Wat is de ideale compactcamera?

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Berichtdoor differhans » wo mei 16 2007 10:35 pm

Hans Braakhuis schreef:Nikon heeft nog geen ideale compact. Ze zijn er wel geweest.

De ideale compact, heeft een stevig frame, ED glas, hooguit 3x zoom, 3 Inch scherm in de kwaliteit zoals bij de Coolpix SQ (meer zonlicht geeft een beter beeld), de SB-400/600/800 flitsers werken 100% en VR. En er passen AA accu's in.

De top van dit moment, de P5000 mist te veel van deze onderwerpen.

Wat ideaal is is ook afhankelijk van je zelf, wat vindt je van belang. Zelf ben ik al heel tevreden met een L6, heerlijk goedkoop. Vaak in m'n broekzak. En dat kan ik van de D reflex niet zeggen.
Met de L6 maak ik kiekjes, voor de herinnering. Met de D reflex probeer ik foto's te maken.


@ Hans
Ik heb de P5000 net aangeschaft ( :cry: ....of :D )

Ik hoop toch niet , dat ik de voorzichtige conclusie moet trekken, dat het nikon alweer gelukt is om een shit produkt op de markt te brengen.

Goet Hans5
differhans



Onderwerp:

over 10 jaar

Berichtdoor George Fennes » do mei 17 2007 12:13 am

Beste Hans,

Ik denk niet dat het een shitproduct is.

De foto's die ik er van gezien heb zijn echt wel goed te noemen.

Maar we hebben zoveel op het verlanglijstje staan, zo'n camera moet eigenlijk alles kunnen wat een DSLR ook kan en liefst nog meer.

Als dat zo was had ik alleen nog maar een compactje hoor, dan hoef ik niet met die hele zooi te sjouwen.

Maar dat is nu nog een utopie.

Wie weet in de toekomst, wat er dan nog mogelijk is met andere chips en een andere manier van objectieven bouwen en andere materialen.

Ik denk dat we binnen 10 jaar een compactje hebben met nog veel meer mogelijkheden en betere kwaliteiten dan de huidige D2Xs.

Dus Hans bewaar dit mailtje goed en als we 10 jaar verder zijn, mag jij me hier aan herinneren.

Groetjes George :D
Laatst gewijzigd door George Fennes op do mei 17 2007 8:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor GdP » do mei 17 2007 12:23 am

George over tien jaar wordt er weer volop met een analoge camera gewerkt waarin een zgn. toriumoxisulfide film zit.

Met vr. gr.,

Gerrit


http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=2653
GdP



Onderwerp:

toriumoxisulfide film

Berichtdoor George Fennes » do mei 17 2007 12:36 am

Ik denk het niet Gerrit, want die film met toriumoxisulfide heeft toch wel een aantal beperkingen.

In vergelijk tot een CF card van 16 of 32 MB kunnen er toch veel minder opname op een toriumoxisulfide film.

Ook het hergebruik van deze film, daar moet nog wat aan gedaan worden, want na 100 keer wordt de kwaliteit toch wel iets minder.

Maar eerlijk is eerlijk de kwaliteit die een toriumoxisulfide film levert is fenominaal en doet op dit moment de chips van de huidige DSLR's in het niet verzinken.

Ik heb ook vernomen dat je standaard gewoon op 6400 ISO kan fotograferen en nog geen korrel waar te nemen.

Ook de kleurenoverdracht schijnt erg mooi te zijn, als zou men nu een 24 bits sensor op de markt brengen, dan nog is die toriumoxisulfide film, vele malen beter, veel vollere en diepere kleuren.

Ook 3D fotografie behoord dan tot de mogelijkheden.

Maar Gerrit je weet natuurlijk niet hoe het met de digitale fotografie verder gaat lopen, die techniek staat natuurlijk ook niet stil.

ik denk dat het een nek aan nek race gaat worden.

Maar we zullen zien.

Maar Gerrit kan je na enige aanpassing ook de F6 voor deze film gebruiken?

Weet je daar al iets van, of zal het een afwijkend filmformaat gaan worden?

Ik hoor het wel.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » do mei 17 2007 12:47 am

1 april is al geweest...!
yoyo



Onderwerp:

Berichtdoor MEMENTO » do mei 17 2007 3:29 pm

Ja, en analoog is overleden, of je het nu leuk vindt of niet.
MEMENTO



Onderwerp:

Berichtdoor Marten » do mei 17 2007 3:33 pm

Dacht het niet!
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

blijft nog minstends 20 jaar

Berichtdoor George Fennes » do mei 17 2007 3:58 pm

Analoog zal nog heel lang blijven, je kan foto's maken zonder dat je rekening hoef te houden met energie.

Dus op een volledig handbediende camera kan je zonder stopkontakt in de Jungle maandenlang vertoeven zonder een batterij op te moeten laden.

Maar zal wel steeds moeilijker worden om aan spulletjes te komen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor MEMENTO » do mei 17 2007 4:00 pm

@marten: weet ik. Maar de ontwikkelingen zullen zich nu zo snel ten goede van digitaal begeven dat analoog straks simpelweg onbetaalbaar wordt. Rolletjes zullen nog wel in de handel blijven, maar de chemie in de ontwikkelmachines wordt te weinig gebruikt. Moet vaker vervangen worden en zal veel en veel te duur worden dus. Ik geef betaalbaar fotograferen op rolfilm nog vijf jaar max.
MEMENTO



Onderwerp:

afwachten

Berichtdoor George Fennes » do mei 17 2007 4:04 pm

Oké we wachten af met smart.

Gerrit zal niet blij zijn met jouw uitspraak Memento :wink:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor MEMENTO » do mei 17 2007 4:08 pm

Don't blame the messenger :(
MEMENTO



Onderwerp:

horen zeggen

Berichtdoor George Fennes » do mei 17 2007 4:24 pm

Nee jij heb het ook maar van horen zeggen :wink:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor GdP » do mei 17 2007 6:43 pm

MEMENTO schreef:@marten: weet ik. Maar de ontwikkelingen zullen zich nu zo snel ten goede van digitaal begeven dat analoog straks simpelweg onbetaalbaar wordt. Rolletjes zullen nog wel in de handel blijven, maar de chemie in de ontwikkelmachines wordt te weinig gebruikt. Moet vaker vervangen worden en zal veel en veel te duur worden dus. Ik geef betaalbaar fotograferen op rolfilm nog vijf jaar max.




Ik denk dat je gewoon in de verkeerde koffiedik heb zitten staren.

De analoge afwerking van kleurnegatieffilms heeft inmiddels allang plaats gemaakt voor de zgn. hybride afwerking bij de ontwikkelcentrales. De film wordt ontwikkeld en daarna via een scanner omgezet in een digitaal bestand. En vervolgens geprint.

Tot nu toe heb ik van nog geen enkele ontwikkelcentrale vernomen dat men is gestopt met het ontwikkelen van filmpjes.

Bovendien betaal ik al enige jaren vrijwel dezelfde prijs voor het verwerken van mijn filmpjes.

Teven is mijn favoriete film ook nog eens een euro goedkoper geworden!

En constateer een verbetering in de kwaliteit van de afwerking!
Laatst gewijzigd door GdP op do mei 17 2007 6:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor MEMENTO » do mei 17 2007 6:45 pm

We wachten het af!
MEMENTO



Onderwerp:

Re: toriumoxisulfide film

Berichtdoor GdP » do mei 17 2007 7:36 pm

George Fennes schreef:Ik denk het niet Gerrit, want die film met toriumoxisulfide heeft toch wel een aantal beperkingen.

In vergelijk tot een CF card van 16 of 32 MB kunnen er toch veel minder opname op een toriumoxisulfide film.

Ook het hergebruik van deze film, daar moet nog wat aan gedaan worden, want na 100 keer wordt de kwaliteit toch wel iets minder.

Maar eerlijk is eerlijk de kwaliteit die een toriumoxisulfide film levert is fenominaal en doet op dit moment de chips van de huidige DSLR's in het niet verzinken.

Ik heb ook vernomen dat je standaard gewoon op 6400 ISO kan fotograferen en nog geen korrel waar te nemen.

Ook de kleurenoverdracht schijnt erg mooi te zijn, als zou men nu een 24 bits sensor op de markt brengen, dan nog is die toriumoxisulfide film, vele malen beter, veel vollere en diepere kleuren.

Ook 3D fotografie behoord dan tot de mogelijkheden.

Maar Gerrit je weet natuurlijk niet hoe het met de digitale fotografie verder gaat lopen, die techniek staat natuurlijk ook niet stil.

ik denk dat het een nek aan nek race gaat worden.

Maar we zullen zien.

Maar Gerrit kan je na enige aanpassing ook de F6 voor deze film gebruiken?

Weet je daar al iets van, of zal het een afwijkend filmformaat gaan worden?

Ik hoor het wel.

Groetjes George :D


George de reden dat Nikon de F6 nog in productie houdt is dat deze film nog in ontwikkeling is. :lol:

Gerrit :roll:
GdP




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten