Lege backup batterij in NIKON Coolpix 5000

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Lege backup batterij in NIKON Coolpix 5000

Berichtdoor herksen » ma dec 01 2008 12:14 pm

Even een vraagje:

Ik heb al jaren een NIKON 5000 Coolpix, en die werkt al die tijd als de spreekwoordelijke speer.

Echter, al een tijdje zie ik een knipperend icoontje op het kleurenscherm, zeg maar 1 cm onder de 'monitor' knop.

Ik dacht eerst dat het door een bepaald instelling kwam, maar na lang zoeken vond ik uit dat de backup batterij leeg is.

De meeste camera's hebben een verwisselbare backupbatterij (kun je zelf verwisselen), maar bij de 5000 schijnt NIKON het
niet zondermeer verwisselbaar te hebben gemaakt.
(die info vond ik hier: http://forums.steves-digicams.com/forum ... orum_id=21)

Oeps, wat nu?

Ik kan hem natuurlijk naar NIKON sturen, maar ja, dat kost moeite, tijd en zeerhoogstwaarschijnlijk ook pegels, dus ik denk dat ik het misschienn zelf ook kan uitvoeren, als
ik maar weer HOE.

Zijn er hier NIKON COOLPIX 5000 eigenaren die al een keer de batterij hebben moeten (laten) vervangen?
Of mensen die iemand kennen met zo'n batterij gevalletje?

Vast dank voor info.
herksen



Onderwerp:

Re: Lege backup batterij in NIKON Coolpix 5000

Berichtdoor Veneboer » ma dec 01 2008 2:56 pm

Heb zelf in het verleden ook een coolpix 5000 gehad. Het ligt mij bij dat de interne accu opgeladen wordt vanuit de originele accu. (weet het niet helemaal zeker meer, daar zou je de handleiding op na moeten zien) Kan het niet zijn dat je de 5000 heel lange tijd niet hebt gebruikt?
Gebruikersavatar
Veneboer

Forumlid
Berichten: 637


Locatie: Nederland


Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten