Nieuw Coolpix P330

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Nieuw Coolpix P330

Berichtdoor Hans Braakhuis » di mar 05 2013 5:54 am

Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op wo mar 06 2013 7:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw Coolpix S3500 + P330

Berichtdoor Patrick » di mar 05 2013 12:26 pm

Nikon heeft vast niet de belangrijkste "fout" in de P3x0 serie gerepareerd. Nog steeds geen RAW output neem ik aan?

Jammer, want het zij hele prettige cameraatjes. Veel compacter dan bijvoorbeeld een P7x00.

NB. x staat in beide gevallen voor een cijfer.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw Coolpix S3500 + P330

Berichtdoor Hans Braakhuis » di mar 05 2013 12:43 pm

Intussen is het persbericht ook binnen:

"P330 — Een uitzonderlijke machine
Met zijn lichtsterk NIKKOR-groothoekobjectief met 5x optische zoom (24–120 mm), een snel diafragma van f/1,8, HRI-glas, een irisdiafragma met zeven lamellen voor een natuurlijk aandoende onscherpe achtergrond en een grijsfilter dat een betere belichtingsregeling mogelijk maakt, biedt de COOLPIX P330 alles wat een serieuze fotograaf in een draagbare, krachtige camera zoekt.

De uiterst gevoelige 1/1,7-inch 12-megapixel CMOS-sensor produceert uitstekende resultaten in de meest uiteenlopende, lastige opnameomstandigheden, terwijl Nikons vibratiereductiesysteem van de tweede generatie cameratrillingen in realtime onderdrukt. Daardoor kun je sluitertijden gebruiken die wel drie stops langer zijn. Met de nieuwe stand Actief kun je altijd heldere opnamen maken, zelfs vanuit rijdende voertuigen.

In de handmatige stand kunt je je creativiteit ten volle ontplooien, terwijl je met de ergonomische functieknop direct die instellingen kunt kiezen die je het meest gebruikt. Met een druk op de knop kun je niet alleen filmopnamen in Full HD (1080/60i) maken, bij 60, 50, 30 of 25 bps. Je kunt ook foto’s maken in de gegevensindeling RAW (NRW). Tijdens het opnemen kun je de optische zoom met autofocus gebruiken en filmen in slow motion of fast motion met snelheden tot 120 bps.

Met creatieve mogelijkheden als de macrostand kun je close-ups maken en heel dicht op de huid van je onderwerp kruipen, terwijl je met Eenvoudig panorama 360°/180° moeiteloos adembenemende vergezichten vereeuwigt en verticale of horizontale panningopnamen maakt van je uitzicht.

Voor de reislustigen onder ons beschikt de camera over een ingebouwde GPS-functie (Global Positioning System), waarmee de exacte locatie (breedte- en lengtegraad) van beelden wordt geregistreerd in de vorm van een ‘geotag’. Op die manier kun je tijdens het afspelen informatie over interessante plaatsen (POI) weergeven. Wie zijn vrienden en familie graag deelgenoot maakt van zijn avonturen kan met de WiFi-mogelijkheden van de camera beelden en films van hoge kwaliteit overbrengen naar een smart device* via de als optie verkrijgbare WiFi-dongle (WU-1a).

De COOLPIX P330 is vanaf 6 maart verkrijgbaar in het zwart en wit. De adviesprijs bedraagt €379,-.

Andere belangrijke voorzieningen van de COOLPIX A
WiFi-compatibel: via WiFi kun je je beste beelden en films overbrengen naar je smart device* met gebruik van de als optie verkrijgbare WiFi-dongle (WU-1a).
Full HD-filmopnamen (1080p): met 30, 25 of 24 bps en in stereo, via de ingebouwde stereomicrofoon.
Geavanceerde gebruikersinterface: de fraaie grafische gebruikersinterface is ontleend aan Nikons D-SLR-gamma.
Continu-opnamen met 4 bps (tot 26 beelden): leg snel bewegende onderwerpen vast met 4 beelden per seconde.
Optionele externe optische zoeker: als je liever werkt met een conventionele zoeker, is dit als optie verkrijgbare accessoire (DF-CP1) een prima alternatief voor het LCD-scherm. Op het ‘accessoireschoentje’ kun je bovendien een krachtigere externe Speedlight-flitser bevestigen.
Compatibel met optionele GPS-functie (GPS-1): hiermee kun je de exacte locatie (lengtegraad en breedtegraad) van je beelden opslaan als ‘geotag’.
Compatibel met SD-kaarten: vergroot je opslagcapaciteit met een SD-kaart (geschikt voor SDHC, SDXC en UHS-I) voor het opslaan van je beelden en films.

Andere belangrijke voorzieningen van de P330
Hoge ISO-lichtgevoeligheid (100-6400) (handmatig uit te breiden tot 12.800 met de instelling Hi2): maakt het mogelijk kortere sluitertijden te gebruiken voor zeer gedetailleerde beelden met een minimum aan ruis bij opnamen van snel bewegende onderwerpen of bij weinig licht.
Auto HDR-stand: in de HRD-stand maak je altijd en overal beelden met een indrukwekkend toonbereik. De camera combineert twee opnamen die tijdens één ontspancyclus met een verschillende belichting zijn gemaakt en zet deze om in een beeld met een groot dynamisch bereik en een rijke kleurgradering.
Snelle continu-opnamen: maak tot tien opnamen met volledige resolutie bij 10 bps of tot 30 opnamen met volledige resolutie bij 1 bps.
Snelle en nauwkeurige AF: als je complexe onderwerpen wilt vastleggen, kun je het 99-punts autofocussysteem gebruiken voor extra scherpe resultaten.
AF onderwerp volgen: hiermee maak je scherpe opnamen van onderwerpen die niet kunnen of willen stilstaan. AF met onderwerp volgen zorgt dat de camera blijft scherpstellen op het geselecteerde onderwerp, zelfs als dit beweegt.
Retoucheermenu: hiermee kun je je foto's ter plekke verbeteren, dankzij tal "
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw Coolpix S3500 + P330

Berichtdoor Hans Braakhuis » di mar 05 2013 12:45 pm

Patrick schreef:Nikon heeft vast niet de belangrijkste "fout" in de P3x0 serie gerepareerd. Nog steeds geen RAW output neem ik aan?.


Je verwachting is logisch. Er zijn niet zoveel Coolpixen die kwaliteit (NEF of in dit geval RAW of NRW) leveren. Het persbericht zal je opgelucht doen zijn.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw Coolpix S3500 + P330

Berichtdoor Patrick » di mar 05 2013 1:49 pm

Dan is de P330 ineens een veel interessantere keuze!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw Coolpix S3500 + P330

Berichtdoor aflockon » di mar 05 2013 2:26 pm

Hi,

Ik hoop morgen een S3500, in de flitsende kleur zwart, binnen te krijgen, voor die 139,- . . .
Uiteraard voor gebruik door m'n vriendin :?

Ton
aflockon



Onderwerp:

Re: Nieuw Coolpix S3500 + P330

Berichtdoor GdP » di mar 05 2013 4:07 pm

Heb ik net de Nikon 1 V1 voor mijn vrouw gekocht, komt Nikon met de P330 uit.

Iets wat ik nooit heb begrepen waarom Nikon bij de P300 en de P310 niet met de mogelijkheid van het maken van foto's in het RAW-formaat is uitgekomen. Het bij deze dus goed gemaakt.
GdP



Onderwerp:

Re: Nieuw Coolpix S3500 + P330

Berichtdoor Case » di mar 05 2013 6:18 pm

Ben zeer tevreden met mijn P310, maar de RAW mogelijkheid is wel erg fijn op deze nieuwe.
iemand interesse in een 310? 8)
Case Closed!
Money doesn't buy good taste.
Gebruikersavatar
Case

Forumlid
Berichten: 51


Locatie: Woerden
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuw Coolpix S3500 + P330

Berichtdoor Genster » di mar 05 2013 7:15 pm

Eindelijk met RAW :D
Ook een mooie camera :D
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw Coolpix S3500 + P330

Berichtdoor Her » do mar 07 2013 12:42 pm

Case schreef:Ben zeer tevreden met mijn P310, maar de RAW mogelijkheid is wel erg fijn op deze nieuwe.
iemand interesse in een 310? 8)


Ik vind de P310 ook erg goed, en dat de mogelijkheid van een externe flitser ook erg interesant is op deze P330, t.o.v. de nikon 1 die dan weer een speciale flitser nodig heeft.
Her



Onderwerp:

Re: Nieuw Coolpix S3500 + P330

Berichtdoor Wiljo » do mar 07 2013 4:25 pm

Her schreef:
Case schreef:Ben zeer tevreden met mijn P310, maar de RAW mogelijkheid is wel erg fijn op deze nieuwe.
iemand interesse in een 310? 8)


Ik vind de P310 ook erg goed, en dat de mogelijkheid van een externe flitser ook erg interesant is op deze P330, t.o.v. de nikon 1 die dan weer een speciale flitser nodig heeft.


Volgens mij ben je nu in de war met de Coolpix A, de P330 heeft geen flitsschoen aan boord.
Gebruikersavatar
Wiljo

Forumlid
Berichten: 936


Locatie: APELDOORN
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw Coolpix S3500 + P330

Berichtdoor Her » za mar 09 2013 11:52 am

Wiljo schreef:
Her schreef:
Case schreef:Ben zeer tevreden met mijn P310, maar de RAW mogelijkheid is wel erg fijn op deze nieuwe.
iemand interesse in een 310? 8)


Ik vind de P310 ook erg goed, en dat de mogelijkheid van een externe flitser ook erg interesant is op deze P330, t.o.v. de nikon 1 die dan weer een speciale flitser nodig heeft.


Volgens mij ben je nu in de war met de Coolpix A, de P330 heeft geen flitsschoen aan boord.


Volgens mij heb je gelijk, Hans Braakhuis schrijft hierboven inderdaat over de A, terwijl het hier niet over gaat. Deze camera heeft echter dat ook niet echt nodig.
Her



Onderwerp:

Re: Nieuw Coolpix P330

Berichtdoor Skippy » za mar 09 2013 2:04 pm

Kansloos, voor mij dan. Vanwege de sterk afnemende lichtsterkte van het objectief.
Veel andere " serieuze" compact camera's hebben een objectief met hogere lichtsterkte.

Nikon P330 24-120mm f1.8-5.6.
Fuji X20 28-112mm f2-2.8.
Olympus XZ-2 28-112mm f1.8-2.5.
Panasonic LX-7 24-90mm f1.4-2.3.
Skippy

Moderator
Berichten: 11681


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw Coolpix P330

Berichtdoor Patrick » za mar 09 2013 2:57 pm

Op zich waar Skippy. Maar dat zijn naar ik meen allemaal camera's uit een hogere prijsklasse. Toch?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw Coolpix P330

Berichtdoor GdP » za mar 09 2013 4:37 pm

P330 gewoon een rot camera! Gelijk weer last van NAS. :(
GdP




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten