error d2h

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6

Onderwerp:

error d2h

Berichtdoor alfredo » do apr 10 2008 6:04 pm

Op fotoapparatuur.nl zag ik een advertentie waarin een d2h te koop werd aangeboden....
Er werd de volgende opmerking bij gemaakt door de verkoper:
" Na het aanzetten en de eerste opname geeft hij een error en vervolgens kan je gewoon verder fotograferen. Volgens Nikon geeft de camera met de error aan dat de sluiter aan zijn einde is. Deze zal dus moeten worden vervangen. Kosten volgens Nikon 300 euro."

Vorig jaar heb ik ook een d2h gekocht met 9000 kliks...ondertussen heb ik er 24000 kliks opzitten... moet kunnen zou je denken... maar ook ik krijg nu bij elke eerste foto een errormelding, waarna ik verder vrolijk kan door schieten... Ik had geen idee waarom dit zo is, totdat ik dus bovenstaande tekst las... maar hoe kan dit nu na zo weinig kliks? de exif geeft 24000 aan...
Zijn er mensen met ervaringen hiermee?
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..
Gebruikersavatar
alfredo

Forumlid
Berichten: 994


Locatie: Huizen
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Arend-ho » do apr 10 2008 6:33 pm

iets wat getest is op 150.000 kliks hoeft natuurlijk niet op te houden bij 150000 kliks.
de een gaat langer mee de ander korter.
ik geef toe dat 24000 een beetje weinig is..maar het blijft mechanisch.
ik las laatst iemand met een d2hs die er meer dan 300000 kliks op had staan...tja....dan heb je geluk denk ik.

anders even een belletje geven naar Beverwijk misschien ??

groeten : arend
Arend-ho



Onderwerp:

Berichtdoor Cees » do apr 10 2008 7:34 pm

Bij mij doet 'ie dat ook een enkele keer. Heeft 8545 clicks op de teller. Verder fotograferen gaat nog steeds.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten