nikon L810

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

nikon L810

Berichtdoor mylene » di okt 16 2012 2:56 pm

Hallo allemaal,

Ik heb een nikon L810 gekocht
Nu heb ik heb wat problemen met scherpstellen ; of de camera stelt niet scherp of hij blijft hangen tussen superscherp of net niet of helemaal niet en dan kiest hij ineens wat en dan moet je het er maar mee doen, en het duurt eeuwen voordat hij de foto eindelijk maakt hebben jullie hier ook nog tips voor
Zijn er meer mensen die deze camera hebben ? Ik zou graag wat meningen horen en misschien weten jullie wat ik met mijn camera aan moet?!
Want als hij foto's maakt dan zijn ze ook echt fantastisch

Groetjes Mylene
mylene



Onderwerp:

Re: nikon L810

Berichtdoor gijs sandberg » di okt 16 2012 3:10 pm

Beste Mylene,

Welkom.
Op dit forum zijn niet zoveel Coolpix gebruikers actief, helaas.
Met mijn eigen (andere) Coolpix heb ik ook weleens dat de kamera niet wil of kan scherpstellen.

Heb je jouw probleem al aan de experts van Nikon kunnen voorleggen?
Dat kan via www.nikon.nl per telefoon of email.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nikon L810

Berichtdoor J.Hoes » di okt 16 2012 4:42 pm

Ik heb geen P810.
Kun je aangeven of autofocus specifiek onder bepaalde omstandigheden niet werkt, bv bij weinig licht of weinig contrast in onderwerp ed.
De gebruiksaanwijzing geeft in de tabel over "troubleshooting" wat aanwijzingen bij niet-scherpstellen. (ergens achterin, pagina "gloeilamp" 11)

Groet Hans.
J.Hoes

Forumlid
Berichten: 1167


Locatie: Lisse

Onderwerp:

Re: nikon L810

Berichtdoor mylene » di okt 16 2012 8:14 pm

@Hans,
Nou het rare eraan is dus dat hij het af en toe niet doet, ik was met mijn nichtje een dagje naar de dierentuin om te fotograferen en bij het ene hok wilde hij wel perfect scherpstellen en bij het andere hok weer niet, terwijl de achtergrond en het licht in bijde hokken hetzelfde (leek) te zijn
mylene



Onderwerp:

Re: nikon L810

Berichtdoor Cees » di okt 16 2012 8:18 pm

Misschien stelde de camera bij het ene hok scherp op het dier en bij het andere hok op het gaas.....
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nikon L810

Berichtdoor Rockpics » vr nov 30 2012 6:06 pm

Hoi Mylene,

Ben je er uit gekomen en wat zijn je verdere ervaringen met de camera? Ik heb zitten kijken om deze aan te schaffen, om toch goeie foto's te kunnen maken als ik mijn spiegelreflex niet bij me heb....
Rockpics



Onderwerp:

Re: nikon L810

Berichtdoor Bammetje » vr jul 26 2013 12:47 am

Soms is het handig om je AF hulplicht af te zetten, dat kun je terugvinden op pagina 88 van je handleiging. Zeker als je door een hek wilt fotograferen. Ook voor macro opnamen is dat bijzonder handig. Ik snap overigens niet dat er vaak neerbuigend gedaan wordt over de Coolpix serie. Zodra je niet alles automatisch door het toestel laat belichten en zelf je ISO waarden gaat bepalen krijg je met andere sluitertijden te maken en krijg je soms verbluffende resultaten.
Bammetje




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten