nikon coolpix s6300 vraagje

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

nikon coolpix s6300 vraagje

Berichtdoor jes76 » wo nov 21 2012 6:11 pm

hoihoi,

ik heb mijn eerste nikon coolpix en vind het een super leuk toestelletje!
nu kom ik af en toe iets raars tegen en weet niet wat ik fout doe.

als ik fotoos maak van iets en de stand staat op automatisch dan klikt hij de ene x goed en de andere x soort van vertraagt.( in 2e )
de foto is dan ook iets wazig alsof hij bewogen is.
net maakte ik een foto van mijn huisdier en de ene x ging flits wel aan, toen klikte hij ook normaal en daarna ging flint niet aan en hoorde je ook een vertraagde klik ( soort van 2 klikjes )

kent iemand dit en of weet iemand wat ik misschien fout doe.
heb hem inmiddels al terug gezet naar begin instellingen maar dit heeft niet geholpen.
jes76



Onderwerp:

Re: nikon coolpix s6300 vraagje

Berichtdoor Cees » wo nov 21 2012 7:21 pm

Er zijn hier op het forum niet zoveel Coolpixgebruikers, dus een antwoord kan wel even op zich laten wachten.
Ik vermoed dat je de foto's vrij snel achterelkaar neemt. Dat gaat met een compact camera altijd wat moeilijker. Het wegschrijven op de kaart duurt gewoon iets langer.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nikon coolpix s6300 vraagje

Berichtdoor jes76 » wo nov 21 2012 8:18 pm

bedankt voor je reactie.
ja ik ben nog niet zover voor een wat luxere camera :wink2:
ben al super blij met mijn coolpix, die kan in mijn ogen ook al mega veel. :D
ik ga eens testen of het idd daar aan kan liggen.
ik maak ze al niet heel snel achter elkaar, maar miss moet er nog meer tijd tussen zitten, ik ga het testen!
jes76



Onderwerp:

Re: nikon coolpix s6300 vraagje

Berichtdoor Jolanda » wo nov 21 2012 9:19 pm

Met flitsfoto's kan het gebeuren dat je niet zo snel na elkaar foto's kunt maken. De flitser moet dan even tijd krijgen om op te laden, simpel gezegd. Dat kan langer duren als je batterij niet helemaal vol is.

Leuk cameraatje he, mijn dochter heeft er ook een en is er erg blij mee. Ik ook overigens.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nikon coolpix s6300 vraagje

Berichtdoor jes76 » wo nov 21 2012 10:32 pm

ja zeker een leuk ding! met veel mogelijkheden.
het kan idd met het laden van de flitser te maken hebben.
omdat de eerste foto lukt en de volgende niet.
hij doet dit ook op de dag trouwens.
batterij heb ik net ge chekt, die gaf vol aan.
ik ga er toch even iets meer mee proberen om te testen hoe of wat. :D
dit is mijn eerste wat duurdere camera, wel jammer dat hij soms niet helemaal mee werkt :roll:
jes76



Onderwerp:

Re: nikon coolpix s6300 vraagje

Berichtdoor jan » wo nov 21 2012 11:00 pm

Hallo,

Ik heb deze camera niet dus het is geen gebruikers ervaring maar meer een algemene opmerking.

Het laden van de flitser is al aangehaald maar ik kan mij zo voorstellen dat het scherpstellen ook tijd inbeslag neemt. Dus wanneer je de 2e foto wilt nemen de laadtijd en het scherpstellen een x-tijd in beslag nemen en dan heb je de ontspanvertraging ook nog.
Voorheen gebruikten wij ook een Sony DSC-V1 camera en eigenlijk dezelfde punten. Te traag, we hadden te vaak een beeld zonder kinderen :frown: hetgeen voor ons aanleiding was om over te stappen naar een spiegelreflex.

Voor wat betreft de flits wat je aangeeft 2 "klikjes" heeft dit misschien te maken met een voorflits om rode ogen te voorkomen? Dus eerst een korte flits en dan de echte flits. Ik zie dit overigens niet in handleiding vermeld staan dus misschien werkt deze camera niet met een voorflits.
Bij de flitsstand rode ogen reductie (blz 63 van de handleiding) staat ook specifiek beschreven dat er meer tijd nodig is om beelden op te slaan.

Voor alle duidelijkheid ik heb niet de moeite genomen om de gehele handleiding door te pluizen maar wellicht zetten deze punten je op een spoor naar de oplossing.

Succes en veel plezier met de camera.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Online
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten