Coolpix 4500 reageert niet meer op aan/uit knop

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Coolpix 4500 reageert niet meer op aan/uit knop

Berichtdoor Hans Deventer » wo sep 13 2006 7:48 am

Als je de akku in de camera plaatst, gaat automatisch het lampje branden dat aangeeft dat de camera aan staat. Maar hij reageert nergens op en het lampje is ook niet uit te zetten. Het lijkt alsof er iets met de voeding aan de hand is. Misschien zou een algehele reset helpen maar hoe doe ik dat?
Hans Deventer



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » do sep 14 2006 12:39 am

Staat dat niet in de handleiding?
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Deventer » do sep 14 2006 7:03 am

SPIKE schreef:Staat dat niet in de handleiding?


In de handleiding staat hoe je alle instellingen kunt resetten. Dat is een menu-optie. Maar als niets het doet, kom je ook niet bij die optie. En ik denk eerlijk gezegd dat het op een "zwaarder" niveau moet gebeuren.
Hans Deventer



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » do sep 14 2006 9:24 am

GA anders naar, http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... nguageId=5

Je moet wel geregistreerd staan, en stel deze vraag onder de tab; ‘stel een vraag”
Of eerst even kijken onder de tab ‘antwoorden’

Suc6
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Deventer » do sep 14 2006 9:29 am

Gedaan. Bedankt voor de tip!
Hans Deventer



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Deventer » do sep 14 2006 10:58 am

Voor de meelezers en degenen die het misschien ooit nog eens nodig hebben, het antwoord van Nikon Europe Support is als volgt:

Geachte heer Deventer,

Hartelijk dank dat u contact heeft opgenomen met Nikon-Supprt.

Het is mogelijk uw camera te resetten door de batterij er voor 24 uur uit te halen en er daarna weer in te plaatsen. Mocht dit echter uw probleem niet oplossen dan rade wij u aan de camera ter controle naar ons service punt te sturen. Dit kunt u doen via de dealer waar u de camera heeft aangeschaft. Het is ook mogelijk rechtstreeks met hun contact op te nemen via het onderstaande adres.

Nikon Service Point Netherlands
De Jong en Van Stijn BV
Wijkermeerweg 50
1948 NW Beverwijk
Tel. 0251-274737
www.nikonservice.nl
Hans Deventer



Onderwerp:

Berichtdoor roel » do sep 14 2006 6:50 pm

Dat is een vlotte en duidelijke reactie! Ik ben benieuwd of het gelukt is!
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor keesonrust » do sep 14 2006 7:00 pm

roel schreef:Dat is een vlotte en duidelijke reactie! Ik ben benieuwd of het gelukt is!


Rustig aan de 24 uur zijn nog niet om :wink:
keesonrust



Onderwerp:

Berichtdoor roel » do sep 14 2006 7:05 pm

Een vlotte reactie van Nikon bedoel ik. Vooral als wat tegenwicht voor de klaagzang bij sommigen... ;-)
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » do sep 14 2006 10:57 pm

Hee Hans TOP…
En wat een snelle reactie. Ook heb al eens een vraag gepost, en ik stond werkelijk paf van deze snelle reactie/service. Daar kunnen de importeurs van mijn TFT-tje en mijn Fotoprinter een voorbeeld aan nemen…na twee jaar nog steeds geen respons gehad.

En laat even weten of het euvel is verholpen.
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Deventer » vr sep 15 2006 8:29 am

SPIKE schreef:En laat even weten of het euvel is verholpen.


Helaas. Geen verschil. Ik vrees dus het einde voor de Coolpix 4500, want als de minimale reparatiekosten al zo'n € 120 zijn, ga je natuurlijk wel erg snel denken aan vervanging.
Jammer, want hij kostte destijds zo'n € 800 en het was een fijn toestel. Maar momenteel heb je voor € 300 al een beter.

Ik heb nog gekeken naar de S10 als vervanger, maar ik krijg toch het gevoel dat die niet op hetzelfde serieuze niveau van de 4500 staat. Daar kon je de wereld aan instellen en aanpassen, en ook de optische zoeker vond ik erg prettig. Jammer, want het "swivel"-model is geweldig.
Hans Deventer



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Deventer » wo sep 20 2006 4:56 pm

Ter afsluiting het volgende bericht.

Mijn overbuurman is een wat oudere man maar een enthousiaste knutselaar. Repareert printers, scanners, typemachines, categorie oude stempel zeg maar.
We spraken hem toevallig gisteravond en hij vertelde dat hij een digitale camera wilde gaan kopen. Wij vertelden over onze zojuist overleden Coolpix 4500. Nou, om een lang verhaal kort te maken, hij heeft er tot 2 uur in de nacht aan geknutseld maar hij doet het weer! Het aan/uit contact moest schoongemaakt worden, dat was het.
De deal was dat als hij 'm kon maken, hij 'm mocht houden. Dus weer iemand gelukkig gemaakt met een Nikon :D
Hans Deventer




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten