Nikon coolpix p310

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Nikon coolpix p310

Berichtdoor weber227 » za apr 28 2012 10:07 pm

beste nikon vrienden, al iemand die ervaring heeft met genoemde camera ?
weber227



Onderwerp:

Re: Nikon coolpix p310

Berichtdoor Patrick » zo apr 29 2012 12:17 am

Twee van mijn vrienden hebben een P300. Fijne, compacte en snelle camera met een prima objectiefje. Eigenlijk mis ik alleen de mogelijkheid om in RAW formaat te schieten.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon coolpix p310

Berichtdoor weber227 » zo apr 29 2012 9:27 am

Goed te horen Patrick, dank voor je reactie. Heb zelf (nog) geen ervaring met de coolpix serie van Nikon. Tot nu toe altijd een Panasonic Lumix TZ3 gebruikt, op zich zeker niet slecht, maar wil nu dus overstappen. :)
weber227



Onderwerp:

Re: Nikon coolpix p310

Berichtdoor Patrick » zo apr 29 2012 12:57 pm

Waarom wil je overstappen. Dit soort camera's is niet echt waar de kracht van Nikon ligt. Hoewel hun aanbod wel steeds beter wordt; in het verleden waren ze er echt niet sterk in.

Voordeel voor mij als Nikon DSLR gebruiker is met name dat ik de menu's makkelijker vind omdat er veel overeenkomsten zijn met mijn camera. En ik kan op mijn P7100 ook mijn flitsers gebruiken. Ook erg handig!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon coolpix p310

Berichtdoor weber227 » zo apr 29 2012 1:29 pm

Zelfde geldt voor mij Patrick, ben zelf een DSLR gebruiker (D90) en wil deze ' erbij ' voor in de binnenzak. De Lumix heeft me jaren mooie plaatjes gegeven, maar geeft nu problemen met de AF-funktie bij inzoomen ; krijg het beeld absoluut niet meer scherp. ... reparatie is behoorlijk duur en een nieuwe is zeer waarschijnlijk naar verhouding goedkoper.
Heb jij eventueel een advies voor een ander compact digitale camera ?

Herman
weber227



Onderwerp:

Re: Nikon coolpix p310

Berichtdoor Patrick » zo apr 29 2012 3:15 pm

Hoe groot mag het zijn? En hoeveel mag het kosten?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon coolpix p310

Berichtdoor charles » zo apr 29 2012 3:53 pm

Kweet niet hoor, maar staat dit topic in het verkeerde subforum?
Zou de vraag niet beter tot zijn recht komen in bijvoorbeeld het bubforum Coolpix?

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
charles



Onderwerp:

Re: Nikon coolpix p310

Berichtdoor Patrick » zo apr 29 2012 4:01 pm

charles schreef:Kweet niet hoor, maar staat dit topic in het verkeerde subforum?
Zou de vraag niet beter tot zijn recht komen in bijvoorbeeld het bubforum Coolpix?

Je hebt helemaal gelijk. Verhuisd.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon coolpix p310

Berichtdoor weber227 » zo apr 29 2012 5:25 pm

tussen de € 250-300 kan ik er aan besteden
Herman
weber227



Onderwerp:

Re: Nikon coolpix p310

Berichtdoor Patrick » zo apr 29 2012 5:29 pm

Voor iets meer kom je zelfs in de buurt van een J1. Heb je daar al eens naar gekeken?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon coolpix p310

Berichtdoor weber227 » zo apr 29 2012 6:39 pm

Ik merk aan de opmerking van Charles dat als nieuwkomer binnen de club en op dit forum ik inderdaad de weg nog niet helemaal weet, excuses.
Patrick, je zegt dat we ' verhuisd' zijn naar een nieuw coolpix forum? Hoe had ik dat eerder zelf kunnen ontdekken?
V.w.b. De J1 zeker een mooie tussen oplossing, maar voor mijn budget iets te hoog, zeker omdat er nog meer wensen bestaan voor het werken met mijn D90 (b.v. een lensuitbreiding) in de nabije toekomst.

Herman
weber227



Onderwerp:

Re: Nikon coolpix p310

Berichtdoor Patrick » zo apr 29 2012 6:52 pm

Het forum is ingedeeld in verschillende secties. Althans, dat is de naam die ik eraan ben gaan geven. In de forumsoftware wordt het een forum genoemd, maar die term gebruik ik liever voor het geheel.

Je had het zelf kunnen zien. Als je linksboven op Forumoverzicht klikt, dan zie je een overzicht van het hele forum. Het deel waar je toegang toe hebt dus. Leden hebben een paar secties extra, niet ingelogden iets minder, en er zijn nog wat extra sectie voor de mensen achter de schermen.

Het verhuizen wat ik dus gedaan heb is het verplaatsen naar de Coolpix-sectie. Niets bijzonders dus; we doen dit soort zaken regelmatig. Ik had zelf eerst niet gezien dat het fout stond.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon coolpix p310

Berichtdoor MauritsD » zo apr 29 2012 11:19 pm

Hoi,
Heb laatst voor ditzelfde budget voor mijn ouders gekeken.
Kwam erop uit dat je voor ietsje meer beter bij C*n*n terecht kan, maar binnen dit budget was de P310 het meest interessant:
-lichtsterke lens
-mooie groothoek
-goede tests

Ik geloof dat ie uitstekend bevalt (maar ja hun referentie was een Minolta uit 2003)
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Gebruikersavatar
MauritsD

Clublid
Berichten: 1468


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten