remote control

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

remote control

Berichtdoor Toreloor » do jun 04 2009 9:06 pm

wie o wie weet, of er voor enige coolpix een remote control äfstandbediening"of een een bediening aan een "touwtje" in de handel is. uw hulp wordt zeeeeer gewaardeer, ik zoek al een poosje, maar ook bij C.... kan ik niets vinden..
Toreloor



Onderwerp:

Re: remote control

Berichtdoor Agara » vr jun 05 2009 12:18 am

Met de Coolpix 6000 kun je een infrarood afstandsbediening gebruiken, de Infrared remote control ML-L3.
Nikon D750/AF-S Nikkor 14-24 mm 2.8 ED/AF-S Nikkor 24-70 mm 2.8 ED/AF-S Nikkor 70-200 mm 2.8G ED VR II/Nikon converter 2.0/Sigma 50-500 mm/SB800/Nikon P510
Gebruikersavatar
Agara

Forumlid
Berichten: 39


Locatie: Goes
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: remote control

Berichtdoor gijs sandberg » vr jun 05 2009 9:42 am

T

Aangezien je geen type kamera meldt...

Als je goed googlet is er software waarmee je via de PC Sommige coolpixen kan bedienen (de zgn WIA interface).
Sommige coolpixen laten zich ook via Camera Control bedienen.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6816


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: remote control

Berichtdoor flitslicht » ma jun 29 2009 11:27 pm

Toreloor schreef:wie o wie weet, of er voor enige coolpix een remote control äfstandbediening"of een een bediening aan een "touwtje" in de handel is. uw hulp wordt zeeeeer gewaardeer, ik zoek al een poosje, maar ook bij C.... kan ik niets vinden..


Ik heb bedacht dat het mogelijk moet zijn om met technisch lego zoiets te maken. Een excentrisch wieltje draait dan over de ontspanknop en maakt met iedere omwenteling een foto. Eigenlijk bedacht voor time laps filmpjes met een afgedankte coolpix maar met een schakelaartje kan je natuurlijk ook één foto maken.

Je zou ook een bepaald gewicht aan een scharnier op de ontspanknop kunnen laten 'vallen' (niet te hard natuurlijk) als je een touwtje wegtrekt of zoiets. Dat lijkt me niet zo moeilijk.
flitslicht



Onderwerp:

Re: remote control

Berichtdoor gijs sandberg » di jun 30 2009 12:24 am

F,

re: technisch lego

Die legodoos heet Nikon SDK Software Developement Kit. zie www.nikon.nl
Let wel: er zijn al anderen die via de al genoemde WIA interface software voor dat doel gebouwd hebben.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6816


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: remote control

Berichtdoor Hans Braakhuis » di jun 30 2009 9:22 am

zoek het op in de gebruiksaanwijzing van "enige Coolpix". Ze zijn gewoon te downloaden bij:

http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/answers/list

klik eerst op Coolpix
klik dan bij 1 en 2 op het door jouw gezochte type
klik dan op de tab voor handleidingen
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: remote control

Berichtdoor flitslicht » di jun 30 2009 11:55 am

gijs sandberg schreef:F,

re: technisch lego

Die legodoos heet Nikon SDK Software Developement Kit. zie http://www.nikon.nl
Let wel: er zijn al anderen die via de al genoemde WIA interface software voor dat doel gebouwd hebben.

Groeten, Gijs


Die SDK werkt niet met een coolpix 5600 (vakkundig gesloopt door mijn kinderen) en bovendien moet je dan een werkende computer bij de hand hebben. Met mijn programmeerbare lego steen en wat technisch lego is eea zo gepiept. Zijn de kinderen al lang mee uitgespeeld, maar ik nog niet :lol:
flitslicht




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten