
nikon d2h
nikon 17/55 2,8
nikon 70/200 vr 2.8
nikon sb 600

PS: ik ben een amateur ondanks dit materiaal

met vriendelijke groet ,
M.dek
M.dek



Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » vr jun 30 2006 11:59 am

Ik denk dat het probleem de oplaadtijd van de flitser is, ik heb hetzelfde probleem(D200) maar meestal pas na de 2de foto.

Volgens mij heeft supersnelle flitssync er niets mee te maken, dat is voor flitsen onder de 1/250(of welke snelheid geldt bij de D2H)
hjanssen



Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » vr jun 30 2006 12:06 pm

Dan had je de SB-800 moeten aanschaffen de SB-600 heeft een langere oplaadtijd .
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor M.dek » vr jun 30 2006 12:38 pm

Opgezetfan schreef:Dan had je de SB-800 moeten aanschaffen de SB-600 heeft een langere oplaadtijd .


is deze dan zoveel sneller? en hoe snel kan hij eigenlijk flitsen dan?

bedankt alvast,
mdek
M.dek



Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » vr jun 30 2006 1:13 pm

Deze SB-800 heeft een strobo effect en kan dus stroboscopisch flitsen.
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor M.dek » vr jun 30 2006 4:09 pm

[quote="Opgezetfan"]Deze SB-800 heeft een strobo effect en kan dus stroboscopisch flitsen.[/quot
dat had ik eerder moeten weten .