nog meer p7100

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

nog meer p7100

Berichtdoor edrocket » wo okt 17 2012 3:57 pm

Ben het ding wat aan het proberen en schrok wat van de slechte prestaties met wat minder licht. Verder een heerlijk ding
Maar toch een aantal vraagjes:

Er is dan ook een rode plek te zien, wss een hotpixel. Valt dat onder garantie?
Heb het idee dat het ding niet helemaal nieuw uit doos is. Controle mogelijk? Teller staat op nul, maar dat is via het menu te doen.
Heb even de SB700 er op gezet en dat werkt super. Het ding is nog in balans ook. Maar na het verwijderen blijft het symbooltje van de speedlight in beeld en werkt het interne flitsertje niet in de A P of M stand. Wél in de complete autostand. Is dit normaal?

Misschien wat veel vraagjes in een topic :cry:

Ed
Gebruikersavatar
edrocket

Forumlid
Berichten: 362


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nog meer p7100

Berichtdoor Wiljo » wo okt 17 2012 4:50 pm

Wat betreft je vragen:

Het is geen high iso monster :-(, zit nog een ouderwets CCD chipje in.

Nieuw uit doos hotpixel: lijkt me garantie.
Ik heb de P7100 zelf ook, maar zou niet weten hoe je de shuttercount kan controleren.
Wat betreft de flitser, het flits menuvan de P7100 is niet heel handig, je kan op meerder plaatsen zaken aan en uit zetten. Ben er zelf ook een tijdje mee aan de slag gewest en nu heb ik hem zoals ik hem hebben wil, maar wat ik precies gedaan heb...? Ik zie dat je in Amsterdam woont, wellicht kunnen we binnenkort afspreken, dan vergelijken we de toestellen....?

Groeten Wiljo
Gebruikersavatar
Wiljo

Forumlid
Berichten: 936


Locatie: APELDOORN
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nog meer p7100

Berichtdoor edrocket » wo okt 17 2012 4:55 pm

Ha Wiljo,

Flitssymbooltje inmiddels verdwenen door een reset uit te voeren. Flitsen met de interne flits werkt weer.

Ben nu een paar dagen aan het stoeien en op zich bevalt het ding me wel. Elke nieuwe camera die ik tot nu heb gehad was in het begin onwennig (de D7000 zelfs hele lange tijd, maar nu blijkt ie top)
Wellicht went dit ding ook. Diemen? Das vlak bij, PBtje doen?

Ed
Gebruikersavatar
edrocket

Forumlid
Berichten: 362


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nog meer p7100

Berichtdoor edrocket » wo nov 07 2012 12:10 pm

:oops:
Het SB-flitssymbooltje kwam weer tevoorschijn. Het blijkt te verschijnen als je in het menu flitsinstelling 'ingebouwd uit' selecteert.
Ik zat in de tram en wilde stiekem een foto maken van een markante verschijning... Onopvallend de camera gepakt, schermpje uitgeklapt, klik... FLITS!!! Lekker onopvallend. Mijn flitsertje stond omhoog. :roll:

Ik ben inmiddels erg in mijn nopjes met dit cameraatje
Gebruikersavatar
edrocket

Forumlid
Berichten: 362


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nog meer p7100

Berichtdoor oud0001 » za nov 10 2012 2:02 pm

Tja die P7100.
Het is een compactje voor erbij met alle instellingen die je dan ook nog eens handmatig kunt bedienen.
Neen het is geen ruisvrije apparaatje bij hoge ISO maar, Zet je ISO op manueel en werk er mee net zoals met je speigelreflex.
Dan ga je het echt waarderen. Plak em op een statiefmet ISO 100 en je kunt hele mooie avond en nachtopnamen maken.
Net zoals met elke camera gewoon lekker mee spelen en dan leer je het app. wel kennen.
oud0001




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten