Foutmelding coolpix S9200

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Foutmelding coolpix S9200

Berichtdoor meavanhelvoort » zo feb 24 2013 6:23 pm

Mijn camera een Coolpix S9200 van 1 maand oud geeft de volgende foutmelding:
De keuzeknop staat niet in de juist positie.
En vervolgens sluit de camera af.

Wat ik ook probeer en hoe ik ook aan de keuzeknop draai hij sluit gewoon af. Ik kan ook niet meer in het menu.

Ik verblijf momenteel voor 5 maanden in India en kan dus niet naar de winkel terug waar ik hem gehaald heb. U begrijpt dat ik hier enorm van baal, ik heb deze camera speciaal voor deze reis gekocht!!

Hoe kan ik dit probleem oplossen??
meavanhelvoort



Onderwerp:

Re: Foutmelding coolpix S9200

Berichtdoor jolienb » vr mei 09 2014 7:14 am

Ik heb net hetzelfde voor. Heb je dit al kunnen oplossen?
jolienb



Onderwerp:

Re: Foutmelding coolpix S9200

Berichtdoor ArendV » vr mei 09 2014 10:49 am

Normaal betekent deze melding dat de keuzeknop niet in een vaste stand geklikt is maar tussen twee standen instaat.
Aangezien je al geprobeerd hebt dit op te lossen door aan de keuzeknop te draaien, vrees ik dat er iets mis is met de electronica en dat alleen het Nikon Servicepoint dit kan oplossen (op internet zie je ook dat meerdere Coolpixen hier last van hebben - een reset kun je niet eens doen als de camera zich weer uitschakelt en je niet in de menu's kunt).

Erg vervelend als dit tijdens je vakantie gebeurt, een nieuwe/andere camera zal de enige oplossing zijn om die mooie momenten en landschappen in India toch vast te leggen!
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:


Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten