[P5000] Lens maakt geluid bij zoomen

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

[P5000] Lens maakt geluid bij zoomen

Berichtdoor freddyonderstal » di aug 21 2007 8:25 pm

Wie heeft er hier toevallig een Nikon P5000 ?

Ik merk op dat tijdens zoomen, zowel in als uit, een soort knarsend motorisch geluidje hoorbaar is. Het geluid beschrijf ik het beste als een tandartsboor.

Is zoiets normaal?

Kan op Google of elders hier niemand vinden die dit beschrijft.

Voor degenen die het willen horen, zet je speakers hard aan en luister maar. Ik zoom eerst in, dan ff wachten, en zoom dan weer uit.

http://members.chello.nl/~w.onderstal/p5000.wav


====

Iemand enig idee??

Heb vandaag Nikon gebeld, en deze vertelden me dat het de VR is die je hoort, zowel bij aanzetten van de camera, als bij in- en uitzoomen.

Maar wil toch ff van een andere P5000 gebruiker horen of hij ook een motortje hoort, gelijk aan die van mij, tijdens in- en uitzoomen
freddyonderstal



Onderwerp:

Berichtdoor roel » wo aug 29 2007 10:53 pm

Ik heb ook een P5000 en hij maakt geluid bij aan- en uitzetten en bij zoomen. Maar dat is normaal, omdat er dingen door een motortje aangedreven worden. Het lijkt me het handigst om even terug te gaan naar de winkel waar je de camera hebt gekocht en hem daar naast een andere te houden. Dan kun je eventueel verschil direct horen. Op je geluidsbestand hoor ik niks vreemds.
Ik ben benieuwd wat het is!
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor GdP » wo aug 29 2007 10:57 pm

Hallo Freddy,

Welkom op dit forum.

Gerrit
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor freddyonderstal » wo aug 29 2007 11:05 pm

roel schreef:Ik heb ook een P5000 en hij maakt geluid bij aan- en uitzetten en bij zoomen. Maar dat is normaal, omdat er dingen door een motortje aangedreven worden. Het lijkt me het handigst om even terug te gaan naar de winkel waar je de camera hebt gekocht en hem daar naast een andere te houden. Dan kun je eventueel verschil direct horen. Op je geluidsbestand hoor ik niks vreemds.
Ik ben benieuwd wat het is!


Hallo Roel,

Als jij ook een motortje hoort tijdens het zoomen, dan zal dit wel zo horen en normaal zijn.

Dank voor je reactie.

Greetz
Freddy
freddyonderstal



Onderwerp:

Berichtdoor roel » wo aug 29 2007 11:37 pm

@Freddy,

Wellicht is er dus niks aan de hand, maar als je je zorgen maakt, zou ik zeker een bezoek aan de winkel plegen. Als een andere P5000 dan gelijk klinkt aan de jouwe, dan weet je zeker dat er niks aan de hand is. Twijfel rond de werking van een camera vind ik zelf erg vervelend.
Gr. Roel
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor differhans » di sep 04 2007 7:30 pm

Beetje late reactie, zag nu pas de vraag.

Het is inderdaad de aandrijving voor de vr, die je hoort.

Als je "wieltje" op set up staat bij het aanzetten, hoor je het niet.
Verder, en daarna in alle opname standen, ongeacht, of je de vr aan of uit hebt.

Groet Hans
differhans




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten