Onscherpe foto's Coolpix 995E

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Onscherpe foto's Coolpix 995E

Berichtdoor cfbos » zo aug 20 2006 8:43 pm


Hallo,

Ik ben nieuw op deze site, maar hoop dat men mij wat informatie kan geven.
Enige tijd geleden (2002 ?) heb ik een Coolpix 995E aangeschaft waar ik veel plezier van heb (gehad).

Nu heb ik de laatste tijd vaak foto's die niet scherp zijn, terwijl ik naar mijn weten niets anders doe als voorheen.
Tot een jaar geleden heb ik geen problemen gehad met het maken van foto's en heb verder ook niet gewijzigd aan de camera.
Ik kan uiteraard via bewerkingsprogramma's de boel weer ten dele scherp krijgen, maar ik vind het raar dat er ineens zoveel foto's fout gaan.
Foto's die gewoon overdag, bij voldoende licht en geen moeilijke objecten zijn, worden bij mij ineens onscherp, terwijl ik niets anders doe als voorheen.

Enig idee wat mijn probleem kan zijn ?
Heeft het zin om deze camera te laten controleren door de Nikon ?

Bij voorbaat mijn dank voor de genome reactie ;-)

Groeten,


CFBOS
cfbos



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » zo aug 20 2006 9:06 pm

CFBOS,

zelf heb ik een 990 en een 995 gebruikt met hetzelfde probleem. Bij deze camera's lag het aan het scherpstelmechaniek, dat niet gebouwd lijkt te zijn voor intensief gebruik. Ik maakte ongeveer 100 opnamen per dag, en na een jaar moesten beide camera's gerepareerd worden.
Neem eens contact op met het nieuwe Nikon Service Punt en vraag ze of je camera nog gerepareerd kan worden, en wat dat gaat kosten.
vanson




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten