coolpix P500

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

coolpix P500

Berichtdoor Joop123 » di jun 28 2011 2:20 pm

hallo,
ik ben nieuw op deze fotoclub en gelijk een vraag. Ik heb sinds 3 dagen deze camera en ik gebruik deze voor opnamen te maken van mijn atleten. Deze wil ik achteraf en tijdens de training laten zien wat goed of slecht is aan de uitvoering. Ik weet nu dat je snel opnamens kunt maken en filmen, graag tips over deze twee items.

Dan ook gelijk maar een probleem waar ik al 3x voor terug ben gegaan naar de winkel. Ik heb geheugenkaarten van 8 en 18 Mb bijgekocht. Soms bij het opstarten van de camera krijg ik het bericht DEZE KAART KAN NIET GEBRUIK WORDEN bij de winkel een andere kaart erin en soms krijg ik toch weer deze melding.

Weet iemand wat de reden is of moet ik de camera omruilen.

dank Joop
Joop123



Onderwerp:

Re: coolpix P500

Berichtdoor evertfoto » zo jul 10 2011 4:39 pm

Waarschijnlijk moet je de kaart eerst formatteren.
evertfoto



Onderwerp:

Re: coolpix P500

Berichtdoor Roelof » zo jul 10 2011 8:35 pm

De melding wordt veroorzaakt door het gebruik van niet goedgekeurde kaarten, in tegenstelling tot wat je zegt, zul je wel een 8GB en een 16GB hebben. En tegenwoordig zijn die altijd SDHC, dus dat mag geen probleem zijn.
Verder smerige contacten, dat lijkt ook niet het waarschijnlijkst bij nieuw spul, het wasoch geen demo-model, hoop ik?
Dan rest volgens de handleiding de optie: kaart niet goed geplaatst. De kaart kan er maar op een manier in, dus druk hem dan iets verder aan, zou ik zeggen.
Als dat het probleem niet oplost, dan is camera retour de enige oplossing.

Ik ga er vanuit dat het geen formatteringsprobleem is, want dat zou de camera moeten melden.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: coolpix P500

Berichtdoor willem jacobs » za mar 24 2012 8:29 pm

downloaden en installeren van de geüpdate firmware zou kunnen helpen
het heeft vaak ook te maken met wat jen doet als je de kaart in de kaartlezer van je laptop steekt en de foto's ervan overzet naar je laptop
je moet de kaart beslist veilig uitwerpen volgens de aanwijzingen van de laptop/pc
willem jacobs




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten