P7100 vs Flashtrigger

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Re: P7100 vs Flashtrigger

Berichtdoor Léon Obers » di jul 03 2012 8:26 pm

Nikon geeft geen informatie aan andere fabrikanten hoe hun spullen in elkaar zitten. Het is geen open source materiaal. Vandaar dat die externe fabrikanten hun zaakjes met back engineering voor elkaar proberen te krijgen.
Net zo min als Nikon die informatie aan andere bedrijven verstrekt, doen ze dat ook niet aan jouw als jij erom vraagt.
Ze houden zich daarin afzijdig. Precies wat je als antwoord kunt verwachten en overeenstemt met je eerste reactie daarover.

Houdt het dan verder gewoon op een stukje informatie van gebruikers om een lijstje samen te stellen welke triggers daarin wel werken en welke niet. Is iedereen daarmee geholpen, maar verwacht niet dat je die informatie van Nikon kunt krijgen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: P7100 vs Flashtrigger

Berichtdoor Galloper » wo jul 04 2012 8:56 pm

Tuihanti schreef:Nou ga dan maar lekker aan Halfords vragen waarom je ene VW anders is dan die andere VW.
Wedden dat je te horen krijgt dat bij VW maar te gaan vragen? Die maken ze immers.
Duh.

Dan zal Halfords je ook verwijzen naar de fabrikant van die dakdrager. Halfords maakt zelf niets, dat is slechts een winkel.
Gebruikersavatar
Galloper

Forumlid
Berichten: 606


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: P7100 vs Flashtrigger

Berichtdoor oud0001 » do jul 05 2012 4:37 am

Het is, denk ik, duidelijk genoeg wat ik bedoel.
Als het nu nog niet duidelijk is kan ik het ook niet helpen.
Dan is het maar niet duidelijk.
oud0001



Onderwerp:

Re: P7100 vs Flashtrigger

Berichtdoor oud0001 » do jul 05 2012 5:31 pm

Vandaag antwoord gekregen van een andere medewerker van Nikon Nederland.
Deze wist mij te vertellen dat hij het antwoord niet kon geven i.v.m. het bedrijfsgeheim.
Dat zij dan zo.
Gewoon lekker helder en duidelijk, no none sence, antwoord. Helemaal goed en al wat ik zocht.


Als er nog meer setjes bekend zijn die goed werken met de P7100 en andere typen van Nikon dan hoor ik dat graag natuurlijk.
Dan kunnen we er een mooie lijst van maken zodat anderen niet eerst diverse setjes hoeven te kopen om te ontdekken dat het weer niet werkt. :D
Als je het het hier neer zet of in een PB. Dan zet ik het er in de start van dit draadje bij. :wink:
oud0001



Onderwerp:

Re: P7100 vs Flashtrigger

Berichtdoor GdP » za jul 21 2012 11:36 pm

Volgens de handleiding moet de draadloze Speedlight Commander SU-800 het ook doen op de P7100. Mooi niet! :( :(

Ik krijg de volgende foutmelding: 'Instelfout Speedlight'.

Ik zou niet weten welke fout. Fout wordt ook niet aangegeven in het zgn. 'Problemen oplossen' gedeelte van de handleiding.
GdP



Onderwerp:

Re: P7100 vs Flashtrigger

Berichtdoor oud0001 » zo jul 22 2012 5:54 am

Bij bepaalde instellingen werkt er geen enkele speedlight.
Zie manual. :wink:
oud0001



Onderwerp:

Re: P7100 vs Flashtrigger

Berichtdoor hans1956 » zo jul 22 2012 11:44 am

GdP schreef:Volgens de handleiding moet de draadloze Speedlight Commander SU-800 het ook doen op de P7100. Mooi niet! :( :(

Ik krijg de volgende foutmelding: 'Instelfout Speedlight'.

Ik zou niet weten welke fout. Fout wordt ook niet aangegeven in het zgn. 'Problemen oplossen' gedeelte van de handleiding.

Net mijn SU800 op mijn P7000 gezet, de SB900 als slave gebruikt en alles werkt perfect samen met elkaar.
Er van uit gaande dat de P7000 en de P7100 op dat punt gelijk zijn.
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr
Gebruikersavatar
hans1956

Regiocoördinator
Berichten: 3487


Locatie: NL
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: P7100 vs Flashtrigger

Berichtdoor J.Hoes » zo jul 22 2012 11:57 am

GdP schreef:Volgens de handleiding moet de draadloze Speedlight Commander SU-800 het ook doen op de P7100. Mooi niet! :( :(

Ik krijg de volgende foutmelding: 'Instelfout Speedlight'.

Ik zou niet weten welke fout. Fout wordt ook niet aangegeven in het zgn. 'Problemen oplossen' gedeelte van de handleiding.


In de Engelstalige handleiding wordt dit aangegeven als de SU-800 niet is ingesteld op groep A (pagina met verrekijkersymbool110, of pag 236 in het pdf).

Groet Hans.
J.Hoes

Forumlid
Berichten: 1167


Locatie: Lisse

Onderwerp:

Re: P7100 vs Flashtrigger

Berichtdoor oud0001 » zo jul 22 2012 12:32 pm

Bedankt voor het opzoeken.
Daar ha ik vanmorgen geen tijd voor. Moest naar mijn werk.
Daar zit ik nu hard te werken. :wink:
oud0001



Onderwerp:

Re: P7100 vs Flashtrigger

Berichtdoor Opa Ron » zo jul 22 2012 4:39 pm

De SU-800 selecteren op stand A dus niet op A-B of aleen op B.
P-7100 flitser keuze van automaat halen en naar de aanduiding -flits simbool de 4e van boven dus een voor de laatste.

Groeten Ron.
Gebruikersavatar
Opa Ron

Forumlid
Berichten: 178


Locatie: Bergen (NH)
Contacteer:

Onderwerp:

Re: P7100 vs Flashtrigger

Berichtdoor GdP » zo jul 22 2012 11:28 pm

Goede tip Ron. Hij doet het.

De anderen bedankt voor het meedenken.
GdP




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten