Compacts zijn slecht.

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Re: Compacts zijn shit

Berichtdoor harry bul » vr jul 03 2009 8:12 pm

Brenzef schreef:
MarcoJ schreef:http://www.cameranu.nl/artikel/31213 is echt een compact modelletje!

Ach, achterhaald spul :twisted: , en ik ben geen verzamelaar :mrgreen:

misschien beter in Rusland kopen ? over achterhaald gesproken ha ha ha

groeten Harry
harry bul



Onderwerp:

Re: Compacts zijn shit

Berichtdoor pavepics » di jul 21 2009 2:14 pm

Ik ben pas sinds twee jaar geleden begonnen met deze geweldige hobby en heb tot voor een maandje geleden hierover nooit iets opgezocht (iets=alles wat met fotografie te maken heeft) op sites waar Nederlanders komen.
Het verschilt op Nederlandse fotofora niet zoveel als die van Nederlandse muziekfora; gezever en 'mijn is duurder en beter' zijn zo'n beetje de algehele indruk.
Zoals een Duitse verkoper van camera's al eens aan mij vroeg 'Wat doen jullie Hollanders met een SLR? Eten jullie die? Zoveel als we er de laatste twee jaar aan Nederlanders verkopen hebben we nog nooit gezien..."'

Dat siert ons Hollanders, dat we kwaliteit eisen. Althans dat denken we.
De fotocultuur in het buitenland (begint al in Belgie en Duitsland) is vele malen interessanter dan de Nederlandse, op alle vlakken. Straatfotografie met een telelens?... :lol:
Maw een land vol luitjes met een zwaar kanon om de nek hangen maar nergens ook maar een beetje boven de middelmaat uitsteekt.
Dat je uitgerekend met een Canon G10 geen fatsoenlijke plaatjes kunt schieten heeft niets met de camera van doen (deze presteert zeer uitstekend) en als ergens elitair over fotografie wordt gedaan dan is het wel in dit gekke landje en zijn de point en shoots van Nikon inderdaad heel bar slecht. No match for a Panasonic anyway :ugeek:
pavepics



Onderwerp:

Re: Compacts zijn shit

Berichtdoor wblink » di jul 21 2009 7:09 pm

Hoi,

Ik meen dat je feiten en prioriteiten verwardt. Met een compact KUN je mindere kwaliteit verwachten dan met een dure reflex/lens.
Voordeel vaan een compact (vind ik) is dat je dat ding ALTIJD in je zak of in de buurt kunt houden en daarmee foto's kunt maken die je anders gemist zou hebben.

Ik gebruik vaak een Canon Digital Ixus 75 met veel plezier naast m'n Nikon D3.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: Compacts zijn slecht

Berichtdoor Brenzef » di jul 21 2009 8:09 pm

Bij mij is de kogel door de kerk.
Voor onderwaterfotografie heb je een goed OW huis nodig en voor macro de mogelijkheid voor een opzetflitser.
De Nikons vallen af, de OW huizen zijn duurder dan de kamera zelf, en kwaliteit blijft achter bij een aantal andere merken.
Dus ik heb een Canon G10 gekocht met OW huis van Canon en een (laat ik me eens lekker belazeren met een plastic adaptertje) van 35 euro. Kan veel, geen alleskunner, maar zeer redelijke resultaten, ook op hogere ISO. Valt me niet tegen. Gooi het in mijn tas en weegt geen 1,5 kilo (wat een D700 met 24-85 wel weegt).
Wat sneller een statiefje nodig, maar die hoeven dan ook geen 2Kg te kunnen dragen.
Die G10 is gewoon een grappig dingetje.
Nu nog een nette ringflits voor macro fotografie.
Gebruikersavatar
Brenzef

Forumlid
Berichten: 1801


Locatie: ISS Spacestation
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Compacts zijn slecht

Berichtdoor Eeuw » di jul 21 2009 11:09 pm

Brenzef schreef:Bij mij is de kogel door de kerk.
Voor onderwaterfotografie heb je een goed OW huis nodig en voor macro de mogelijkheid voor een opzetflitser.
De Nikons vallen af, de OW huizen zijn duurder dan de kamera zelf, en kwaliteit blijft achter bij een aantal andere merken.
Dus ik heb een Canon G10 gekocht met OW huis van Canon en een (laat ik me eens lekker belazeren met een plastic adaptertje) van 35 euro. Kan veel, geen alleskunner, maar zeer redelijke resultaten, ook op hogere ISO. Valt me niet tegen. Gooi het in mijn tas en weegt geen 1,5 kilo (wat een D700 met 24-85 wel weegt).
Wat sneller een statiefje nodig, maar die hoeven dan ook geen 2Kg te kunnen dragen.
Die G10 is gewoon een grappig dingetje.
Nu nog een nette ringflits voor macro fotografie.

Grappig dingetje? F*ck man, da's gewoon een geweldig dingetje! Super joh, heel veel plezier ermee en laat gauw wat zien! In .nl heb je veel onderwater toch? :wink:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Gebruikersavatar
Eeuw

Forumlid
Berichten: 3915


Locatie: Ja
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Compacts zijn slecht.

Berichtdoor Brenzef » wo jul 22 2009 6:57 am

Zzzzenks Eeuw.
Met grappig bedoel ik eigenlijk dat ik een vierkantemilimeterzeikert ben qua resultaat :mrgreen: :wink:
Grappige foto's noem ik:

Op een metertje of 10, en op een metertje of 7....
Leuk als bureaublad e.d.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Brenzef

Forumlid
Berichten: 1801


Locatie: ISS Spacestation
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Compacts zijn slecht.

Berichtdoor wblink » wo jul 22 2009 4:32 pm

Breznef,

Ik vind een compact een welkome aanvulling op de andere appartuur die ik ter beschikking heb.
Het grote voordeel is dat ik mijn Ixus 75 ALTIJD bij me heb en daar meer dan eens een opname mee heb gemaakt die ik anders gemist zou hebben. Ik sleep mijn cameraspul niet continue met me mee.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt


Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten