Wat is de ideale compactcamera?

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » zo mei 13 2007 12:40 pm

Het is duidelijk een ontkennings fase model :)

groetjes
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor Cookie1397 » zo mei 13 2007 2:13 pm

Prijs niet belangrijk, kwaliteit wel. Indien afwezigheid van raw mogelijkheid niet telt zou ik voor de P5000 kiezen. Kan bijna alles wat een d-slr ook kan. 10MP en 3,5 x zoom kb 36-126mm, iso vanaf 64 en je kan het menu zelfs in het chinees instellen ( nederlands lijkt me handiger )
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » zo mei 13 2007 2:28 pm

Mijn natte droom blijft de DMC-LX2, DMC-L1 en M8 met een Noctilux...
:mrgreen:

http://www.flickr.com/photos/1picaday/

oops, dit is het Nikon forum...
:D
yoyo



Onderwerp:

koffiedik kijken

Berichtdoor George Fennes » zo mei 13 2007 3:04 pm

Gerrit kennende,

Denk ik dat hij erg goed overwogen heeft om deze Fujifinepix te kopen.

Ik denk niet dat dit een ontkenningsfase is, maar een weloverwogen stap naar een echte DSLR.

Nu wil Gerrit aan den lijve ondervinden of Fuji werkelijk goede sensoren maakt met minder ruis dan de Nikon.

Dus als je goed oplet is Gerrit nu aan het verkennen of de Fujifinepix S5 PRO voor hem wat is.

Lijkt mij een hele fijne camera en naar het zich laat aanzien op hogere ISO waarden minder ruis en de ruis zou zelfs bij 3200 ISO mooi zijn en lijken op de korrel bij hooggevoelige films.

Als ik de recensies lees, dan moet dit een camera zijn die alle goede eigenschappen van de Nikon D200 combineren met de Fujifinepix eigenschappen.

Behalve dan op snelheid, maar ik doe toch geen sportfotografie of race auto's, dan is 3 bld p/sec voor mij snel genoeg.

Ik denk dat ik voor de Fujifinepix S5 PRO gaat.

Nu nog even sparen.

Het voordeel voor Gerrit is dat hij al zijn Nikkor objectieven op deze fijne Fujifinepix kan gebruiken.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » zo mei 13 2007 3:34 pm

Hoe kun je nu een Fujifilm FinePix S9600 vergelijken met een S5 PRO...?

Die Fujifilm FinePix S9600 heeft niet eens een beeldstabilisator...
Dit is meer een stap om teleurgesteld te raken in digitaal.
yoyo



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo mei 13 2007 3:35 pm

Het is voor mij een camera waarmee ik een bepaalde periode wil overbruggen. Maar hij moet ook dienen als aanvulling op mijn analoge uitrusting. En redelijk hanteerbaar zijn. Bovendien bezit hij alle eigenschappen die je ook in een digitale spiegelreflex tegen komt. Inclusief histogrammen e.d. Een display die je op kan klappen! Macro vanaf 1 cm! En met zijn 6mm lens een geweldige dieptescherpte op de groothoek stand. (28mm). Tot een tele-stand digitaal tot 600mm.
Een D40 of een D70s is voor mij geen optie, want dan zit ik nog met dezelfde lenzen die ik ook voor mijn F6 gebruik, met het daarbij behorende gewicht.
Maar hij kan ook nog eens gebruikt worden als film camera. Voorlopig gewoon een interessante uitbreiding op de mogelijkheden die ik al heb. En erg bruikbaar voor familie foto’s.

Een Coolpix of zoals de HP Photosmarts zouden uitstekend voldaan hebben, maar RAW opnamen kunnen daar niet mee gemaakt worden. En om Adobe Photoshop CS3 onder de knie te krijgen moet ik die wel hebben! Voor dat ik dit goed onder knie heb komt Nikon dan misschien wel eens uit met een FF. Anders gaat het een D200Xs of D300 worden.
Omdat dat ik niet eens weet of ik het bewerken van RAW bestanden wel zo leuk vind en vaak tegen een flink te kort aan tijd aankijk, wil ik niet beginnen met een D200

Na het bestuderen van alle mogelijkheden met deze camera moet ik zeggen dat hij veel meer kan dan bv. een D40. En als je daar een lens op zet van 18-200mm ben je aanzienlijk duurder uit.

Gerrit
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » zo mei 13 2007 3:42 pm

Ik begrijp je redenen wel maar het is geen vergelijk met een D40
Die is op andere gebieden wel beter beter met hogere ISO en beter in snelheid.

Maargoed je kunt idd meer zoals filmpjes en macro
Het lijkt me verder ook wel een mooie camera.

veel plezier alvast
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor paparazzi » zo mei 13 2007 6:19 pm

'k zou me ook niet vastpinnen op raw als ik jou was; als je je camera gewoon goed instelt hoef je aan kleur/belichtingscorrectie niet veel te doen in photoshop met jpg's
paparazzi



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo mei 13 2007 7:00 pm

Het heeft eigenlijk allemaal te maken met een soort inhaalslag.
Ruim vijfendertig jaar geleden was ik een ‘kei’ op het gebied van zwart/wit fotografie en dia’s. Met zelf het ontwikkelen van de filmpjes en afdrukken van de foto’s. Ik ben toen ook een aantal keren bij wedstrijden in de prijzen gevallen. En functioneerde voor velen als een soort vraagbaak. Bovendien beschikte ik over fotoapparatuur waar velen alleen maar van kon dromen. Denk bv. aan de 80-200mm f/4.5 zoom van Nikon. Kosten toen bijna twee maandsalarissen! Voor die tijd een top product!
Kleurenfotografie is helaas naar mijn idee toen mislukt. Ik kon daar niet het niveau in halen wat ik met zwart/wit wel voor elkaar kreeg.

Daarna is de fotografie als hobby bijna helemaal weggezakt, tot een jaar of vier terug.
Qua analoge fotografie kan ik zeggen dat ik weer helemaal terug ben op het oude niveau. Maar afdrukken en ontwikkelen doe ik niet zelf. Ben erg tevreden over het geleverde fotowerk, maar ik neem het liever weer zelf ter hand.
Wil ik er uit kunnen halen wat er in zit, dan moet ik er eerst wel voor zorgen dat ik goed overweg kan met Adobe Photoshop.
Hierna komt er een uitbreiding van mijn digitale doka, want hier ontbreekt nog een goede kleurenprinter.
Vervolgens hoop ik via Marktplaats ‘goedkoop’ aan een Nikon Coolscan 5000 te komen, zodat ik vlot bij mijn zes mappen met negatieven en 50 dozen met dia’s kan komen.
En daarna is pas de digitale spiegelreflex aan de beurt in de hoop dat Nikon intussen met een FF komt.
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Marten » zo mei 13 2007 7:19 pm

Ah ja, de 80-200mm f/4.5 zoom van Nikon.
Heb je hem nog?
Ik wel.
Prachtig ding.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo mei 13 2007 7:27 pm

Marten schreef:Ah ja, de 80-200mm f/4.5 zoom van Nikon.
Heb je hem nog?
Ik wel.
Prachtig ding.


Marten zo iets doe je nooit de deur meer uit. Ik gebruik hem nog steeds met de Nikon Close-up lenzen. En als ik niet zo wil sjouwen met de 80-200mm f/2.8 af-s gaat hij ook weer lekker mee naar buiten. :)
Gerrit
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Marten » zo mei 13 2007 7:50 pm

Ik heb ooit mijn 135 f 2,8 verkocht. Had geld nodig.
Ik had meteen spijt.
Jaren later heb ik er weer een terug gekocht.
Ik verkoop niets meer.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor GdP » di mei 15 2007 4:00 pm

De eerste resultaten met mijn Fuji FinePix S9600:

Afbeelding


Afbeelding

Gerrit
GdP



Onderwerp:

mooi man

Berichtdoor George Fennes » di mei 15 2007 4:25 pm

Ik moet zeggen Gerrit, dat ziet er niet slecht uit.

Daar hebben al die DSLR camera's nog een hele kluif aan om dit te evenaren :wink:

Succes ermee.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: mooi man

Berichtdoor GdP » di mei 15 2007 7:26 pm

George Fennes schreef:Ik moet zeggen Gerrit, dat ziet er niet slecht uit.

Daar hebben al die DSLR camera's nog een hele kluif aan om dit te evenaren :wink:

Succes ermee.

Groetjes George :D


Hallo George,

De eerste foto is gemaakt in de 28mm stand en de tweede op 300mm ( 35mm eq.)
Op de 28 mm stand is het beeld wat zachter, maar dat is op 35mm al verdwenen.
Beiden foto's zijn gemaakt in de stand 'auto'.
Je denkt een simpele camera te hebben, maar vergeet dat maar. Je staat er van te kijken wat er allemaal ingesteld kan worden. :(
Maar het is leuk om dat allemaal uit te zoeken en in de praktijk te testen.
En het kost helemaal niks. :roll:

Met vr. gr.,

Gerrit
GdP




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten